• Ad
  • שיאומי רוצה לייצר 10 מיליון כלי רכב בשנה
    מכונית חשמלית ראשונה של שיאומי תושק תוך פחות משנה. ליי ג'ון, המייסד: "הדרך היחידה של חטיבת הרכב של שיאומי להצליח היא להיות בין חמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ליצרנית האלקטרוניקה הסינית המפורסמת 'שיאומי' יש שאיפות מגלומניות בתחום הרכב: עוד לפני שייצרה מכונית ראשונה שנושאת את שמה הכריז מייסד החברה על כוונתו להציב אותה בין חמש יצרניות הרכב הגדולות ביותר בעולם. "הדרך היחידה שבה חטיבת הרכב החשמלי של שיאומי תוכל להצליח", צייץ אתמול (ד') ג'ון ליי – מייסד שיאומי, "היא להיות אחת מחמש המובילות, וזה אומר שעליה לייצר יותר מעשרה מיליון כלי רכב בשנה". ג'ון פרש את משנתו והסביר ש"כאשר תעשיית הרכב החשמלי תגיע לבשלות יחזיקו חמשת מותגי הרכב המובילים בעולם ביותר מ-80 אחוזים מנתח השוק. במציאות כזאת, הדרך היחידה שבה שיאומי תוכל להצליח היא להיות אחת מחמש המובילות… התחרות תהיה אכזרית", כתב.

     

    שיאומי רוצה לייצר 10 מיליון כלי רכב בשנה

     

    ליי פתח את הדברים וכתב ש"אוהדי שיאומי רבים סקרנים לגבי חטיבת הרכב של שיאומי והמחשבות שלנו לגביה. למעשה, לפני שנכנסנו לשוק הרכב החשמלי ערכנו מחקר מעמיק והשגנו תובנות עמוקות אודות תעשיית הרכב החשמלי. עכשיו אני רוצה לחלוק את החזון שלי לגבי זה". כבר למקרא דברים אלה קשה שלא לחשוב על צייצן כרוני אחר, אחד אילון מאסק, ועל דרך התקשורת השגרתית שלו עם מעריצי טסלה, המדיה, משקיעים ושאר העולם.

    החלק השני של ההודעה מנוסח באופן לא מאד ברור, לכן נסביר אותו בהמשך. "רף הייצור של כלי רכב חשמליים הופחת באופן דרמטי בהשוואה למכוניות בנזין: 30,000 רכיבים הם מודולריים מאוד, ועלות הסוללות צנחה ב-80% בעשר השנים האחרונות (עם צפי לצניחה נוספת של לפחות 50% בעתיד)". בניסוח אחר, הכוונה של ליי, ככל הנראה, היא שכלי רכב חשמליים הרבה פחות מורכבים לייצור מכלי רכב עם מנועי בעירה ולכן רף הכניסה לתעשיית הרכב ירד באופן משמעותי, ובמשתמע – התחרות העתידית לא תהיה על עצם היכולת לייצר כלי רכב אלא על התכולה שלהם. מה יהיה הערך שהם יביאו לצרכנים.

    בהמשך כותב ליי "לכן אני חושב שכלי רכב חשמליים הם סוג של אלקטרוניקה צרכנית עם אינטליגנציה, תוכנה וחוויית משתמש בבסיס. המהות של תעשיית הרכב תתפתח ממכניקה לאלקטרוניקה צרכנית, שבה השוק מרוכז מאוד בין השחקנים המובילים". במילים אחרות, מכוניות הופכות להיות סוג של פלטפורמה אגנוסטית, ומה שיבדל מוצר אחד ממוצר אחד הוא פחות או יותר מה שמבדיל בין טלפון נייד של שיאומי לטלפון של סאמסונג: פיצ'רים אלקטרוניים ומיתוג.

    "אני משוכנע", ממשיך ליי, "שחמשת המותגים המובילים בעולם יחזיקו ביותר מ-80% מנתח השוק כאשר תעשיית הרכב החשמלי תגיע לבגרות. במילים אחרות, הדרך היחידה עבורנו להצליח היא להיות אחד מחמשת המובילים ולמכור יותר מעשרה מיליון מכוניות בשנה. התחרות תהיה אכזרית". בדברים אלה, בסבירות רבה, ליי מכוון דווקא לתעשיית האלקטרוניקה ולאו דווקא לתעשיית הרכב, והוא מתכוון שבתעשיית האלקטרוניקה יש ריכוזיות גבוהה עם מעט שחקנים עצומים. גם בקרב אנליסטים של התעשייה אין מחלוקת לגבי העובדה ש"האופי של תעשיית הרכב יתפתח ממכניקה לאלקטרוניקה צרכנית", כלומר מיכולות דינמיות ותכונות שימושיות-תחבורתיות של כלי הרכב אל חוויות משתמש.

     

    שיאומי רוצה לייצר 10 מיליון כלי רכב בשנה

     

    אגב, לפני כשבועיים צייץ ליי ציוץ אחר שבו כתב ש"טסלה נכנסה לתעשיית הרכב החשמלי יותר מ-10 שנים לפנינו. יש אנשים שחושבים שכבר פספסנו את חלון ההזדמנויות שלנו להיכנס לשוק, אבל אני לא מסכים… המירוץ רק מתחיל, ואני חושב שלשיאומי יש הרבה הזדמנויות". באוגוסט השנה כינה ליי ג'ון את כניסתה של שיאומי לשוק הרכב החשמלי כ"בחירה כפויה" אשר מונעת על ידי ההתמזגות בין תעשיות הרכב והאלקטרוניקה הצרכנית.

    מכונית ראשונה תוך פחות משנה

    שיאומי הכריזה על כוונתה להיכנס לייצור רכב ב-30 במרץ אשתקד עם השקעה ראשונית מתוכננת של כמעט 1.4 מיליארד דולר והשקעה כוללת של כ-10 מיליארד דולר בעשור הקרוב. בסוף השנה שעברה עלתה התוכנית הזאת על פסים מעשיים ככל שהדברים נוגעים לרגולציה ולפוליטיקה הפנימית הסינית כאשר החברה חתמה על הסכם להקמת מטה מרכזי לעסקי הרכב שלה, מרכז מחקר ופיתוח ומפעל ייצור ראשון עם תפוקה של 300,000 מכוניות בשנה – הכל מול "הוועדה לניהול אזור הפיתוח הכלכלי והטכנולוגי בבייג'ינג".

    מקורות מקורבים בסין פרסמו ידיעות לפיהן לאחר אי אילו חיכוכים עם ממשלת סין החברה תקבל היתר ייצור כבר בתחילת השנה הבאה, ובשלב ראשון היא רוצה להגיע לקצב ייצור של 150,000 יחידות בשנה. שיאומי גייסה כבר צוות שמונה יותר מ-1,000 עובדים שממוקדים בפיתוח חיישנים, שבבים, טכנולוגיית סימולציה, מיפוי ברמת דיוק גבוהה, אלגוריתמים לבקרה, שרשראות ייצור ואספקה, מיקום ברמת דיוק גבוהה, וכן טכנולוגיות שקיימות בחטיבות אחרות של החברה כמו בינה מלאכותית, סיוע קולי ומצלמות.

    בנוסף, החברה השקיעה במספר חברות מבוססות וסטארטאפים ובהם יצרנית הליידרים Hesai Technology, חברות הנהיגה האוטונומיות Zongmu Technology ו-Geometrical Perception and Learning, ובפלטפורמת החניה החכמה Aipark, והיא מתכננת מסע נמרץ של רכישות ומיזוגים כדי לשים יד על כל טכנולוגיה שתחסר לה.

     

    שיאומי רוצה לייצר 10 מיליון כלי רכב בשנה

     

    לפני כחודש פורסם ששיאומי בנתה כבר אב טיפוס הנדסי ראשון של הרכב החשמלי שלה, והמכונית הראשונה מתוצרתה צפויה להיות בתצורת סדאן. המכונית תוצע בשתי תצורות שונות, אחת עם מערכת חשמלית במתח 400 וולט והאחרת עם פלטפורמה בארכיטקטורת 800 וולט. המכוניות יעשו שימוש בסוללות מתוצרת BYD וגם סוללות מתקדמות מתוצרת CATL. ליי ג'ון אישר שלרכב תהיה טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות מתקדמות וכי בדיקות של מערכות אלה כבר החלו על גבי 144 מכוניות מדגמים שונים של ב.מ.וו ושל BYD שעליהם מותקנת חבילת חיישני הנהיגה שלה.

    מוקדם יותר השנה הגישה שיאומי בקשת פטנט למה שיכולה להיות התשובה שלה למערכות הטעינה המהירה 'סופרצ'ארג'ר' של טסלה, או מה שהיא מתארת כ"מערכת טעינה מקצה לקצה שיכולה להשתלב גם ברשת ביתית או ארגונית על בסיס "חכם" או אוטומטי… (וכוללת) מכשיר טעינה, שיטה, מנגנון, מכשיר אלקטרוני ואמצעי אחסון".

     

    לקריאה נוספת:

    השבוע שהיה: שיאומי משקיעה 10 מיליארד דולר ברכב חשמלי

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.