• Ad
  • פיג'ו חושפת את הדור החדש של מכונית הסופרמיני שלה. נוסף לעיצוב עדכני ופלטפורמה מודרנית היא מציעה גם גרסה חשמלית מלאה עם טווח של יותר מ-300 ק"מ בין טעינות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המנועים מתחממים לקראת תערוכת ז'נבה, שתיפתח ב-7 במרץ, וכמו תמיד יש מי שלא מתאפקים עד לפתיחת השערים וחושפים את הדגמים החשובים שלהם בחשיפה מוקדמת: פיג'ו שחררה פרטים מלאים ותמונות של הדור החדש של 208. האמת היא שזאת חשיפה די מתבקשת לנוכח העובדה שרנו חשפה באופן מלא את קליאו החדשה כבר לפני מספר שבועות.

     

     

    מאז ימי ה-205 היו מכונית הסופרמיני של פיג'ו מן הנדבכים החשובים של החברה – הן מבחינת היקף המכירות והן מבחינת התדמית. פיג'ו, לכן, לא יכולה להמר יותר מידי כשמדובר בסדרת ה-200 שלה, אבל מצד שני היא גם לא יכולה לקפוא על השמרים ועליה להציע הצעה אופנתית ועדכנית – כי זה מה שהקהל אוהב. בפעם האחרונה בפיג'ו נתקעה במקום קיבלנו את 207 הארכאית, שאומנם נמכרה לא רע אבל נחשבה לאחת המכוניות הפחות מוצלחות שנשאו את  סמל האריה בעשורים האחרונים. 208 היוצאת, למזלה של פיג'ו, תיקנה את המצב.

    הדור החדש של 208 קיבל עיצוב החלטי ומוחצן שנותר נאמן לקו הנוכחי של החברה, עם חזית שכוללת שבכה גדולה ומודגשת ועם פנסי חזית עם חתימת LED במבנה דמוי שלושה "טפרים" אנכיים. הצללית עגלגלה למדי עם קשתות  גלגלים מעוגלות ומודגשות כלפי חוץ, וקורה אחורית מתעגלת שמתחברת לזנב באופן שמזכיר את הסבתא האגדתית – 205. לקינוח, הפנסים האחוריים עם עיצוב הטפרים האופייני מחוברים לרוחב דלת תא המטען עם פלסטיק שחור מבריק.

     

    הדור הקודם של פיג'ו 208 היה מן הדגמים הראשנים שאימצו את המבנה של גלגל הגה קטן ונמוך, עם לוח מכשירים מוגבה. בדור החדש של המכונית נותרה התצורה הזאת אבל היא שודרגה באופן מתבקש לעיצוב ה-iCocpit הקבוצתי. זה אומר שלוח המחוונים הוא למעשה מסך עם תצוגה משתנה, תפעול רוב מערכות הרכב נעשה דרך מסך המגע הגדול והבולט שמותקן במרכז לוח המכשירים, ומתגי הפסנתר ממוקמים בקומה האמצעית ואמורים לספק גישה מהירה לתפריטים. השאלה הגדולה היא אם ב-208 הצליחה פיג'ו סוף סוף לשפר את ממשק המשתמש המסורבל.

    208 מבוססת על פלטפורמת CMP המודולרית החדשה של פיג'ו-סיטרואן, אשר הוצגה לראשונה עם DS3 קרוסבק ואשר תשמש את הדגמים הקטנים והקומפקטיים העתידיים של פיג'ו, סיטרואן ואופל בשנים הקרובות (למשל את אופל קורסה החדשה שתוצג בעוד מספר חודשים). נוסף ליתרונות של הפלטפורמה החדשה, למשל בהגדלת הקשיחות המבנית ובהפחתת משקל (הדור החדש של המכונית קל ב-30 ק"ג מקודמו), היא מתאפיינת בהתאמה לטכנולוגיות הנעה ירוקה. ברוח זאת חושפת פיג'ו את 208 גם בגרסה חשמלית טהורה, עם מנוע בהספק של 134 כ"ס וסוללה בקיבולת של 50 קילוואט שמספקת טווח נסיעה תיאורטי של כ-340 ק"מ (לפי תקן WLTP). זאת סנונית ראשונה לקראת שבעה דגמים חשמליים נוספים שאותם תציג פיג'ו עד לשנה הבאה, ולקראת חשמול מלא של מגוון דגמי החברה עד לשנת 2023.

     

     

    נוסף לגרסה החשמלית תוצע 208 החדשה עם מנוע הבנזין התלת צילינדרי בנפח 1.2 ליטר שמספק 75 כ"ס, ובגרסאות מוגדשות שלו שמספקות 100 ו-130 כ"ס. הגרסאות המוגדשות יחוברו גם לתיבת ההילוכים האוטומטית החדשה עם שמונה יחסי העברה מתוצרת אישין. כמו כן יוצע גם מנוע טורבו דיזל 1.5 ליטר בהספק של 100 כ"ס עם תיבה ידנית בלבד.

    בתחום הבטיחות מציעה 208 החדשה מערכת בלימת חירום אוטונומית כסטנדרט, וכן מערכת לשמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה עם יכולת מרכוז, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת ערנות לנהג, זיהוי תמרורים וסימני דרך, תאורת אור גבוה אדפטיבית, זיהוי עצמים בשטחים מתים ואפילו מערכת לחניה עצמאית (בדגמים האוטומטיים בלבד).
    מחברת 'לובינסקי', יבואנית פיג'ו לישראל, נמסר ש-208 החדשה תגיע ארצה במהלך שנת 2020.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לקראת ג'נבה: פיג'ו 208 החדשה נחשפת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.