סובארו הציגה דור שני ל-BRZ

סובארו בחרה במסלול מירוצים בקליפורניה כדי להשיק את המכונית הנחשקת ביותר שלה
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

יום לאחר שהונדה בחרה להשיק את אב-הטיפוס של סיוויק על פלטפורמת משחקים וירטואלית סובארו מראה לה את האגזוז כשהיא מציגה את הדור השני של BRZ שלה במקום שבו צריכים להציג מכוניות כאלה: על מסלול המירוצים תרמל שממוקם בתוך גן עדן מוטורי בדרום קליפורניה.

 

 

BRZ המקורית, מכונית ספורט-קופה עם שתי דלתות ותצורת 2+2, הושקה לפני 8 שנים כפרויקט משותף לסובארו וטויוטה, וגם הדור השני שלה, אשר פותח יחד עם טויוטה, ייוצר על-ידי סובארו ביפן. טויוטה, שמשתעשעת גם עם פרויקט משותף עם ב.מ.וו, תציג בשנה הבאה את הגרסה שלה לאותה מכונית, אבל הפעם תקרא לה GR86 במקום GT86.

אנשי סובארו לא מספרים בדיוק מה השינויים שבוצעו בפלטפורמה שעליה מבוססת BRZ ומסתפקים באמירה כללית לפיה "שולבו בה אלמנטים שנלמדו בתוך כדי עבודה על הפלטפורמה הגלובלית של סובארו". בהיעדר מידע ברור אנחנו מסיקים מכך שלא מדובר בפלטפורמה חדשה אלא בשדרוג ועבודה על הפלטפורמה של הדגם היוצא. עם זאת, אנשי סובארו טוענים שבעת פיתוח הדור השני של המכונית הם הקפידו להקנות לה משקל קל ככל האפשר, מרכז כובד נמוך במיוחד, והיגוי שתואם את ההבטחה הספורטיבית, עם יותר כוח, התנהגות כביש משופרת, עיצוב משודרג וחיזוק התנגדות הגוף לפיתול ב-50%.

כאשר שוקלים את המכונית החדשה (1315 ק"ג) מסתבר שהיא מעט יותר כבדה מזו היוצאת, וזאת למרות שימוש בגג, מכסה מנוע וכנפיים קדמיות מאלומיניום, אם כי היא גם מאובזרת יותר ומוקפדת יותר מבחינת עמידות בריסוק, מה שמסביר את התוספת הקלה במשקל. מצד שני, כאשר נזכה לנהוג במכונית הזאת נהנה בוודאות מביצועים טובים יותר מכיוון שהיא מונעת כעת באמצעות מנוע חדש – בוקסר בנפח 2.4 ליטרים שמחליף את מנוע ה-2.0 ליטר הקודם ומותקן נמוך יותר במרכב (לטענת סובארו – באופן שמנמיך עוד יותר את מרכז הכובד).

המנוע מספק כעת 228 כוחות סוס במקום כ-200 בעבר, ומה שחשוב יותר: מומנט של 26 קג"מ, כלומר שיפור של כ-15% ביחס לדגם היוצא. במחסן של סובארו יש גם מנוע דומה אך מוגדש טורבו, והם בחרו שלא להשתמש בו בינתיים, אם כי זה לא אומר שהם לעולם לא יישנו את דעתם. אנשי סובארו טוענים שביצעו שינויים ושיפורים של מערכת בקרת המשיכה ובקרת היציבות, ובין השאר מאפשרים כעת להגדיר לה חמישה מצבי עבודה, ואפשר גם לנתק אותה לחלוטין. סובארו משתמשת במערכת הזרקת דלק חדשה מתוצאת טויוטה, והמנוע מחובר לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה, או לתיבה אוטומטית שגם בה ישנם שישה יחסי העברה וגם מצב ספורט חדש.

 

 

אורך בסיס הגלגלים של BRZ החדשה הוא 257.5 סנטימטרים, כלומר 2.25 סנטימטרים יותר מאשר של הדגם היוצא, והגובה הכולל הונמך בסנטימטר אחד. תצורת המתלים לא שונתה: תמוכות מקפרסון מלפנים ועצמות עצה כפולות מאחור, עם מוט מייצב. הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה נותר סטנדרטי, אבל לקוחות יוכלו לבחור כעת בגלגלים בקוטר 18 אינטש אם ה-17 אינטש המקוריים לא מספיקים להם.

אי אפשר לטעות בעיצוב של BRZ דור שני מפני שהיא מאד דומה למקור, כמובן בתצורת המנוע הקדמי וההנעה האחורית אבל גם בתנוחה ובקווים הכלליים. עם זאת, BRZ נראית כעת עגלגלה ויוקרתית יותר, ואנשי סובארו ביצעו עבודת פיסול ניכרת במטרה להשיג שיפורים אירודינמיים, ובין השאר שיפרו את זרימת האוויר סביב המנוע, סביב הגלגלים הקדמיים ולכיוון האחוריים והזנב.

 

 

העיצוב החדש של BRZ כולל שבכה קדמית נמוכה יותר ופגושים קדמיים בולטים שלתוכם מוטמעים פתחי אוורור מוגדלים. כונסי האוויר האלה לא נועדו רק כדי ליצור רושם ויזואלי אלא ממלאים תפקיד של ממש, ובין השאר מעבירים חלק מן האוויר לתוך תא המנוע וממנו החוצה באופן מסודר דרך פתחים, אל ספוילר צדדי שמסייע ליצירת "כח הצמדה". סנפירים קטנים בקשתות הגלגלים האחוריות, וספוילר אחורי, מסייעים גם הם לאותה מטרה. לגג "הבועה הכפולה" העדין אולי אין ערך אירודינמי אבל בוודאי שיש לו אפקט ויזואלי מרשים, ומחווה 'רטרואית' ראויה.

עיצוב הפנים נקי יחסית ונעים, מאד דומה לזה של הדגם היוצא, אך כעת מותקנת מול הנהג תצוגה דיגיטלית על מסך בגודל 7 אינטש ועליה מוצג מידע אודות מצבי הנהיגה וכיוונוני האלקטרוניקה, ומימין לו מותקן מסך מולטימדיה גדול (ביחס לקוקפיט) בגודל 8 אינטש. המיקוד, כמו שאנחנו אוהבים, הוא בנהג, שיושב נמוך בתוך מושב ספורט מעוצב.

 

 

כאמור, BRZ החדשה תיוצר במפעל ההרכבה של סובארו ב'גומה' שביפן, אבל תחילת המכירה בפועל שלה צפויה רק בסתיו הבא, כלומר בעוד כמעט שנה. באופן טבעי, סובארו לא מפרסמת עדיין מחירים, אבל הניחושים בשוק הם שהמכונית תעלה בין כ-27,000 דולרים לגרסת הבסיס לבין כ-30,000 לגרסה המאובזרת.

אגב, סובארו בחרה להשיק את BRZ בהשקה דינמית במקום שנחשב לגן עדן מוטורי: מועדון הספורט המוטורי של תרמל הוא מתקן פרטי שמשתרע על פני כ-344 דונם לא הרחק מן העיירה תרמל שבדרום קליפורניה, כמה עשרות קילומטרים דרום-מזרחית לפאלם ספרינגס. במועדון נבנו וילות אירוח מפוארים ומאות (!) מוסכים פרטיים למכוניות של חברי המועדון, והם יכולים להשתעשע להנאתם על מסלול באורך של כ-7 קילומטרים.

 

 

 

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.