• Ad
  • טויוטה עדיין לא מצאה פתרון להתרופפות הברגים שמהדקים את גלגליה של bZ4X החשמלית לרכב, ולכן הם מציעים ללקוחות שלהם רכב חלופי על חשבונם, כולל הוצאות דלק, או להחזיר את החשמלית ולקבל בחזרה את מלוא ערכה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעקבות תקלה במכונית החשמלית הטהורה הראשונה מתוצרת טויוטה – bZ4X החדשה, מציעה כעת יצרנית הרכב היפנית ללקוחות שלה מספר אפשרויות שאחת מהן היא רכישה בחזרה של הרכב.
    ההצעה החריגה הזאת מגיעה בעקבות קריאה לתיקון שפורסמה חודשיים בלבד לאחר השקת הרכב – ועל פניו איננה מיוחדת או חמורה במיוחד – לתיקון תקלה אפשרית בברגי החיבור של גלגלי המכונית. הבעיה, כך נראה, היא שלאנשי טויוטה עדיין אין פתרון לתקלה שהתגלתה, ומכיוון שהם לא רוצים שלקוחות ייסעו בינתיים בכלי הרכב הם חייבים לפצות אותם בדרך זו או אחרת.

     

     

    bZ4X הוא קרוסאובר חשמלי טהור עם שם מוזר, וזה המוצר החשמלי-טהור הראשון עבור טויוטה – יצרנית רכב שהימרה בטעות שהטכנולוגיה ההיברידית שלה תספיק כדי להשאיר אותה בתמונה עד לפרוץ עידן המימן. כאשר אנשי טויוטה עמדו על ההימור השגוי שלהם בקשר לרכב חשמלי הם מיהרו מאד להגיע לשוק, וזה יכול להסביר תקלה מן הסוג הזה, שלא אופיינית לטויוטה.
    שבועות ספורים לאחר השקת הרכב בשוק האמריקני נאלצה טויוטה לפרסם הודעת "עצירת שימוש" וקריאה לתיקון, וזאת לנוכח האזהרה של משרד התחבורה היפני לפיה במקרים שונים – בעיקר בתוך כדי פניות חדות ובלימה פתאומית – ברגי החיבור של הגלגלים לרכב עלולים להשתחרר וגלגלים עלולים להיפרד מהרכב.

    אנשי טויוטה ביקשו מכל הלקוחות והמשתמשים ברכב להפסיק להשתמש בו וליצור בדחיפות קשר עם שירות הלקוחות במטרה לאפסן את הכלים אצל טויוטה. בארצות הברית אוספים אנשי טויוטה את כלי הרכב התקולים ושולחים במקומם כלי רכב חלופיים, עם מנועי בעירה. יצרנית הרכב התנצלה בפני הלקוחות במכתב שנשלח אליהם ובו נכתב, בין השאר, שהחברה "מכירה באי הנוחות שמצב זה גרם". באותו מכתב מוצע ללקוחות להשתמש ברכב חלופי ולאחסן את ה-bZ4X שלהם אצל טויוטה ללא עלות עד לתיקונו, ובמקביל גם לקבל החזר כל עלויות התדלוק שנדרש עבור הרכב החלופי.

     

    לקריאה נוספת:

    טויוטה bZ4X בנהיגת מבחן ראשונה

     

    bZ4X, טויוטה bZ4X

     

    היות שרוב הלקוחות האמריקנים רוכשים מכוניות בליסינג, ומכיוון שרובם גם תלויים ברכב, טויוטה תעניק להם אשראי בהיקף של עד 5,000 דולר כדי שיוכלו לעמוד בהמשך תשלומי ההלוואה או החכירה של הרכב כל עוד שהוא מושבת. בנוסף, חלק מתנאי הרכישה המקוריים כללו אפשרות לטעינה בחינם ברשת הטעינה של טויוטה וכן אחריות מורחבת לרכב – ושני סעיפים אלה מוגבלים בזמן. לכן טויוטה תאריך אוטומטית את חלון הזמנים שבו ייהנו הלקוחות מן התנאים האלה עד לסוף שנת 2024.

    לבסוף, למי שמתייאש מן המצב ופשוט רוצה לעבור הלאה מציעה טויוטה לקבל בחזרה את מחיר הרכישה שהוא שילם, אם כי כנראה לא במלואו. במקרה כזה – כך נכתב – "התנאים לרכישה חוזרת עשויים להשתנות בהתאם למצבם ולנסיבות הספציפיות של כלי הרכב (המוחזרים)". במילים אחרות, כנראה שמי שהספיק לתפור קילומטראז' רציני עם הרכב שלו יקבל פחות מעלות הרכישה. אנשי טויוטה מציינים שהם מוכנים לרכוש בחזרה את כלי הרכב עד לסכום של 42,000 דולר. אגב, גם אנחנו מוכנים לקנות את הרכב מלקוחות ב-42,000 דולר (בישראל)…

    אגב נוסף, לא מיותר להזכיר שהאחות התאומה של טויוטה bZ4X היא סובארו סולטרה שמיוצרת יחד איתה על אותם קווי הרכבה. גם סולטרה נקראה לתיקון בגלל אותה תקלה, אבל סובארו עדיין לא פרסמה הודעה דומה לזאת של טויוטה.

    צריך לקוות שהמהמורות הלא נעימות האלה בדרכה של טויוטה לעידן החשמלי הן מחלות ילדות קלות בלבד שלא ישפיעו על כלום ועל שום דבר. טויוטה, אשר עדיין נאבקת אמנם על עתיד מנועי הבעירה (בתוך מערכות היברידיות) התחייבה להשקיע 17 מיליארד דולר בפיתוח והשקת 30 דגמים חשמליים חדשים עד לסוף העשור.

     

    לקריאה נוספת:

    טויוטה פספסה את המהפך החשמלי וכעת זקוקה לסיוע של BYD הסינית

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.