• Ad
  • עכשיו זה רשמי: פיגו 5008 הוא ג'יפון

    פיג'ו חושפת תמונות ופרטים רשמיים אודות המיניוואן שהפך להיות ג'יפון, ותציע אותו עם כלי חשמלי לניידות אישית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    "השם לא השתנה, אבל כל השאר כן". כך פותחים אנשי פיז'ו את הודעתם לעיתונות עם חשיפת הפרטים הרשמיים המלאים והתמונות הראשונות של דור שני ל-5008, קרוס אובר שנולד בסוף עידן המיניוואנים והגיע באחור אופנתי לחגיגת הג'יפונים הגדולה.

     

    פיגו 5008 - 2016 - 006

     

    כאשר הם מנסים להסביר את המהפך בעיצוב הדגם אומרים הצרפתים את הדברים הבאים: "הקטגוריה השתנתה מאד מאז שנת 2009, כאשר פיג'ו השיקה את הדור הראשון של 5008, ומאז נכנס לשוק מספר רב של רכבי שטח כמעט בכל הקטגוריות.

    סוג חדש זה של כלי רכב מתאים בדרך יוצאת דופן לציפיות של לקוחות, ולקח רק כמה שנים עד שהפכה קטגוריית ה-SUV להיות השלישית הנמכרת ביותר באירופה, מיד אחרי קטגוריית הסופר-מיני והקומפקטית.
    אז מדוע לבנות את 5008 כרכב שטח ובכך לזנוח את נישת המיניוואנים הקומפקטיים לשבעה נוסעים?
    התשובה היא קודם כל כי קטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים היא תופעה אירופאית, ואילו עם 5008 (במתכונת של SUV) אנחנו מסתכלים על שוק עולמי, ושנית, ההצלחה הפנומנלית של קרוסאוברים קומפקטיים תפצה על השחיקה בביקושים לנושאי אנשים מסורתיים.
    לקוחות היום להוטים לשבור את התבנית של פרופילי הרכב הרגילים, וחלק מהם, בעיקר בעלי מיניוואנים ומכוניות סטיישן, כבר לא רוצים להיות מקוטלגים בתור נהגים של כלי רכב משפחתיים שימושיים בלבד. לאור כל זה, בחירת העיצוב עבור פיג'ו 5008 החדש הייתה ברורה: זה היה צריך להיות רכב שטח".

     

    פיגו 5008 - 2016 - 009

     

    ואכן, 5008 החדש, שיוצג בסוף החודש בתערוכת פריז, הוא קרוסאובר בקטגוריה הקומפקטית, כלומר מתחרה במיצובישי אאוטלנדר למשל, וממש כמותו זהו אחד הבודדים בקטגוריה הזאת שמציע שבעה מושבים.

    5008 קיבל עיצוב מאד נוכח, כמעט אגרסיבי, אבל הצרפתים בוחרים להדגיש (כפי שעשו עוד עם מהלכי הטיזינג שכללו פרסום תמונות ואיורים חלקיים) דווקא את עיצוב הפנים שלו, עם "הגרסה האחרונה של i-Cockpit" ולא מנדבים פרטים רבים אודות יכולות השטח, אם יש כאלה.

    למעשה, היות ש-5008 מוצע עם הנעה קדמית בלבד, יומרות הירידה מן הכביש שלו לא גבוהות מאד כנראה, וכדי לחבר את הכלי עם תכונות שמיוחסות לג'יפונים הוא מוצע עם מערכת הניהול של בקרת היציבות שמוצעת ב-2008 וב-3008 – עם התנהלות מותאמת למצבי נסיעה שונים כמו כביש חלק או מושלג ולנהיגת שבילים.

    מכל מקום, 5008 הוא הכלי הגדול ביותר, לפי שעה, שבנוי על הפלטפורמה המודולרית החדשה של פיג'ו-סיטרואן (EMP2), מה שמסייע לו להשיל 95 ק"ג ממשקלו יחסית לדור היוצא (למרות תוספת אבזור), ואנשי השיווק מבטיחים שלמרות החזות הג'יפונית העדכנית הופכים אותו שבעת המושבים שלו ל"רכב השטח הראשון שמציע מודולריות שלא נופלת מזו של המיניוואנים הטובים ביותר" (ובכך אולי רומזים לרנו גראנד סניק).

    בסיס הגלגלים של 5008 הוא 284 ס"מ, כלומר ארוך ב-16.5 ס"מ מאד משמעותיים מזה של 3008 החדש והוא גם רחב יותר ב-11 ס"מ דרמטיים מ-5008 המקורי וארוך ממנו ב-19 ס"מ.
    עם זאת, הגובה הכללי שלו נותר זהה (164 ס"מ) והאורך הכללי (464 ס"מ) מציב אותו עדיין בתחום הקומפקטי שמאפשר חיים סבירים בחניות עירוניות, ודאי ביחס לכלי עם 7 מושבים.

    את שלושת מושבי השורה השנייה אפשר לקפל או להטות בנפרד זה מזה, ואת שני המושבים בשורה השלישית אפשר לקפל או לשלוף לגמרי, כבודדים, ופיג'ו טוענת לנפח תא המטען הגדול בקטגוריה: 780 ליטרים עם שני מושבים אחוריים מקופלים או 1,060 ליטר כשהם מוסרים לגמרי, ומכיוון שאפשר לקפל גם את המושב הימני הקדמי אפשר להטעין מטענים ארוכים במיוחד (עד 3.20 מטרים).

    הדלת האחורית מוצעת כמובן עם אופציה לפתיחה וסגירה חשמלית והפעלה באמצעות חיישן כף רגל.

     

    פיגו 5008 - 2016 - 005

     

    אין הפתעות בתחום המנועים: 5008 מוצע עם שני מנועי בנזין וארבעה מנועי דיזל, חלקם עם תיבות הילוכים ידניות, אחרים עם אוטומטיות קונבנציונליות מתוצרת אישין וחלקם גם וגם.

    שני מנועי הטורבו-בנזין הם ה-1.2 ליטר התלת צילינדרי שמספק 130 כ"ס וה-1.6 ליטר הארבעה צילינדרי עם 165 כ"ס.
    מנועי הטורבו-דיזל מוצעים בנפח 1.6 עם 100 כ"ס (רק עם תיבה ידנית) או 120 כ"ס (אוטומטית) ו-2.0 ליטר בהספקים של 150 ו-180 כ"ס.

     

    פיגו 5008 - 2016 - 003

     

    לפנק עם אלקטרוניקה

    קונספט ה- i-Cockpit מכיל מסך מגע מרכזי גדול במיוחד בגודל 12.3 אינטש ומסך מידע מרכזי גדול במרכז לוח השעונים, בגודל 8 אינטש, משטח הטענה לטלפונים ניידים, ומערכת מולטימדיה שכוללת 'הוט-ספוט' לקישור מכשירים ניידים לאינטרנט.

    כצפוי וכמקובל כיום מוצע 5008 עם חבילת אבזור בטיחותי מלאה שכוללת מערכת בלימת חירום אוטומטית (AEBS) ומערכות התראת התנגשות, סייען שמירת נתיב, כיבוי אוטמטי של אורות גבוהים למניעת סנוור, בקרת שיוט אדפטיבית (אמור מעתה: בקרה מסתגלת), התרעת נתיב נסיעה חסום, סייען חניה, מצלמת 360 מעלות ועוד.

    היות ש-5008 המקורי היה מיניוואן הצרפתים לא שכחו מהיכן הגיעו והם מציעים לנוסעים מאחור שקעי חשמל, צלוני חלונות, מגשים בגב המושבים בשורה הראשונה ועוד כל מיני גימיקים לאחסון שלקוחים מעולם המיניוואנים.

    הקילומטר האחרון

    חיבור בין פיג'ו לבין פתרונות תחבורה דו-גלגליים שאמורים לכסות את "הקילומטר האחרון" בין מקום החניה של הרכב לבין היעד של הנהג הוא בין הטבעיים ביותר בתעשייה, שכן היצרן הזה ייצר אופניים לפני מכוניות ומייצר אופניים מתקפלים וקטנועים עד ימינו.

    מכל מקום, אחרי כלי חשמלי מתקפל שמוצע כבר עם 3008 מציעה מעתה פיג'ו פתרון חשמלי נוסף, חדש וייחודי לטענתם, אשר נקרא e-Bike eF01.

    פיג'ו eF01  001
    אלה אופניים מתקפלים ששוקלים 17 ק"ג ואנשי פיג'ו מתארים אותם כ"אופניים חשמליים בעיצוב אולטרה-מודרני". הם מוטענים באמצעות עמדת עגינה שממוקמת בתא המטען של 5008, מסוגלים לנוע במהירות של 20 קמ"ש ולהגיע לטווח נסיעה של 30 ק"מ.

     

    פיגו 5008 - 2016 - 008

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.