• Ad
  • קיה הציגה דור שני לנירו בתערוכת סיאול
    הדור השני של אחד הדגמים המצליחים ביותר בישראל בשנים האחרונות מושק 5 שנים בלבד לאחר הצגת הדור הראשון, ועדיין מתבסס על הפלטפורמה הקודמת.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קיה נירו, אחד הקרוסאוברים המצליחים ביותר בישראל בחסות המיסוי המיטיב של כלי רכב היברידים, הושק מחדש בתערוכת הרכב והניידות של של קוריאה שנפתחה בסוף השבוע בסיאול. קיה עיצבה מחדש את נירו והיא מכנה אותו "דור שני" או "רכב חדש לגמרי", וזאת למרות שמצד אחד הכלי המקורי הושק בשנת 2017, כלומר לפני 5 שנים בלבד, ומצד שני יונדאי כבר הודיעה על צמצום, אולי אף על הפסקת, הייצור של הדגם התאום שלו – 'איוניק' המקורי.

     

    קיה הציגה דור שני לנירו בתערוכת סיאול

     

    כך או אחרת, נירו החדש מבוסס עדיין על פלטפורמת Eco-Car של יונדאי-קיה, שהיא למעשה גרסה מודרנית של פלטפורמת J ששורשיה מגיעים עד לאמצע שנות ה-90, ולא על בסיס פלטפורמת E-GMP המודולרית החדשה שתוכננה מלכתחילה עבור מכוניות חשמליות טהורות כמו יונדאי איוניק 5 וקיה EV6.

    נירו היוצא – למעשה הגרסה הקרוסאוברית של קיה ל'איוניק' ההיברידית של יונדאי, היה אחד הדגמים המצליחים ביותר בישראל בשנים האחרונות והכל בחסות המיסוי הישראלי המיטיב עם כלי רכב היברידים, חגיגה שמסתיימת בתחילת השנה הקרובה. הדגם החדש אמנם יתחיל את חייו בישראל בעמדת פתיחה מסחרית פחות מוצלחת אבל לכל הפחות הוא מציע יותר מבחינת הטכנולוגיה ואיכות החומרים, גם אם לא כל כך מבחינת העיצוב.

     

     

    למען האמת, ציפינו שאת העיצוב המשמים של הדור היוצא – שנפל בין הכיסאות מפני שלא היה קרוסאובר מושך אבל גם לא מכונית נוסעים טיפוסית – יחליף בדור השני העיצוב המשפחתי החדש והנועז יותר של כל הדגמים החדשים של קיה. אבל למרות שקיה מספרת שמדובר בכלי חדש לגמרי מן המסד, כזה שעוצב באופן שמשלב אלמנטים ממכונית התצוגה 'הבאנירו' (HabaNiro) שהוצגה בשנת 2019 וגם אלמנטים חדשים מתוך חזית "פני הנמר" המשפחתית – הסך הכל הוא צללית די זקופה ומרובעת אבל לא כלי נועז כמו הדור הקודם והדור הנוכחי של ספורטאז'.

    אחרי שזה נאמר – בעיצוב החדש יש כמה וכמה אלמנטים נעימים מאד לעין, כאלה שיוצרים תחושה מודרנית ומתקדמת טכנולוגית, והשיפור המשמעותי ביותר הוא של החלק האחורי – בעיקר הזווית של קורה C (הקורה האחורית). התוצאה היא שהרכב נראה (לפחות בתמונות) מודרני, נקי, ונעים יותר לעין.  גם עיצוב הפנים עבר מהפך, ומעבר לשימוש בחומרים ידידותיים יותר לסביבה הוא גם נראה נעים ומזמין יותר, וגם מרווח ואוורירי יותר. ואם כבר הזכרנו את הגנת הסביבה – אנשי קיה מספרים שתהליך הצביעה של הכלי מבוסס כעת על צבעי מים ידידותיים ולא על צבעים שמכילים כימיקלים מסוכנים.

     

    קיה הציגה דור שני לנירו בתערוכת סיאול

     

    אנשי קיה טרם פרסמו מפרט טכני של הכלי אבל מבטיחים שכמו הדור היוצא גם הכלי החדש יוצע עם מערכת היברידית רגילה, מערכת היברידית-נטענת, וגרסה חשמלית טהורה, ושהכלי החדש יהיה זמין מתישהו בשנה הבאה. לדבריהם, כחלק מן המאמץ לשפר את היעילות ואת תצרוכת האנרגיה של נירו הם עיצבו אותו באופן מוצלח יותר מבחינה אירודינמית.

    ההערכה שלנו, על בסיס אינטואיציה בלבד, היא שאנשי קיה אמנם השקיעו בעיצוב כדי למשוך את הדגם באופן שיגשר מעט על המעבר לרכב חשמלי, אבל אין להם סיבה מסחרית הגיונית להשקיע יותר מידי בדגם שממילא לא צפויים לו חיי מדף ארוכים. גם אם הם ימשיכו לשווק את נירו אחרי שיונדאי תפסיק לשווק את איוניק – אין מבחינתם דחיפות להחליף את מכלולי ההנעה של הדגם היוצא או להשקיע בשיפור משמעותי שלהם.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קיה מציגה בתערוכת סיאול דור שני ל'נירו'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.