• Ad
  • סיטרואן C4 קקטוס מלפנים
    יבואנית סיטרואן נערכת לקראת שיווקם של שלושה דגמים חדשים: C קקטוס, C1 החדשה וגרסת הבנזין של C4 פיקאסו. חלק מהדגמים כבר היו אמורים להגיע אבל הצרות של קבוצת פיז'ו-סיטרואן דחו את האספקה. המשמעות? ייתכן והיבואנית תפספס את יעדיה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן לישראל, תחל בשיווק שלושה דגמים חדשים של סיטרואן במהלך ספטמבר 2014. שנים מתוך השלושה כבר היו אמורים להגיע החודש אך כמו לגבי תוכניות פיז'ו, שנדחו גם תוכניות ההשקה של סיטרואן מתעכבות מאותן הסיבות. המשמעות, מבחינת היבואנית לישראל,  היא שלא מן הנמנע שהחברה לא תעמוד ביעדי המכירות שלה לשנת 2014.

    בתחילת השנה העריכו בלובינסקי שהגברת קצב היבוא של דגמים מבוקשים (107, 208 ו-2008), ובזכותם של חמישה דגמים חדשים (משני המותגים) תמכור החברה יותר מכוניות מאשר בשנת 2013, ותגדיל משמעותית את נתח השוק שלה. דורי מנור, מנכ"ל החברה, העריך במסיבת עיתונאים בינואר, שעד סוף 2014 ימסרו 12,930 מכוניות (משני המותגים הצרפתיים) ונתח השוק יצמח ויעמוד על 6.2% (פיז'ו עם נתח שוק של 3% וסיטרואן עם 3.2%). כעת, לאחר הדחיות באספקות דגמי פיז'ו וסיטרואן, נראה שהיבואנית תתקשה לעמוד ביעדיה.

    סיטרואן C4 קקטוס

    הבשורה החשובה של סיטרואן לשנה זו היא  C4 קקטוס החדש. לטענת סיטרואן זאת יותר מאשר "עוד מכונית", והיא מסמנת את המהפך עבור סיטרואן, ואת יצירתם של שלושה מותגים נבדלים זה מזה בקבוצה: סיטרואן כמותג נגיש יותר, פיז'ו כמותג יקר מעט יותר, אשר ימוצב מול פולקסווגן, ומעל שניהם DS שאמור להפוך למותג נפרד אשר יתחרה במכוניות היוקרה והסמי-יוקרתיות.

    סיטרואן C4 קקטוס מבוססת על פלטפורמת פיז'ו 2008 ומציעה ממדים דומים. אחד ההבדלים החשובים הוא שבעוד ש-2008 שוקלת מעל 1,050 ק"ג, סיטרואן C4 קקטוס שוקלת 965 ק"ג. הפחתת כ-100 ק"ג ויותר (תלוי בגרסה) מחייבת כמובן ויתורים קיצוניים כמו, למשל, על מנגנון פתיחה לחלונות האחוריים (אלה נפתחים לצדדים בדומה ל-C1) ועל פריטים רבים וחשובים מרשימת האבזור.

    מאידך, מספר גימיקים חדשניים, כמו כריות האוויר הקדמיות שנפתחות מהתקרה (כדי ליצור דשבורד רחוק יותר מהנהג והנוסע וגם תא כפפות גדול מהמקובל) או כריות 'אייר באמפ' דקורטיביות (Airbump) בצידי המרכב מבטיחים שהמכונית הזאת תציע "קטע" משלה ללקוחות.

    הקרוסאובר החדש של סיטרואן יוצע בישראל עם מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (82 כ"ס) בשילוב תיבה אוטומטית רובוטית בעלת מצמד בודד. ב-2008 מוצע אותו מנוע בשילוב תיבת הילוכים ידנית בלבד (גרסה אוטומטית מוצעת עם מנוע 1.6 ליטר). בסיטרואן מבטיחים צריכת דלק נמוכה ואחזקה נמוכה ממכונית מקבילה.

    סיטרואן C4 קקטוס תגיע אלינו במהלך ספטמבר, מחירה טרם נמסר אבל צפוי להיות נמוך מזה של ה-2008.

    סיטרואן C1

    מכונית חשובה לא פחות מבחינת היקף המכירות הצפוי (או הרצוי) היא C1 החדשה אשר הוצגה בתערוכת ז’נבה במרץ השנה. גם היא היתה אמורה להגיע החודש וכמו ה-C קקטוס גם היא תגיע רק בספטמבר. כמו קודמתה היא תיוצר בצ’כיה בשיתוף פעולה עם טויוטה (אייגו) ופיז'ו (108, שתשווק בארץ במקביל).

    הדור השני של C1 מצויד במנוע תלת-צילינדרי (1.0 ליטר, 68 כ”ס), ומוצע עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית-רובוטית – שתיהן עם חמישה יחסי העברה. כמו ב-C קקטוס, גם עם C1 מבטיחה היצרנית שיפור בתצרוכת הדלק. לדברי אנשי לובינסקי, המכונית תוצע בישראל עם אבזור עשיר מבעבר, וכדי לבדל בינה וה-108, מפרט האיבזור של ה-C1 יהיה מעט נמוך יותר מזה של ה-108. המחיר, אגב, עדיין לא פורסם אך הוא צפוי להיות דומה לזה של הדגמים המוחלפים.

    C4 פיקאסו

    המיניוואן הקומפקטי של סיטרואן הושק בתחילת השנה בגרסת דיזל, אך מנוע דיזל ומחיר גבוה (180,000 שקלים) מנעו ממנו להימכר בכמויות גדולות יותר כפי שעשה קודמו. בספטמבר תצטרף להיצע הקיים גרסת הבנזין וזו צפויה לזכות להתעניינות רבה יותר.

    גרסת הבנזין מצוידת במנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו (156 כ"ס) ובתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים של אייסן היפנית במקום אוטומטית רובוטית מצמד בודד כמו בעבר. מדובר בשילוב מוכר גם מפיז'ו 5008, אבל אולי חשוב מכך מדובר בתיבה שאט-אט תתפוס את מקומה של תיבת ה-AL4 הוותיקה (ארבעה הילוכים) ששירתה את הדגמים המשפחתיים בסיטרואן (וגם פיז'ו).

    בשלב זה ישווק מוביל הנוסעים רק בגרסה הארוכה, 7 מושבים ובשם 'גרנד C4 פיקאסו' (באירופה הוא מוצע גם בגרסת מרכב קצרה עם חמישה מושבים). מחירו צפוי להיות נמוך משמעותית מגרסת הדיזל ודומה למחיר המתחרים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שלושה דגמים חדשים של סיטרואן בדרך לישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.