• Ad
  • רנו, ניסאן ומיצובישי מקימות גוף חדש לקבלת החלטות

    קרלוס גוהן, השליט הבלתי מעורער של הברית רנו-ניסאן-מיצובישי שוחרר ממעצר לאחר יותר ממאה ימים ולא יחזור לחברה. האיזון בברית הצרפתית-יפנית חוזר לכיוון טוקיו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסוף השבוע האחרון, כמעט ארבעה חודשים לאחר מעצרו, שוחרר למעצר בית קרלוס גוהן – מי שהנהיג מזה יותר מעשור את הברית היפנו-צרפתית רנו-ניסאן. ימים ספורים לאחר מכן מדווח היומון היפני הנחשב 'ניקיי' על כך שמנהלי רנו, ניסאן ומיצובישי החליטו לסגור את שתי החברות ההולנדיות שניהלו את הברית, ולהקים במקומן "גוף הנהגה חדש" אשר יונהג בצוותא על-ידי מנהלי שלוש החברות.

     

     

    בשלב זה מוקדם עדיין להסיק מסקנות אודות מצבו המשפטי של גוהן או לגבי הפרשה שהביאה למעצרו, אבל קשה להתעלם מסמיכות האירועים בין המעצר בחודש נובמבר האחרון – וההאשמות שהוטחו בגוהן בנוגע לשחיתות והעלמות מס – לבין הניסיון של הנהלת רנו בחודשים שקדמו לכך לחזק את אחיזתה ושליטתה בברית בין היצרניות.
    אם המידע שפרסם 'ניקיי' יתברר כנכון הרי שיש בכך נסיגה משמעותית של הצרפתים מתוכניתם המקורית, ובחירה בדרך ניהול חדשה – הגיונית יותר – אשר עשויה להרגיע את המתח בין הצרפתים ליפנים. לדברי מקורותיו של 'ניקיי' מתכוונות שלוש יצרניות הרכב לקדם את הברית ביניהן באמצעות הקמת גוף מנהיגותי חדש אשר ידון בכל הנושאים שקשורים בשיתופי פעולה. החלטות מסוג זה התקבלו בעשור האחרון באופן כמעט בלעדי על-ידי קרלוס גוהן והצוות שלו, במקרים רבים למורת רוחם של היפנים.

    העיתון לא מסר מי ינהיג את הגוף החדש, אבל החברים הראשיים בו, ככל הנראה, הם שלושת ראשי רנו, ניסאן ומיצובישי: יו"ר רנו, ז'אן-דומיניק סנרד, נשיא ומנכ"ל ניסאן, הירוטו סאיקאווה, ומנכ"ל מיצובישי מוטורס, אוסאמו מאסוקו. הגוף המנהל החדש ידון, למשל, בנושאים שקשורים בתוכניות פיתוח משותפות, ברכש, ובאסטרטגיה של הברית. עצם ההחלטה להחליף את משטר היחיד של גוהן בשיטה רחבה יותר של קבלת החלטות התקבלה בשלוש החברות כבר בסוף השנה שעברה, מעט לאחר מעצרו של גוהן ב-19 בנובמבר.

    רבים בישראל מתייחסים, בטעות, אל רנו וניסאן כאל "קונצרן" מאוחד, למרות שמאז ומעולם היה מדובר בחברות נפרדות לחלוטין אשר מחזיקות כל אחת בבעלות מסוימת בחברה האחרת (עם 43% אחוזי בעלות לרנו בניסאן לעומת 15% בעלות של ניסאן ברנו). כל ענייני הברית בין שתי החברות האלה, וכן כאלה שנוגעים לחברות נוספות שצורפו לברית ובהן סאמסונג מוטור הקוריאנית ומיצובישי מוטורס היפנית, מנוהלים כיום באמצעות חברת ניהול הולנדית ששייכת לבעלי המניות של שתי החברות. בשנת 2017, לאחר ההשתלטות על מיצובישי, הוקמה בהולנד חברה נוספת לניהול אספקטים שונים של הברית, ובמהלך המעצר של גוהן עלה חשד שחברה זאת שימשה במידה רבה כדי לשלם סכומי כסף גדולים לגוהן ולמקורביו.

    כאמור, ביום שישי האחרון שוחרר גוהן ממעצרו בתנאים מגבילים מאד, ובין השאר לא רק שנאסר עליו לשוחח עם אף אחד מעובדי החברות אלא שנמנעת ממנו אפילו גישה לאינטרנט. עד היום, למעט שיחה חטופה שניהלו איתו עיתונאי העיתון ניקיי בבית המעצר, אי אפשר היה לראיין ולדבר עם גוהן עצמו כדי לשמוע את הצד שלו בסיפור, אבל כעת נראה שיתאפשר לו להתמודד עם ההאשמות.
    עם זאת, לא רק בניסאן ובמיצובישי הודיעו שאין בכוונתם לקבל בחזרה את גוהן לשורותיהם – למרות שהוא לא הורשע עדיין באף עבירה, גם אנשי רנו הודיעו שלא לא יחזור למשרדי החברה. מה שכן צפוי להשתנות זה שבפעם הראשונה מאז חודש נובמבר האחרון יהיו מי שיביאו באופן מפורט יותר את גרסאותיו של גוהן לאירועים השונים ואת תשובותיו המפורטות להאשמות כנגדו.

    עורכי דינו של גוהן טענו בסוף השבוע שמבחינה חוקית אין כל מניעה שגוהן יגיע וישתתף בישיבות מועצת המנהלים של ניסאן, שאליה הוא עדיין שייך באופן פורמלי, וזאת לכל הפחות עד לאסיפת בעלי המניות השנתית שתתקיים בעוד כחודש, ובה הוא צפוי להיות מודח מן החברה. ככל שחולף הזמן ומשטרת יפן מדליפה פרטים אודות הפרשה מצטיירת תמונה לפיה ההאשמות כלפי גוהן מתבססות על עדויותיהם של עובדים בכירים בניסאן שהיו שותפים לעבירות כלפי החברה והעלמות מס. לדברי התביעה, אנשיה מנהלים כעת משא ומתן לגבי עסקת טיעון עם אותם מנהלים שבמסגרתה הם לא יורשעו אם ימסרו מידע מפליל אודות גוהן, כלומר שמדובר בעצם בעדי מדינה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.