פרארי קוראת לתיקון של 23,555 מכוניות בגלל תקלת בלמים

פרארי קוראת לתיקון של 23,555 מכוניות בגלל תקלת בלמים

שלהבת בארזים: פרארי גילתה תקלה במערכות הבלמים של מכוניות שיוצרו ב-17 השנים האחרונות. האיטלקים רומזים ש(גם) הגרמנים אחראים
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

כעשרה חודשים לאחר שיצרנית המכוניות האקזוטיות 'פרארי' נאלצה לקרוא לתיקון של כ-10,000 מכוניות בגלל בעיות בלמים היא מרחיבה כעת את היקף המבצע כדי לתקן את אותה בעיה ב-23,555 מכוניות נוספות. בין הדגמים שנקראים לתיקון כלולות גם כמה מן המכוניות היותר יקרות של המותג, בהן F60 אמריקה ו-LaFerrari.

 

פרארי קוראת לתיקון של 23,555 מכוניות בגלל תקלת בלמים

 

כרגיל, גם הפעם מי שמאלץ יצרנית רכב אירופאית לעשות את הדבר הנכון הם לא רשויות הבטיחות האיטלקיות חלילה, ואף לא אלה של האיחוד האירופאי, אלא מינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני – NHTSA. המינהל העביר לפרארי את דרישת הביצוע כבר ב-26 ביולי, ובהודעת המינהל נכתב שהבעיה עלולה להיגרם אם נוזל הבלימה רותח בגלל חוסר בקירור מספיק.

במקרה של התחממות יתר נוצר ואקום בתוך מיכל מאגר נוזל הבלימה וכך עלולה להיווצר נזילת נוזל שגורמת בהמשך ל"כשל בלימה חלקי או מלא". כאמור, "סנונית ראשונה" שבישרה על הקריאה הנוכחית לתיקון הייתה התיקון של אותה תקלה בכ-10,000 מכוניות מדגמי פרארי 488 שיוצרו בין השנים 2010 עד 2019. תיקון זה החל כבר באוקטובר 2021 ולכן דגמים אלה לא כלולים בקריאה החדשה שפורסמה.

הקריאה החדשה לתיקון כוללת 14 דגמים ותת-דגמים שיוצרו בין השנים 2005 ועד לשנת 2022, החל מפרארי 430 שיוצרה בין השנים 2005 עד 2009, דרך שתי גרסאות של '612' שיוצרו משנת 2005 ועד 2011, 'קליפורניה' שיוצרו מ-2009 ועד 2017, ואפילו 'לה-פרארי' משנות הדגם 2013-2015, FF שיוצרו בין 2012-2016, ו-F12 שיוצרה בין 2013 עד 2017. הדגמים ה"צעירים" ביותר שנקראים הפעם לתיקון הם F8 שיוצרו בין 2020-2022, ו'רומא' שהושקה רק בשנה שעברה. תיקון התקלה פשוט יחסית, וכולל החלפה של מכסה מאגר נוזל הבלימה במכסה מסוג אחר שמונע את יצירת הוואקום. בנוסף מותקן "טלאי תוכנה" שמספק אזהרה במקרה שבו רמת נוזל הבלמים נמוכה מידי.

 

פרארי קוראת לתיקון של 23,555 מכוניות בגלל תקלת בלמים

 

עד לביצוע התיקון חייבים הנוהגים במכוניות האלה לשים לב באופן מיוחד לכל תחושת התנהגות לא סדירה של מערכת הבלמים ולאזהרות נוזל בלם על לוח המחוונים. במקרה כזה יש לעצור בצד הדרך ולהעביר את המכונית למוסך בגרירה.

פרארי נדרשה לשלוח הודעות קריאה לתיקון לבעלי הרכב ואלה אמורים לקבל אותן לכל המאוחר ב-24 בספטמבר. הם יתבקשו להגיע לסוכנות כדי שאנשי החברה יחליפו את המכסה של מאגר נוזל הבלמים, וזה, באופן טבעי, יבוצע על חשבון יצרנית הרכב.

אנשי פרארי מפילים לפחות חלק מן האשמה על חברת 'בוש' – ספקית החלקים הגדולה ביותר לתעשיית הרכב, ואומרים שהם "זיהו את הבעיה באמצעות עבודה משותפת עם הספק בוש". בהקשר הזה לא מיותר להזכיר שלגרמנים בכלל, ול'בוש בפרט', יש יכולת "חתולית" ליפול על הרגליים ולהתחמק מאחריות לתקלות שקשורות בהם. את ההתחמקות המרשימה ביותר בהיסטוריה הם ביצעו בפרשת ההונאה של פליטות מזהמים מכלי רכב באמצעות מערכות ניהול המנוע, זו שמוכרת כ"פרשת דיזלגייט".

 

פרארי קוראת לתיקון של 23,555 מכוניות בגלל תקלת בלמים

 

באופן טבעי, הידיעה אודות קריאה לתיקון של בעיה שמכסה 17 שנות ייצור גרמה בסוף השבוע ל"חוסר נוחות" בקרב משקיעים ולירידה של כ-3.3% בערך המניות של פרארי, וזה כבר מביא את ירידת הערך המצטברת של מניות אלה מתחילת השנה ל-13%. אגב, אם התמזל מזלכם להיות הבעלים של פרארי שיוצרה בשנים האלה לא יזיק לבדוק את מפלס נוזל הבלמים וגם לבדוק אם המכונית שלכם נקראה לתיקון.

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.