• Ad
  • קליאו החדשה מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של רנו-ניסאן, ותציע רמת אבזור גבוהה ומערכות בטיחות מתקדמות. העיצוב החיצוני נותר דומה, בין השאר כדי לשמר את הפופולריות הרבה לה זוכה הדגם היצא
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רנו חשפה היום (ג') תמונות רשמיות ופרטים אודות הדור החמישי של קליאו, אשר תוצג לראשונה בפני קהל בתערוכת ז'נבה הקרובה, בתחילת חודש מרץ. בהודעה הרשמית שלה רנו לא מסרה פרטים מסמרי שיער שלא פורסמו עד כה, אבל כן הדגישה את חשיבותו של הדגם הזה עבורה – וזה לא עניין מובן מאליו בעידן שבו לקוחות רבים נוטשים את הקטגוריות המסורתיות של מכוניות ועוברים לקרוסאוברים למיניהם.

     


    חלק מסוד ההצלחה של הדור היוצא של קליאו הוא העיצוב החיצוני הייחודי לה, וזאת ככל הנראה הסיבה שמעצבי רנו התאמצו לשמר אותו תוך כדי עידון וחידוש, אבל כפי שכבר פרסמנו כאן בעבר – החידושים החשובים באמת במכונית הזאת נמצאים "מתחת לעור", בפלטפורמת CMF-B המודולרית החדישה שעליה בנויה המכונית הזאת. בזכות הפלטפורמה החדשה קליאו תציע כסטנדרט מגוון רחב, ככל הנראה גם מוביל, של מערכות בטיחות וסיוע לנהג, והיא צפויה להשיג ציון מרבי במבחני הריסוק השונים.
    מהנדסי רנו שמרו על הממדים של הדגם היוצא, המכונית החדשה קצרה ממנו ב-1.4 ס"מ ונמוכה ב-3 ס"מ, אבל בסיס הגלגלים שלה הוגדל, היא רחבה בכ-6.5 ס"מ, ו"האריזה" שלה שופרה, כך שהמרחב הפנימי של המכונית גדול יותר ומתוכנן וטוב יותר.

     

     

    השדרוג העיצובי החיצוני כולל פנסי LED קדמיים חדשים, נגיעות לשיפור האירודינמיות, ובכלל זה הוספת כנפונים ומסיטי רוח קטנים, וכן חישוקי גלגלים מודרניים וגדולים יותר.

    קליאו החדשה תונע בין השאר באמצעות מנוע הטורבו-בנזין החדש של הקבוצה, בנפח 1.33 ליטר, אשר פותח יחד עם מרצדס, אבל מה שיותר מעניין הוא שזה יהיה הדגם הראשון של רנו שיונע בעתיד הקרוב גם באמצעות יחידת ההנעה ההיברית-קלה החדשה שמכונה "E-Tech". בעקבות קליאו תוצע היחידה ההיברידית הזאת גם ב-12 דגמים נוספים של הקבוצה עד לשנת 2022.

    אבזור והידור

    מעצבי הפנים של רנו השקיעו מאמצים בשדרוג תחושת האיכות וההי-טקיות של תא הנוסעים, ולצורך זה לא רק שהמושבים והדיפונים יהיו איכותיים ויוקרתיים יותר – המכונית תצויד גם בצגי מגע גדולים במיוחד, ותאובזר במערכות הבטיחות המתקדמות ביותר. גודל מסך המולטימדיה המרכזי הוא 9.3 אינטש – וזה הצג הסדרתי הגדול ביותר שהותקן אי פעם בדגם של רנו.

    לוח המחוונים האנכי מעוקל בעדינות, בסגנון שבו נתקלנו כבר ב'אספאס', והוא מופנה כלפי הנהג. לוח השעונים המסורתי הוחלף במסך מגע שיכול להציג לנהג כל עיצוב שיעלה על דעת אנשי רנו, ולדבריהם "אפשר להשתמש בו כדי להתאים אישית את חוויית הנהיגה בצורה מאוד אינטואיטיבית". ה"קוקפיט" של הנהג מחולק לשלושה אזורים: פאנל עליון עם פלסטיקה שבנויה מחומר מוקצף, פאנל מרכזי שניתן להתאמה אישית, ואזור נמוך יותר שבו נמצאים רכיבים פונקציונליים כמו תא הכפפות. גם המתגים והכפתורים האחרים הוצבו באופן שמקל על הנהג להשתמש בהם. המושבים הקדמיים לקוחים מדגמים יקרים יותר של היצרנית ומספקים תמיכה טובה לנהג ולנוסע לצידו באמצעות בסיס מושב ארוך יותר ותצורת המעטפת.

     

    כבר עם הדור היוצא של קליאו השיקה רנו את רעיון הפרסונליזציה, כלומר את האפשרות של נהגים ובעלי רכב לבחור אלמנטים אישיים שייחדו את המכונית שלהם מאחרות, ועם הדור החדש של המכונית מוגדל מספר האפשרויות. בין השאר אפשר יהיה לשנות את הצבעים של הקונסולה המרכזית, לוח המחוונים, חיפויי הדלתות, ציפוי ההגה וריפוד משענת הזרוע. הלקוחות יכולים לבחור בין לפחות שמונה 'ערכות עיצוב' פנים ולקבל מכונית מותאמת אישית עם צבעים מיוחדים.
    נפח תא המטען של קליאו הוגדל ל-391 ליטר, ולטענת רנו זה עושה אותו לתא המטען הגדול ביותר בקטגוריה הרלבנטית לו. כמו עם הפנסים הקדמיים, הפנסים האחוריים עוצבו מחדש כדי לקבל תחושת פיסול ורב ממדיות טובה יותר, ואילו פנס הבלימה האחורי הבודד, שמותקן על החלק העליון של החלון האחורי – ארוך ודק יותר מבעבר.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רנו קליאו החדשה נחשפה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.