• Ad
  • מגמת ההתחזקות הכללית במסירת משאיות נמשכת, אבל לא באופן אחיד: המשאיות הקלות נוסקות והבינוניות והכבדות מתכווצות. בשוק האוטובוסים המצב דומה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במחצית הראשונה של השנה עברו הליך רישוי 2,376 משאיות במשקל של מעל 4.5 טון – גידול של 96% ביחס לנתון 0-8877666המקביל בשנה שעברה. אמנם תחום המשאיות הבינוניות והכבדות מעט התכווץ, אבל הזינוק המטאורי בתחום המשאיות הקלות הרים את שוק המשאיות כולו ב-21%. סה"כ במחצית הראשונה של השנה נמכרו 5,322 משאיות, מסחריות וטנדרים גדולים, כך עולה מדו"ח איגוד יבואני הרכב.

    מסירת משאיות קלות
    נמשכת מגמת ההתחזקות של המשאיות הקלות. מובילה את הטבלה היא שברולט עם 609 טנדרים ומסחריות שנמכרו מתחילת השנה (99 במהלך אפריל). אחריה פיאט עם 461 מסירות ומרצדס עם 403 מסירות מתחילת השנה. גם רנו מסכמת חודש מוצלח עם 155 מסירות שמעלות אותה למקום החמישי בטבלה.

    מסירת משאיות בינוניות
    פלח המשאיות הבינוניות רשם ירידה של 7.2% ביחס לנתונים המקבילים בשנה שעברה. זו עדיין ירידה אבל מתונה יותר מזו שנרשמה בחודשים האחרונים. סך-הכל נמסרו 1,219 משאיות מתחילת השנה כשאיסוזו ממשיכה להוביל את הטבלה בבטחה עם 318 מסירות. אחריה דאף (267 מסירות) כאשר וולבו ממשיכה לשמור על מקומה בשלישיה על חשבון איווקו שאיבדה את מקומה כבר באפריל השנה.

    מסירות משאיות ינואר-יוני 2015

    מסירת משאיות כבדות
    בפלח המשאיות הכבדות נרשמת ירידה של 8.1% במכירות בהשוואה לנתון המקביל ב-2014. כמו במקרה של המשאיות הבינוניות, גם כאן הנתון משקף ירידה מתונה יותר לעומת החודשים הקודמים של השנה. סך-הכל מתחילת השנה נמסרו 1,727 משאיות כבדות במשקל של מעל 16 טון כשדרוג המותגים ברשימה זהה לזה שהיה בשנה שעברה.

    בראש הפירמידה שומרת וולבו על מקומה עם 635 מסירות מתחילת השנה. שימו לב לפער האדיר בין וולבו שבמקום הראשון, לסקניה הבאה אחריה ברשימה (316 מסירות). על המקום השלישי ממשיך הקרב בין מרצדס לדאף כאשר 4 יחידות בלבד מפרידות ביניהן.

    מסירות אוטובוסים
    מכירת אוטובוסים גדלה במעט השנה, 2.4%, אבל בחלוקה לקטגוריות נראה ששוק האוטובוסים הגדולים ממשיך להצטמק (אם כי במתינות ביחס לחודשים האחרונים), ושוק האוטובוסים הזעירים ממשיך לפרוח ועוד ביתר שאת ביחס לביצועיו מתחילת השנה.

    מתחילת השנה נמכרו 834 אוטובוסים גדולים שמשמעותם כיווץ השוק ב-13.9% ביחס למחיצת הראשונה של 2014. הנתונים הנמוכים יחסית יוצרים קרב צמוד בין המותגים כאשר גולד דרגון מוביל את הרשימה עם 194 מסירות ו-וולבו ומאן נושפים בעורפו. יוטונג נשאר במקומו החמישי עם 109 מסירות כאשר לפניו מרצדס עם 117 מסירות מתחילת השנה.

    מסירות אוטובוסים ציבוריים זעירים
    פלח אוטובוסים ציבוריים זעירים ממשיך במגמה החיובית ומציג גידול של 39.2% ביחס לשנה שעברה עם 597 מסירות מתחילת השנה. גם כאן אין חדש בדרוג המותגים כאשר מרצדס ממשיך להוביל בבטחה את הרשימה עם 344 מסירות מתחילת השנה ונתח שוק של 58%%. פולקסוואגן מדורג שני עם 141 מסירות מתחילת השנה ונתח שוק של 24%. פורד ורנו צמודים במקומות השלישי והרביעי בהתאמה.

    מסירות אוטובוסים ינואר-יוני 2015

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תעודת מחצית שנה: מסירות משאיות ואוטובוסים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.