• Ad
  • מגרש מכוניות
    מגפת קורונה חתכה באופן דרמטי את מכירות המכוניות באירופה. סגר מוחלט ואבל כבד באיטליה ובספרד, סגירת מפעלים ושיבושים לוגיסטיים בכל רחבי היבשת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    התאחדות יצרניות הרכב האירופאית, ACEA, פרסמה בסוף השבוע את נתוני מכירת המכוניות במדינות האיחוד האירופאי וכן בשוויץ ובמדינות סקנדינביה. באופן לא מפתיע, לנוכח פגעי קורונה, נרשמה ברבעון הראשון של 2020 צניחה של 25.6% ברבעון הראשון כולו, ושל 55.1% בחודש מרץ.

     

     

    כחלק מן הסגר שהוטל בכל מדינות אירופה, ולנוכח מכות קשות במיוחד שחטפו איטליה, ספרד וצרפת, נסגרו רוב סוכנויות הרכב במערב אירופה ובמרכזה, וסך המכירות צנח מ-1,264,569 מכוניות שנרשמו בחודש מרץ 2019 ל-567,308 יחידות במרץ השנה.
    כל 27 שווקי הרכב באיחוד האירופאי התכווצו במרץ, אבל איטליה ספגה כמובן את המכה הגדולה ביותר, עם צניחה של 85.4% במסירות ל-28,326 מכוניות חדשות לעומת 194,302 מכוניות במרץ אשתקד. באופן דומה צנחו המסירות בצרפת (72.2%-) ובספרד (69.3%-). בגרמניה נרשמה ירידה פחות קיצונית, של 37.7% לא מבוטלים.

     

    בתוך הכאוס הזה, ואולי גם בגללו, נרשמו שינויים ביחס המכירות בין מותגי הרכב השונים: קיה, למשל, עקפה את בעלת השליטה בה, יונדאי, ברבעון הראשון, אבל מה שיותר דרמטי – היא עקפה גם את פיג'ו, את אופל ואת סיטרואן. קיה מכרה באירופה 38,207 מכוניות במרץ ו-113,026 ברבעון כולו, בשעה שיונדאי מסרה רק 28,966 מכוניות במרץ, ו-108,863 ברבעון כולו. פיג'ו מסרה 36,500 מכוניות במרץ, אופל מסרה 33,200 וסיטרואן כ-22,000 מכוניות בחודש זה. מספרים אלה, אגב, כוללים את בריטניה, וגם מדינות שפחות נפגעו, כמו שוויץ ומדינות סקנדינביה.

    המסירות של פיאט התרסקו בחודש מרץ לכ-21,000 מסירות בלבד, לעומת כ-77,000 אשתקד, וזה אומר שאפילו ב.מ.וו. ומרצדס (כ-55,000 מסירות לכל אחת), אאודי (51,000), ואפילו וולוו (24,000) מסרו יותר מכוניות מפיאט. הבלגאן מתבטא בין השאר גם בכך שפורשה מכרה יותר כלי רכב מאשר המותג ג'יפ, וזאת לא רק בגלל התמוטטות של השוק האיטלקי אלא גם בגלל סגירת מפעלים וקשיים לוגיסטיים של פיאט-קרייזלר באספקת חלקים. לעומת זאת, פורשה התגברה סוף סוף על תקנות זיהום האוויר החדשות והחלה לספק צבר הזמנות שנוצר אצלה בשנה שעברה. בחודש מרץ כולו מסרה פורשה באירופה 5,863 כלי רכב (ירידה של כ-13% ביחס למרץ 2019) ואילו המסירות של ג'יפ התרסקו ב-73.5% אל 4,399 כלי רכב.

     

     

    בכלל, המכירות של קבוצת פולקסווגן (שהיא גם הבעלים של פורשה) נפגעו מעט פחות מאלה של יצרניות אחרות: ברבעון הראשון מסרה הקבוצה כ-800 אלף כלי רכב לעומת 993 אלף והיא מוסיפה להוביל את מכירות הרכב ביבשת. מכירותיה של קבוצת פיג'ו, שממוקמת במקום השני, נפגעו ביותר משליש (כ-453 אלף לעומת 689 אלף), ואחריה מדורגות קבוצת רנו (כ-268 אלף לעומת 420 אלף, לא כולל ניסאן), קבוצת יונדאי-קיה (כ-222 לעומת 260 אלף), טויוטה-לקסוס (184 לעומת 201), מרצדס-סמארט (183 לעומת 237 אלף) וקבוצת פיאט (170 לעומת 260 אלף).

    לא כל המדינות נפגעו

    לעומת ההתרסקות במכירות בחלק ממדינות אירופה, במדינות אחרות הייתה פגיעה מינורית בלבד: בפינלנד, למשל, התכווצו המסירות ב-0.9% בלבד ובשכנה ממערב, שוודיה, נפגעו המכירות בשיעור של 8.6% בלבד. התוצאה היא שסך המסירות באיטליה, 28,326 בחודש מרץ, נמוך מן המסירות בבלגיה (28,801) ובפולין (29,657) – שני שווקים שהגודל הטבעי של כל אחד מהם הוא כרבע מזה של השוק האיטלקי (כ-50,000 בחודש לעומת כ-200,000).

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    צניחה במכירות באירופה: אאודי מכרה יותר מפיאט

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.