• Ad
  • קיה פיתחה את התיבה החדשה בעצמה, בפרויקט שהחל לפני ארבע שנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת קיה חשפה פרטים ראשונים אודות תיבת הילוכים אוטומטית חדשה, בעלת שמונה יחסי העברה, שאותה פיתחה עצמאית. תיבה זאת מיועדת לשימוש במכוניות בעלות הנעה קדמית.

     

    קיה תיבת הילוכים 8 יחסים - 006

     

    בשונה מיצרניות רכב אחרות, בהן גם מובילות טכנולוגית, אשר רוכשות תיבות הילוכים מיצרניות מתמחות (למשל תיבת שמונה ההילוכים מתוצרת ZF הגרמנית שאותה חולקים רבות מיצרניות הפרימיום, או תיבה מקבילה מתוצרת אישין היפנית), בקיה מתגאים בעובדה שהם פיתחו את התיבה החדשה באופן עצמאי, "בתוך הבית".

    לדבריהם, לא רק שהממדים החיצוניים של התיבה זהים לאלה של תיבות אוטומטיות קונבנציונליות בעלות שישה יחסי העברה, התיבה שלהם גם קלה מתיבות אלה ב-3.5 ק"ג.

    מהנדסי קיה פיתחו כבר תיבה אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה למכוניות בעלות הנעה אחורית אבל פיתוח דומה להנעה קדמית הוא מבצע מאתגר יותר בגלל אילוצי המרחב וה"אריזה" של רכיב שמחובר לצידו של המנוע בתוך מרחב צפוף.
    לדברי קיה, במהלך הפיתוח הם רשמו לא פחות מ-143 פטנטים לטכנולוגיות חדשות, בפרויקט שאותו הם מנהלים מזה כארבע שנים.

    תכונותיה המיוחצנות של התיבה כוללות – כך לטענתם – "האצה חלקה מעמידה, צמצום תצרוכת הדלק, מאפייני רעש ורעידות משופרים והעברת הילוכים החלטית יותר במהירויות גבוהות ביחס לתיבות בעלות מספר הילוכים קטן יותר", וזאת בין השאר בעזרת שימוש במצמד עם מספר דיסקיות בתוך ממיר המומנט (בשונה מדיסקית בודדת בתיבת השישה הילוכים הנוכחית שלהם).

    הרכיב הבודד שאותו הם מעלים על נס יותר מכל הוא משאבת השמן ההידראולי (שמניעה את העברת ההילוכים) שהיא הצרכן הגדול ביותר של אנרגיה בתוך תיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית (פלנטרית).

     

     

    אנשי קיה מתגאים בטענה שזאת משאבת השמן הקטנה ביותר מבין כל תיבות ההילוכים הדומות בקטגוריה שלה, ולכן, לדבריהם, היא יכולה להשתמש בלחץ ההידראולי ביעילות רבה יותר ולהפעיל אותו באופן שווה על פני כל ההילוכים בכל עת.

     

    קיה תיבת הילוכים 8 יחסים - 007

     

    נוסף לגודל הפיזי הצליחו המהנדסים לשפר גם את מבנה השסתומים בתוך התיבה, לצמצם את כמות השמן ההידראולי, ולשלוט בחלק מן הפעולות באמצעות סולונואיד ולא באמצעות שסתום, וכך לצמצם את מספרם מ-20 ל-12 בלבד. לדבריהם, כתוצאה מכל אלה שופרו מהירות העברת ההילוכים והקשר הישיר עם המנוע.

    בהשוואה לתיבת שישה יחסים גדל טווח יחסי ההעברה בין המנוע לגלגלים ב-34%, וזאת, יחד עם שיפור משאבת השמן, מהווה תרומה חשובה לצמצום תצרוכת הדלק.

    קיה תשיק את התיבה כסטנדרט בדגם הקדנצה החדש (משפחתית גדולה בקטגוריית קאמרי) שתושק כדגם 2017 עם מנוע ה-V6 בנפח 3.3 ליטר. בעתיד תותקן התיבה בכל דגמי ההנעה הקדמית מגודל בינוני ומעלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קיה מציגה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.