• Ad
  • תערוכת ז'נבה 2019: כל החדשות והחידושים

    תערוכת המכוניות הבינלאומית של ז'נבה תיפתח בעוד כשבועיים ותציג לנו לפחות שלושה קרוסאוברים חשובים לשוק הישראלי, שתי מכוניות סופר-מיני חשובות ועוד לא מעט מכוניות שאפשר רק לפנטז עליהן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תערוכת ז'נבה היא אמנם אחת הקטנות בגודלה מבין תערוכות הרכב החשובות בעולם, אבל המיקום שלה – בלב אירופה ובשוק הרכב העשיר ביותר בעולם הישן – כמו גם העובדה שהיא נערכת אחת לשנה ולא אחת לשנתיים, הם חלק מן הסיבות להיותה אחת התערוכות החשובות והנחשבות בעולם. השנה תיפתח תערוכת ז'נבה לקהל הרחב ב-7 במרץ, ויומיים קודם לכן לעיתונות הרכב העולמית. במעמד זה גם תוכרז, כרגיל, הזוכה בתחרות 'מכונית השנה באירופה'.

    על ז'נבה 2019 מעיבה היעדרותן של פורד, יונדאי, וולוו, יגואר ולנד רובר, אשר קברניטיהן החליטו להדיר גלגלים מחלק מתערוכות הרכב, אבל מצד שני נוכל לראות שם את כל ה"ביוקר": יצרניות היוקרה והיצרניות של מכוניות-על חוגגות בתערוכה הנוצצת והחשובה ביותר מבחינתן. ז'נבה, כתערוכה אירופאית מרכזית, היא אירוע חשוב גם מבחלינתנו, בישראל, היות שהמכוניות העממיות שיוצגו בה, ויש לא מעט מאלה השנה, יגיעו אלינו עוד השנה.

     


    הקונספטים
    בכל תערוכת רכב שמכבדת את עצמה מוצגים מספר דגמי קונספט שמטרתם להלהיב את הקהל, וז'נבה לא יוצאת מכלל זה.

    פולקסווגן תמשיך בסדרת הקונספטים החשמליים ממשפחת ID כקדימון לדגמים החשמליים העתידיים שיתבססו על פלטפורמת MEB המודולרית. לאחר שהעלו באוב את טרנספורטר הקלאסי קורצים אנשי פולקסווגן קריצה נוספת להיסטוריה של החברה עם ID BUGGY, שהיא מחווה לדגמי הבאגי הפתוחים של שנות השישים. אלה התבססו על החיפושית, והיו נפוצים בעיקר בקליפורניה, אך כמה מהם התגלגלו גם אלינו. באופן אירוני, החזית של דגם הקונספט מזכירה את החיפושית ה"חדשה", שהייצור שלה הופסק השנה. עם זאת, סביר להניח שמדובר בגימיק שאין כוונה להביאו לייצור סדרתי. קונספט אחר של פולקסווגן, ולו דווקא יש סיכוי להגיע לייצור סדרתי, הוא גרסת R של הקרוסאובר הקטן 'T קרוס', שיוצג במקביל.

     

    בסיאט ממשיכים למתג את 'קופרה' כמותג בפני עצמו, והדרך לשם כוללת הצגת רכבי קונספט שרומזים אודות עתיד המותג אשר יכלול עד לשנת 2021 שבעה דגמים חדשים. אפשר היה לצפות שמותג ספורטיבי יתמקד במכוניות ספורט, ושאחרי שהדגם הראשון של 'קופרה' היה דווקא קרוסאובר על בסיס סיאט אטקה האפרורית, יציגו הספרדים מכונית רודסטר סקסית וקיצונית או לכל הפחות 'הוט האץ" עצבנית. מאכזב לגלות, לכן, שאנשי סיאט הכינו דווקא קונספט לעוד קרוסאובר (אם כי כאן "מרוחה החמאה"), ונכון לעתה הם מכלים לנו רק את אחוריו המוצללים. נחמה פורתא היא שניכר שהקו העיצובי של קופרה מתחיל להיבדל מזה של סיאט.

     

     

    באסטון מרטין הצהירו בעבר שלא ילכו בעקבות למבורגיני, בנטלי ורולס רויס ולא יתדרדרו להצגת קרוסאובר משלהם. הבריטים רמזו ש-DBX העתידית תהיה לכל היותר "קרוסאובר לייט". עם זאת, את מה שאנשי אסטון מרטין אסרו על עצמם הם לא מונעים מתת המותג היוקרתי שלהם, 'לגונדה', ומאחורי הסמל הזה תוצג בז'נבה מכונית התצוגה All Terrain. כפי שמרמז השם זהו קונספט לקרוסאובר אולטרה יוקרתי עם נגיעות ספורטיביות, וגרסת ייצור שלו תושק בשנת 2021.

    מיצובישי תציג את "אנגלברג טורר" – קונספט נוסף של קרוסאובר חשמלי. בשלב זה הם פרסמו רק רמז לחזית האגרסיבית שלו, שמהווה המשך ישיר לקונסט דומה שהוצג בתערוכת לוס אנג'לס. האם אפשר למצוא כאן רמז למחליף הפאג'רו? אולי. בכל מקרה זה נסיון נוסף לשדר "עסקים כרגיל" אצל יצרנית יפנית שמנסה למצוא את מקומה תחת כנפי רנו-ניסאן.

     

    הונדה תציג את Tomo, מעין מיני-טנדר עירוני חשמלי עם עיצוב צעצועי ומקסים. קונספט זה עוצב בשיתוף עם סדנת העיצוב IED האיטלקית, והוא מציג אלמנטים של הקונספט Urban EV מלפני שנתיים. צפי לייצור? אולי בדור הבא של מכוניות 'קיי' ביפן.

    גם קיה ואאודי יציגו בז'נבה מכוניות קונספט חשמליות, ואילו סיטרואן תציג מכונית תצוגה מעניינת ואוונגרדית למראה כפתרון לבעיות תנועה עירוניות.

    לאלפיון העליון

    בנטלי משיקה בז'נבה גרסה אולטימטיבית לקרוסאובר של החברה, וכנהוג בגרסאות הביצועים של החברה מוצמד לה הכינוי "ספיד". לטענת בנטלי, 'בנטאייגה ספיד' הוא הקרוסאובר המהיר ביותר בעולם, אבל לצורך זה צריך להניח שהבריטים לא סופרים את למבורגיני אורוס שחולקת איתו בסיס זהה. בכל מקרה, אנשי בנטלי מבססים את טענתם בין השאר על כך שהעלו את ההספק של מנוע ה-W12 של בנטאייגה מ-600 ל-635 כ"ס. כך מקוצר משך התאומה מעמידה ל-100 קמ"ש אל 3.9 שניות, והמהירות המרבית מגיעה ל-306 קמ"ש. בנטלי הוסיפה סממני עיצוב חיצוניים ספורטיביים ותגי "ספיד" כדי שאף אחד לא יבלבל בטעות את המכונית הזאת מזו של השיח' הסעודי שגר ממול. עוד בתפריט: מתלים בכיול ספורטיבי ובלמים קרמיים.

     

     

    בוגאטי מציינת בימים אלו 110 שנים להקמת החברה במולסהאים שבאלזס, על ידי אטורה בוגאטי, וזאת סיבה נהדרת  להציג מהדורה מיוחדת נוספת במחיר בדיוני. הפעם תוצג גרסה מיוחדת של שירון ספורט עם מנוע שמייצר 1,500 כ"ס. מהדורה זאת תיוצר ב-20 עותקים בלבד, בצביעה כחולה ייחודית עם דגל צרפת על הספויילר האחורי הנשלף. על גימור הפנים, בצבעי כחול בוגאטי, משולב דגל צרפת נוסף.

    עם כל הכבוד למהדורה המיוחדת הזאת – בבוגאטי יחשפו את ההיפרקאר החדשה שלהם כתשובה אלטימטיבית לאסטון מרטין לאלקירי, מקלארן ספידטייל ופרויקט one של מרצדס AMG.

     

     

    העממיות: עוד ועוד קרוסאוברים

    בז'נבה נראה, כמובן וכצפוי, שפע של רכבי קרוסאובר בשלל צורות וגדלים. מיצובישי תציג דור חדש ל-ASX, הקרוסאובר הקטן של החברה אשר אמנם מוכר בישראל מזה שנה אחת בלבד, אבל הוצג בעולם כבר בשנת 2010. מיצובישי ASX החדש קיבל את החזית האגרסיבית של 'אקליפס קרוס', עם פנסים צרים ושבכה מודגשת שמעניקים לו מראה מודרני. עם זאת, הצללית שלו נותרה דומה לזו של הדגם היוצא. גם עיצוב תא הנוסעים נראה דומה מידי לעיצוב הדור היוצא, וכל זה מאושש את העובדה שמדובר בעצם במתיחת פנים מאסיבית וחסכונית ולא בדגם חדש לחלוטין. אישור סופי לכך מתקבל כאשר בוחנים את רשימת המנועים ולא מוצאים שם מנוע של רנו או ניסאן אלא את  מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי הוותיק. אף מילה על מנוע הטורבו המודרני שמוצע באקליפס קרוס, או על מנוע ה-1.33 ליטר החדש של רנו ומרצדס. במיצובישי מעדיפים להדגיש את הוספת מערכות הבטיחות המתקדמות (בלימת חירום אוטונומית כסטנדרט) ואת מערכת המולטימדיה המודרנית ומרובת הממשקים.

     


    סקודה תציג בז'נבה את המיני-קרוסאובר "קאמיק" (Kamiq), אח תאום לסיאט 'ארונה' ופולקסווגן T קרוס, והוא  ישלים את היצע רכבי הפנאי של המותג הצ'כי. עם זאת, היות שאנחנו מדברים על סקודה – מותג שתמיד מתאמץ לתת עוד קצת ערך לכל דגם, לא מפתיע לגלות שהכלי שלהם יהיה כנראה גדול ושימושי יותר, כם בסיס גלגלים "כמעט משפחתי" באורך 265 ס"מ, ותא מטען בנפח של 400 ליטר. קאמיק יציג גם את עיצוב הפנים החדש של סקודה, עם מסך מולטימדיה צף ואופנתי שדוחק את פתחי המיזוג המרכזים אל גובה הברכיים. היצע המנועים יתבסס על מנועי הטורבו המוכרים בנפחי 1.0 ו-1.5 ליטר ומנועי דיזל. סקודה תציג בז'נבה גם את מתיחת הפנים של אמצע החיים לסופרב.

     

     

    מאזדה תציג קרוסאובר משלה ולפי שעה היא רק מטפטפת אודותיו טיפטופי ידיעות. תמונה מוצללת שפרסמה החברה מציגה את חלקו האחורי, עם פנסים שמזכירים את אלה של מיאטה, וזה רומז על כך שככל הנראה אנחנו מדברים על CX4 – כלומר CX כלשהו בסגנון קופה. היפנים טרם פרסמו את המפרט המדויק אבל אפשר להמר על כך שמ"דגם הילה" יוקרתי-ספורטיבי של החברה הם לא יחסכו את מנוע הבנדיז המהפכני שלהם שהוצג במאזדה 3 החדשה. השאלה הגדולה שמרחפת באוויר היא אם מדובר בקרוסאובר על בסיס ה-3 החדשה, או בגרסה מסוגננת של CX-5 המוכר. כדי לגלות את התשובה נצטרך להמתין עוד מספר ימים.

    עוד יוצגו בתערוכת רנו קליאו החדשה, שנחשפה לא מכבר ותוצג לראשונה מול קהל, וגם היריבה הנצחית שלה, מבית פיג'ו – 208 החדשה. מעבר לעיצוב הנועז מבחוץ ומבפנים, פיג'ו 208 החדשה מבוססת, סוף סוף יש לומר, על  הפלטפורמה המודולרית המודרנית שפותחה יחד עם דונגפנג, שותפתה הסינית של פיג'ו-סיטרואן, ועליה תתבסס גם  אופל קורסה העתידית. מכונית זאת גם תציע מנועי טורבו עדכניים ואת תיבת ההילוכים החדשה עם שמונה יחסי העברה. בנוסף תוצג גם גרסה היברידית, ומקומן של שלל מערכות בטיחות מתקדמות לא יפקד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.