• Ad
  • רעידת אדמה בקבוצת פולקסווגן: חטיבות חדשות ומנהלים חדשים

    יצרנית הרכב הגדולה באירופה מארגנת מחדש את 12 המותגים שלה תחת שלוש חטיבות. תנפיק בבורסה את חטיבת הרכב הכבד ותנהל בנפרד את נוכחותה בשוק הסיני
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במסיבת עיתונאים שתתקיים היום (ו') בוולפסבורג, גרמניה, צפויים בכירי קבוצת פולקסווגן להסביר באופן מפורט את החלטת מועצת המנהלים של הקבוצה לבצע מהפך במבנה הארגוני של החברה, אשר כולל גם החלפת מנהלים בכירים.

     

     

    אתמול (חמישי) פרסמה החברה הכרזה רשמית ראשונה לאחר קבלת ההחלטות הפורמלית במועצת המנהלים שלה, וממנה עולה תוכנית לביצוע המהפך הארגוני המשמעותי ביותר בקבוצה מאז שנוצרה, במבנה הנוכחי שלה, תחת הנהגת פרדיננד פייש.

    קבוצת פולקסווגן כוללת כיום 12 מותגים מרכזיים שמייצרים את רוב סוגי הרכב – מאופנועים ועד למשאיות כבדות, ובספירה כזאת מדובר ביצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם. לפני מספר ימים נודע שהקבוצה מתכוונת להחליף את המנכ"ל שלה, מתיאס מולר, במנכ"ל חטיבת פולקסווגן – הרברט דיאס, אולם כעת מסתבר שזה היה רק קצה הקרחון.

    בהודעה שפרסמה אמש החברה נמסר ש:"מועצת המנהלים והדירקטוריון המפקח של פולקסווגן החליטו לשנות את מבנה הניהול של הקבוצה באופן נרחב… פולקסוואגן בחרה לתפקיד המנכ"ל החדש שלה את הרברט דיאס כדי שיוביל את מהלך הבניה מחדש ואת תוכנית התייעלות (במסגרתן תחולק החברה) לשלוש קבוצות בלבד, תוך הכנת עסקי המשאיות לאפשרות של הנפקה בבורסה… המבנה החדש מייעל את ניהול הקבוצה, מנצל באופן שיטתי את הסינרגיות ביחידות התפעול ומאיץ את קבלת ההחלטות".

    ההכרזה הדרמטית הזאת כוללת מהפך פרסונלי וארגון מחדש מבני שכולל, בשלב ראשון את פיטורי המנכ"ל הנוכחי שלה, מתיאס מולר. נותר רק לשער מה גרם לפיטוריו המוקדמים של מולר לנוכח השבחים הרבים שהרעיף עליו, בהודעה לעיתונות, הנס דיטר פוטש, יו"ר המועצה המפקחת של החברה.
    את מולר יחליף, כצפוי, הרברט דיאס, ובמקביל לכך ימונו רופרט שטדלר, מנכ"ל אאודי, כאחראי על המכירות של הקבוצה, וד"ר אוליבר בלום, יו"ר מועצת המנהלים של פורשה, כאחראי על הייצור ועל תוכנית הארגון מחדש. דיאס יהיה אחראי גם על המחקר והפיתוח של תחומי הקישוריות במכוניות והחיבוריות שלהן לאינטרנט.

    רעידת האדמה המשמעותית יותר היא שדיאס, שטדלר ובלום יהיו אחראים גם על שלוש חטיבות חדשות שאליהן יוכפפו מעתה כל מותגי החברה הנוכחיות, למעט תחום הרכב הכבד: חטיבת מכוניות מסה, חטיבת מכוניות יוקרה, וחטיבת מכוניות סופר-יוקרה.
    אפשר לשער שמותגי בוגאטי, בנטלי, פורשה ולמבורגיני ישוייכו לחטיבה הסופר-יוקרתית, מותגי אאודי ואולי גם פולקסווגן לחטיבת היוקרה, ואילו סקודה, סיאט ואולי גם פולקסווגן לחטיבת המסה (פרטים נוספים יפורסמו ודאי במהלך מסיבת העיתונאים היום).
    עדיין לא ברור האם יצרנית האופנועים דוקאטי תימכר או תוכפף לחטיבת היוקרה או הסופר-יוקרה, אבל ברור שמותגי המשאיות והאוטובוסים מאן, סקניה, ופולקסווגן מסחריות יופרדו לחברה אחרת, מתוך כוונה עתידית להנפיק את כולה או את חלקה.

    נוסף לשלוש חטיבות אלה תקים פולקסווגן חטיבה ייעודית לניהול הנוכחות שלה בשוק הסיני, שהוא שוק הרכב הגדול ביותר בעולם וגם השוק החשוב ביותר לפולקסווגן.

     

     

    אגב, מתיאס מולר אמנם קיבל שבחים, כאמור, על תפקודו, אבל בכל זאת "הופרש" מן החברה, ולכך יכולות להיות שתי סיבות. אפשרות אחת היא חוסר שביעות רצון של מועצת המנהלים מקצב הארגון מחדש של החברה תחת תוכנית "אסטרטגיה 2025" אשר פורסמה לפני כשנה.

    אפשרות אחרת, מרחיקת לכת יותר, היא שמולר היה מעורב – ולו אף בעקיפין כמי שהיה מודע לדברים שבוצעו בחברה – בפרשת "דיזלגייט", וש"האש חורכת את שולי גלימתו" בעקבות החקירות שמתנהלות בפרשה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.