• Ad
  • רימאק משתלטת על בוגאטי
    חברת הסטארט-אפ הקרואטית המופלאה שפיחתה מכונית-על חשמלית וטכנולוגיה עדכנית תהיה בעלת השליטה בתכשיט היקר ביותר בקופסת התכשיטים של קבוצת פולקסווגן.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בוגאטי, ההתגלמות מחדש של אחד השמות הקסומים ביותר בתולדות תעשיית הרכב, והצעצוע היקר ביותר והמיוחד ביותר מבחינה טכנולוגית בקבוצת הרכב הגדולה בעולם, נכנסת כעת באופן רשמי תחת חסותה של חברת הסטארט-אפ הקרואטית הקטנה 'רימאק', שבעצמה הפכה לאחד הסיפורים המופלאים של תעשיית הרכב המודרנית.

     

    רימאק משתלטת על בוגאטי

     

    כפי שדיווחנו כאן – היצרנית של מכונית העל החשמלית משתלטת על בוגאטי בתוך כדי יצירת חברה חדשה שנקראת 'בוגאטי רימאק' (איך לא?), והיא תנוהל על-ידי הקרואטי הצעיר מאט רימאק, כיום בן 32 בלבד, אשר יסד אותה במוסך הביתי שלו בשנת 2009.

    מבנה הבעלות מעט מורכב, ובין השאר מייצג שותפות עקיפה, חלקית אמנם, בין קבוצת פולקסווגן לבין יונדאי וקיה, שהופכות להיות בעלות מניות בבוגאטי. רימאק עצמה תחזיק 55% מהחברה החדשה, ופורשה – ששייכת לקבוצת פולקסווגן, תחזיק ב-45%. אלא שפולקסווגן, שמושקעת בחברת רימאק מאז שרכשה 10% מן החברה בשנת 2018, הגדילה מאז את חלקה בחברה הקרואטית ולכן תהיה בעלת נתח הבעלות הגדול ביותר ב'בוגאטי-רימאק', וגם בעלת השליטה בפועל, עם 58.2% מן החברה החדשה.

    שאר הבעלות ברימאק נחלקת בין מספר גופים ואנשים: מאט רימאק עצמו מחזיק ב-37% מרימאק, שמתורגמים ל-20.4% מן החברה המאוחדת, ואילו יונדאי וקיה, שכל אחת מהן מושקעת בנפרד ברימאק, יהיו כאמור בין הבעלים, הקטנים אמנם, של בוגאטי. מבחינה פיננסית מדובר בעסקת חלוקת מניות כלומר שאף אחד מן הגופים המעורבים לא הוציא או קיבל כסף, אבל מבחינה מעשית מדובר בחיזוק שיתוף הפעולה – שקיים ממילא – בין פורשה לרימאק. לתוך השותפות הזאת נכנס כעת כח גדול מאד – בוגאטי – ואיתו מגיעה גם אחריות רבה.

     

    רימאק משתלטת על בוגאטי

     

    כדי להפוך את העניינים לעוד יותר מעניינים – גם רימאק וגם פורשה מעורבות בפרויקטים שונים מול יצרניות רכב אחריות, להן הן מוכרות טכנולוגיה או חולקות איתן עלויות פיתוח. מצד שני, הצדדים מבטיחים לשמר את העצמאות של בוגאטי וגם של רימאק, כלומר שכל חברה תוסיף לפתח בעצמה את המוצרים ואת המיתוג העצמאי. בוגאטי תוסיף לפעול ולייצר במפעל המרהיב שלה במזרח צרפת, אבל רוב פעילויות המחקר והפיתוח יועברו לקרואטיה, מפני שגם בוגאטי תהפוך מהר מאד ליצרנית של כלי רכב חשמליים מתקדמים.

    רימאק פיתחה עד היום מערכות חשמליות, מנועים וסוללות עבור אסטון מרטין, יגואר, קופרה של פולקסווגן, פינינפארינה שבבעלות מהינדרה ההודית, וכמובן גם שיתפה פעולה עם פורשה שמחזיקה בגרעין השליטה בחברה. בוגאטי מייצרת את מנועי הבנזין המורכבים והחזקים ביותר שמניעים מכוניות, ואת אחת המכוניות המהירות ביותר בעולם, אלא שרימאק תתחיל לייצר בקרוב את נבארה – מכונית-על חשמלית חדשה שתהיה מהירה יותר מבוגאטי שירון. בתוך שנים אחדות צפויה בוגאטי להציג מכונית על חשמלית, כמובן, אבל במקביל גם לשמר – לפחות בעתיד הנראה לעין – גרסאות בנזין-היברידי של קו המוצרים הנוכחי או של יורשיו.

     

    רימאק משתלטת על בוגאטי

     

    בהשקעה של 237 מיליון דולר מקימה בימים אלה רימאק מרכז מחקר ופיתוח גדול בעיר זאגרב שבקרואטיה, ושם גם יפעל המטה של חברת בוגאטי רימאק. המתקן צפוי להתחיל לפעול בשנת 2023 ולחלוק טכנולוגיה בין שתי החברות. כאמור, מערכי המיתוג וההפצה של שתי החברות יישארו נפרדים, וה"חתונה" החדשה גם לא מונעת ממאט רימאק לבצע פרויקטים אחרים, שאינם קשורים: קבוצת רימאק מקימה חברה חדשה שנקראת Rimac Technology וזו תעסוק ב"פיתוח, ייצור ואספקה של מערכות סוללות, מערכות הנעה ורכיבים אחרים של הנעה חשמלית".
    פולקסווגן, אגב, דחתה לפני פחות מחודשיים הצעה למכור את מותג העל האיטלקי למבורגיני תמורת סכום מפתה של 9 מיליארד דולר, והנהלתה התחייבה לשמור גם את יצרנית האופנועים היוקרתית דוקאטי התוך הקבוצה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רימאק משתלטת על בוגאטי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.