• Ad
  • 208 החדשה נבנתה בהתאם לאסטרטגיה הנוכחית של פיג'ו: היא איכותית, מקנה תחושה יוקרתית, אבל המחיר שלה זינק למחוזות הסמי-פרימיום. בטווח מחירים כזה היא משחקת במגרש של קרוסאוברים נחשקים ממנה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה

    פיג'ו 208 החדשה מרימה את הרף בקטגוריית הסופרמיני ומציעה חבילה מרשימה של עיצוב, תחושת פינוק ויכולת דינמית גבוהה. תא נוסעים צפוף, ומחיר גבוה, לא מאפשרים לה להתחרות בהצעות אטרקטיביות יותר בשוק, או להיות פופולרית כמו הדורות שקדמו לה.


    עוד ב-TheCar
    טויוטה יאריס החדשה במבחן דרכים
    פיג'ו 2008 במבחן דרכים
    נהיגה ראשונה: אופל קורסה החדשה

     

    מי את פיג'ו 208?

    פיג'ו 205 הוצגה בשנת 1984 ובנתה לעצמה מקום של כבוד כאחת ממיסדות קטגוריית הסופרמיני המודרנית (במקביל לפיאט 'אונו' שהוצגה שנה קודם לכן). עוד לפני כן הייתה סדרת ה-200 של פיג'ו אחד מעמודי התווך של החברה, והציעה תחבורה עממית, והחידוש הגדול של 205 נבע מכך שהיא הציעה חבילה שכרכה יחד שימושיות עם אופי שובב ומהנה. הצלחתה של 205 התגלגלה אל יורשותיה, ופיג'ו השתדלה מאד להכתיב את הטון בקטגוריה השניה בחשיבותה באירופה.

     208 החדשה הוצגה לקראת תערוכת ג'נבה 2019  כנציגה העדכנית של פיג'ו בקטגוריה, כשהמשימה שניצבת בפניה לא פשוטה:  לעמוד מול יריבות חדשות וראויות כמו רנו קליאו, אופל קורסה וסיטרואן C3 (שתי האחיות מבית פיג'ו-סיטרואן-אופל), טויוטה יאריס והונדה ג'אז החדשות, וגם מתחרות מבוססות כמו סיאט איביזה ופולקסווגן פולו. לא פחות מאיימת עליה התחרות שכופה קטגוריות המיני-קרוסאוברים, עם 2008 שעומדת לצידה באולם התצוגה ושלל עצום ורב של מתחרות אחרות.

    208 החדשה נחתה אצלנו לאחרונה – ובאחור משמעותי, ובנוסף לתחרות היא נאלצת גם להצדיק בפני לקוח ישראלי את ההחלטה של קבוצת פיג'ו למצב את מותג האריה בחלק העליון והיקר של מותגי הקבוצה. לא מעט התמודדויות עבור מכונית קטנה אחת.

     


    למרות כינוי נומרי זהה, 208 החדשה נבנתה מדף חלק לחלוטין, על בסיס פלטפורמת CMP המודולרית. נוסף לכל היתרונות שגלומים בהתבססות על פלטפורמה מודרנית (גמישות ביצור, קשיחות מרכב גבוה והפחתת רעידות) – יתרון חשוב הוא התאמה למערכת הנעה חשמלית. ואכן, לצד גרסת הבנזין מוצעת 208 גם כגרסה חשמלית טהורה, שמציעה טווח נסיעה של 330 ק"מ. חיצונית, עיצובית, לא קל להבחין בין שתי הגרסאות.

    הדמיון העיצובי בין הדור החדש של המכונית לדור היוצא שלה ניכר בפרופיל, בקו חלונות הצד, ובזוויות של הדלת האחורית. מעבר לכך עיצוב הדור החדש שונה לחלוטין – עם חרטום מוארך ושונה מאד מזה הפחוס של 208 הקודמת. השבכה הקדמית גדולה ובולטת, עם צמד פנסי  LED מושקעים מצדדיה, קשתות גלגלים גדולות ומודגשות עד גיחוך, ואחוריים מעוגלים עם חיפוי כהה לרוחב בין פנסי ה-LED. טיפוסים נוסטלגיים יצליחו למצוא כאן רמזים לסבתא-רבתא, ה-205.

    208 החדשה היא מכונית מוחצנת עם עיצוב תפוח ושרירי, ולמרות שהיא פחות מעודנת והרמונית מקודמתה אין ספק שיש משהו מאד מרשים בנוכחות שלה. לכך תורם, בין השאר, מימד האורך – 405 סנטימטרים, כלומר 9 סנטימטרים יותר מקודמתה. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי (254 סנטימטרים) ואילו הגובה הכללי הונמך ב-3 סנטימטרים ל-143 ס"מ, וזאת לטובת צללית ספורטיבית יותר.

     



    מנוע, ביצועים

    גרסת הבנזין היחידה של 208 בישראל משלבת בין מנוע ה-1.2 ליטר טורבו בגרסת ה-130 כוחות סוס לבין תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. שילוב מוכר זה מופיע בלא מעט דגמים גדולים יותר בקבוצת פיג'ו-סיטרואן, והוא עובד היטב גם כאן. הודות לעובדה שמדובר במכונית קטנה וקלה יחסית, זה מתבטא כמובן בביצועים נמרצים למדי. כמה נמרצים? דף הנתונים מספר על זינוק ל-100 ב-8.7 שניות, נתון שאך לפני קצת יותר מעשור היה מנפח את החזה של מכוניות קטנות חמות.

    למרבה האכזבה, ולמרות הנתון המרשים הזה, תחושת התאוצה בפועל, בנסיעה רגילה, פחות מרגשת. תיבת ההילוכים ההססנית, בעיקר בעת זינוק מהמקום ובהורדת הילוכים, מתאפיינת אמנם בהעברות חלקות, והיא גם משתלבות היטב עם האופי הגמיש של המנוע, אבל התוצאה, כאמור, לא מאד מרגשת. לזכותה צריך לומר ש-208 מאיצה ללא מאמץ וצוברת מהירות בקלילות ברוב תנאי הדרך. העברה למצב ספורט מלווה בסאונד מלאכותי מיותר שבוקע מן הרמקולים, והוא גם משפר מעט את תגובות המנוע והתיבה. נהג שמחליט להשתעשע בתחושות פסאודו-ספורטיביות יכול להתחיל לשחק עם מנופי ההילוכים שמותקנים מאחורי גלגל ההגה.

    מעטפת הביצועים של 208 החדשה היא בין הטובות בקבוצתה, ולזכותה צריך לומר שזה לא מאד משפיע על תצרוכת הדלק: במהלך המבחן זאת עמדה בממוצע על 12 ק"מ לליטר, ובתנאי יום יום מתונים לא תהיה בעיה לחלץ גם 15-16 ק"מ לליטר.

     


    התנהגות, נוחות

    למעט הנפילה עם 207, מכוניות קטנות של פיג'ו תמיד הציעו יכולת דינמית גבוהה ומתחו חיוכים על פניהם של נהגים חובבי הגה. למרבה השמחה, הדור החדש של 208 ממשיך את המסורת הזאת. אל תטעו: לא מדובר בחיבור הטלפטי כמעט שהציעה 205 בשעתו או בקלילות ובזריזות של 206, אבל 208 החדשה היא בהחלט מכונית קטנה עם יכולות דינמיות גבוהות, והיא מספקת את מה שנחשב בימינו למילה גסה: הנאה מנהיגה.

    תחושת ההתנהגות מוצקה ובוגרת. השליטה בהעברות המשקל טובה, והמכונית נותנת תחושה כאילו היא נטועה בקו הפניה ולא מתרגשת גם מכביש שלא סלול היטב. המתלים שלה מטפלים בזה בנינוחות. ההגה נטול היזון חוזר, ומרגיש מלאכותי במרכז, אבל הוא מספק תגובה חדה ומידית להפניה הראשונית, לפעמים על גבול הנויירוטיות, והמשקל שלו טוב גם כאשר לא נמצאים במצב ספורט. השילוב של התנהגות טובה עם מנוע יעיל מאפשר לייצר קצב מפתיע ומהיר, ולקבל תחושת היענות טובה מצד המכונית.

    כיול מתלים מוצלח בא לידי ביטוי גם בנוחות הנסיעה. למרות מוצקות המתלים, הם בעלי יכולת ספיגה טובה למדי של רוב המפגעים כל עוד אלה לא עמוקים ואכזריים מידי. המתלים עובדים באופן שקט למדי, וגם בידוד רעשי המנוע והדרך מוצלח מאד.

     



    תא נוסעים, שימושיות

    ההשקעה העיצובית ב-208 החדשה מתקיימת גם בתא הנוסעים, שנאמן לתפישת i Cocpit של פיג'ו – לטוב ולמרבה הצער גם לרע. לטוב, מפני שאם שמים בצד את התפעול המעצבן של מיזוג האוויר ושל ניטרול מערכת ה'כבה והתנע' דרך מסך המגע, ואת הממשק המיושן שלו, וגם את תנוחת הנהיגה שלא תתאים לכל אחד – מתקבל תא נוסעים עם עיצוב עשיר והייטקי שבנוי מחומרים באיכות גבוהה. הבעיה, למרבה  הצער, היא שאי אפשר לשים את כל אלה בצד…

    גם מקומם של גימיקים מיותרים לא נפקד, למשל תצוגת תלת מימד עמוסה על לוח המחונים הדיגיטלי, וכמובן – גלגל ההגה הפיצפון של פיג'ו. בסיכומם של דברים, כאשר מוסיפים נקודות זכות למושבים נעימים ותומכים, למתגי "פסנתר" מתכתיים במרכז הקונסולה המרכזית, ולמשטח טעינה שימושי לטלפונים תואמים – 208 החדשה לא משדרת שאם הסתפקתם במכונית קטנה חובה עליכם להסתגף במכונית זולה וספרטנית.

    למרבה הצער, אם כבר מדברים על "מכונית קטנה" – מרחב הפנים של 208 לא נדיב בכלל, והיא משדרת תחושה של מכונית צפופה למרות מידות נדיבות ביחס לקבוצה. תחושה זאת נגרמת בין השאר בגלל מבנה לוח המכשירים מלפנים, קו חלונות גבוה, וקורה B עבה שסוגרים על הנהג ויוצרים תחושה קלסטרופובית. המושב האחורי יאכלס שני מבוגרים ממוצעי מידות עם מרווח סביר בלבד לברכיים, וגבולי בלבד לראש עבור כל מי שגובהו מעל 175 ס"מ. המושב נוח ובשרני, אבל כנוסע שלישי קשה לאכלס עליו אפילו ילד שיושב באמצע, בגלל מרחב כתפיים מוגבל.

    לתא המטען בפיג'ו 208 נפח סביר של 311 ליטרים, אבל מפתח הדלת החמישית צר, והוא מגביל את השימושיות ומקשה על הטענת עגלת ילדים ממוצעת.

     

    בטיחות

    208 מוצעת עם 6 כריות אוויר ועם חבילת מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות. בין השאר כלולות כסטנדרט מערכת בלימת חירום אוטונומית (עד למהירות של 140 קמ"ש), מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב עם יכולת שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת ערנות נהג ותצוגת תמרורים בלוח המחוונים. ברמת הגימור הבכירה, GT ליין, נוספת גם מערכת התרעה על תנועה בשטחים מתים ותאורת אור גבוה אדפטיבית. 

    במבחני הריסוק של EuroNCAP פספסה פיג'ו 208 את הכוכב החמישי בגלל ציון לא מספק (56% בלבד) בהגנה על הולכי רגל, ופעולה לא מספקת של מערכת בלימת החירום האוטונומית במהירויות עירוניות. בשאר הסעיפים קיבלה 208 ציונים טובים, עם הגנה של 91% על מבוגרים, 86% לילדים בהתקני בטיחות וציון של 71% לתפקוד מערכות הבטיחות.

     



    אבזור ותמחור

    208 היא בין מכוניות הסופרמיני היותר יקרות בקבוצתה. מחירה מתחיל ב-119 אלף ש"ח לרמת גימור "פרימיום S" שמציעה רשימת אבזור  מרשימה למדי, עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא עם תצוגת תלת מימד, מערכת מולטימדיה מקורית שמשולבת במצלמת חניה ודיבורית BT, בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני חניה אחוריים, חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי, מפתח חכם עם מתג הנעה, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מושבים בשילוב ריפוד דמוי עור, תאורת LED בחזית וחישוקים קלים בקוטר 16 אינטש.

    עבור מי שרוצה קצת יותר מזה מוצעת רמת גימור GT ליין במחיר של 125 אלף ש"ח שמוסיפה לרשימה סממני עיצוב ספורטיביים מבחוץ, מושבים ספורטיביים וגימור תואם בתא הנוסעים, תאורת LED מלאה וחישוקי 17 אינטש.

    למרות עושר המפרט, התמחור של 208 בעייתי. אמנם, אם זה מנחם מישהו, כל המתמודדות החדשות בקבוצת הסופר מיני התייקרו משמעותית בגרסאות המאובזרות שלהן. למשל, מחיר גרסת ה"פרימיום S" זהה לזה של רמת האבזור הבכירה של טויוטה יאריס ההיברידית ולאופל קורסה החדשה ברמת גימור GS ליין הספורטיבית. 208 יקרה ב-4,000 ש"ח מהגרסאות הבכירות של רנו קליאו החדשה וסיאט איביזה FR, ורק פולקסווגן פולו יקרה יותר ממנה, עם תג מחיר שזהה ל-208 ברמת גימור GT ליין. זאת לא המכונית עבור מי שמחפש קטנה עממית וזולה.

     

    שורה תחתונה

    עם הדור החדש של 208 יצרה פיג'ו מכונית סופרמיני מרשימה אשר מצליחה להתבלט לטובה בקטגוריה, תוך שהיא מציעה איכויות של מכונית מקטגוריה גבוהה יותר. זה בא לידי ביטוי בעיקר בתא נוסעים מאובזר ואיכותי (אם כי לא חף מטעויות בהנדסת האנוש), בבידוד רעשים מצויין, וביכולת דינמית מרשימה בזכות שילוב בין שילדה מכוילת היטב למנוע יעיל. לכל אלה נוסף חיצוני מוחצן אשר אולי לא יקלע לטעם של כולם, אבל אף אחד לא יפקפק בנוכחותו המרשימה.

    ל-208 יש שתי נקודות תורפה עיקריות, והראשונה היא בהיבט הפרקטי. זאת מכונית צפופה מידי, במיוחד מאחור, וזאת בשונה ממספר  מכוניות סופר מיני אחרות שלא מוגבלות כמוה לשמש רק כמכונית שניה במשפחה. הסיבה האחרת היא תמחור גבוה. הזינוק במחירי המכוניות הקטנות בדור האחרון שלהן לא פסח גם עליה, עם תג מחיר בסיסי של 119 אלף ש"ח שהופך אותה לא רק למכונית קטנה ויקרה אלא גם קרובה באופן מסוכן, מבחינתה, למחיריהם של קרוסאוברים נחשקים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פיג'ו 208 החדשה במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.