• Ad
  • פיג'ו-סיטרואן שוב מפשלת במבחני הריסוק של Euro NCAP
    מבחני הריסוק מוכיחים שוב שאין קשר בין מחיר הרכב לרמת הבטיחות שהוא מציע. יצרניות היוקרה מפשלות וחלק מהיצרניות הסיניות מנצחות בענק. יונדאי איוניק 6 היא הכוכבת הגדולה, טסלה יכולה להירגע ואילו ריינג' רובר חייבת למצוא איפה לקבור את הבושה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרויקט הבטיחות בדרכים החשוב ביותר בעולם, Euro NCAP, פרסם היום (ד') את תוצאות המבחנים של 16 דגמי מכוניות, הקבוצה הגדולה ביותר של מבחנים שפורסמו השנה בהזדמנות בודדת, וניכר שכמעט כל יצרניות הרכב לוקחות מאד ברצינות את הסטנדרטים שנקבעו בפועל על-ידי הגוף הזה.

     

    פיג'ו-סיטרואן שוב מפשלת במבחני הריסוק של Euro NCAP

     

    15 מתוך 16 הדגמים שנבחנו קיבלו ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות, ואלה כוללים גם את מותג הרכב הסיני החדש WEY מבית 'גרייטוול', את 'סמארט' החדשה שמיוצרת בסין במסגרת החברה המשותפת למרצדס ולג'ילי, וגם את הטנדר D-Max של איסוזו שכבר נבחן בעבר והפעם נבחן שוב. היצרנית היחידה שלא הצליחה להשיג את הציון המרבי והסתפקה ב-4 כוכבים היא דווקא DS – מותג היוקרה של פיג'ו סיטרואן, עם דגם תאום לסיטרואן C5 X שכבר "חטף על הראש" בסדרת המבחנים הקודמת. נראה שאנשי פיג'ו סיטרואן לא לומדים את הלקח או שתוצאות מבחני הריסוק לא מספיק חשובות להם, אבל בשורה התחתונה זה בוודאי לא עושה טוב לשם המותג גם כאשר מדובר בדגם ספציפי מתוצרת סין.

    בכלל, אם יש משהו שסדרת המבחנים החדשה מוכיחה, בדיוק כמו לפני 25 שנים כאשר פורסמו המבחנים הראשונים של הפרויקט, זה שאין קשר בין עוצמת שם המותג או מחיר הרכב לבין רמת ההגנה והבטיחות שהוא מספק ליושביו. אחת התוצאות המביכות ביותר בסדרת המבחנים החדשה אולי אפילו המביכה ביותר, היא שריינג' רובר – אחד הדגמים היקרים ביותר – מדורג בתחתית הטבלה בכל הקשור לציון ההגנה על הנהג והנוסע לצידו בריסוקים החזיתיים, מתחת לטויוטה קורולה קרוס (שגם היא לא הבריקה יחסית) ואפילו מתחת לאיסוזו D-MAX. גם ריינג רובר ספורט, המעט פחות יקר, לא כיכב, בלשון המעטה, וגם הוא מדורג מתחת לאיסוזו.

     

    פיג'ו-סיטרואן שוב מפשלת במבחני הריסוק של Euro NCAP

     

    הכוכבת הגדולה של הסדרה הנוכחית, בכל הקשור להגנה החזיתית, היא יונדאי איוניק 6 שקיבלה ציון של 97%, והיא גם קיבלה ציון מאד מכובד של 90% למערכות הבטיחות. יחד איתה ראויות להערכה מספר יצרניות רכב סיניות ובראשן 'גרייטוול' שכבר כיכבה השנה במבחן הקודם. WEY Coffee 02 – מכונית עממית חשמלית קטנה קיבלה ציון של 94% במבחן הריסוק החזיתי ו-93% למערכות הבטיחות שלה.

    ציון לשבח מגיע גם לדגם הראשון של "סמארט החדשה" – כעת בבעלות משותפת של מרצדס וג'ילי כאמור. "האשטאג 1" קיבל ציון של 96% במבחני הריסוק החזיתיים והוא מדורג שני בסעיף זה – לפני כל יצרניות היוקרה ודגמים יקרים ממנו באופן משמעותי.

     

    הדגם ריסוק חזיתי     הגנת ילדים      הגנת הולכי רגל       מערכות בטיחות
    יונדאי איוניק 6 97% 87% 66% 90%
    סמארט #1 96% 89% 71% 88%
    טסלה מודל S 94% 91% 85% 98%
    WEY Coffee 02 94% 87% 73% 93%
    NIO ET7 91% 87% 73% 95%
    ניסאן אקסטרייל 91% 90% 70% 95%
    הונדה סיוויק 89% 87% 82% 83%
    טויוטה bZ4X 88% 87% 79% 91%
    סובארו סולטרה 88% 87% 79% 91%
    רנו אוסטרל 88% 83% 69% 87%
    ניסאן אריה 86% 89% 74% 93%
    איסוזו D-MAX 86% 86% 69% 83%
    ריינג' רובר ספורט 85% 85% 69% 82%
    טויוטה קורולה קרוס 85% 83% 87% 82%
    ריינג' רובר 84% 87% 72% 82%
    DS9 79% 86% 67% 67%

     

     

    גם אנשי טסלה יכולים לפתוח בקבוקי שמפניה, ולכל הפחות להרים את הראש אחרי תקופה לא קלה של סרטונים מביכים וחקירות של מינהל הבטיחות בארה"ב. מודל S קיבל ציון כמעט מושלם, 98%, למערכות הבטיחות.
    ניו, זו שמכונה "טסלה הסינית" והחלה לשווק לאחרונה את הדגמים שלה באירופה, מדורגת גם היא בשליש העליון של הטבלה עם דגם ET7 שקיבל 91% במבחני הריסוק החזיתיים ו-95% למערכות הבטיחות.

    בסדרת המבחנים הנוכחית נבחנו בעיקר קרוסאוברים אופנתיים ובהם גם מבחר גדול יחסית של דגמים חשמליים כמו הצמד טויוטה bZ4X וסובארו סולטרה, וניסאן אריה החדשה – שלושתם קיבלו ציונים טובים יחסית, וכך גם סמארט כאמור.

     

    פיג'ו-סיטרואן שוב מפשלת במבחני הריסוק של Euro NCAP

     

    בסעיף מערכות הבטיחות העניק פרויקט Euro NCAP את הציונים הגבוהים ביותר לטסלה, כאמור, ואחריה ל-NIO ET7, ניסאן אקסטרייל, ניסאן אריה ו-WEY.

    כאמור, בתחתית הרשימה הפעם מדורגת DS 9 – מכונית משפחתית גדולה שמיוצרת בסין בשיתוף פעולה בין פיג'ו-סיטרואן (כיום סטלנטיס) עם קבוצת Baoneng על בסיס פלטפורמת EMP2 שעליה בנויות גם פיג'ו 508, סיטרואן C5 X, סיטרואן C6 ו'פנגשן A9' של דונגפנג, שותפתה הסינית של פיג'ו-סיטרואן. DS 9 איבדה את הכוכב הרביעי גם בגלל שהיא עלולה להוות סכנה לציבור, ומאד רצוי שלא להקל בזה ראש, אבל לא רק בגלל זה.

    אנשי הפרויקט מסכמים וכותבים שבעת מבחן הריסוק כנגד מחסום התגלתה המכונית כ"שותפה לפגיעה אגרסיבית בהתנגשות חזיתית (שמדמה פגיעה במכונית אחרת) והניקוד נענש בהתאם". אלא שבנוסף לכך נכתב גם ש"במבחן המחסום הקשיח ברוחב מלא (שמדמה התנגשות חזיתית מלאה – ג.מ.) ההגנה על חזה הנהג דורגה כ"שולית" בהתבסס על ערכים שנמדדו של דחיסת חזה (בובת המבחן)". הציון "שולי" הוא השלישי מבין חמישה (מתחת ל"הולם" ול"טוב"). בנוסף, הבוחנים מצאו ש"בדיקות במושבים הקדמיים ובמשענות הראש מצאו הגנה שולית מפני פציעות צליפת-שוט במהלך פגיעה מאחור". את תוצאות המבחן המלא אפשר לקרוא כאן.

    ומדוע לא כדאי לזלזל בעובדה שהמכונית הזאת יותר "פוגענית" ביושבי כלי רכב אחרים אפילו ביחס למכוניות של מותגים עממיים? ראשית לכל מן הטעם הפשוט שבאסופת מבחנים שבה טנדר עבודה של איסוזו מקבל 5 כוכבים אין סיבה שמכונית שנושאת סמל של מכונית יוקרה תקבל רק ארבעה. אבל לא רק. סיבה הרבה יותר מהותית היא שמבחני הריסוק בוחנים ומדרגים גם לפי רמת הבטיחות של ילדים ברכב (ולכאורה, מה זה אכפת למי שאין לו ילדים?) וגם לפי רמת הנזק שמכוניות גורמות להולכי רגל. כאשר נהג גורם לתאונה – בין אם בגלל טעות ובין אם בגלל רשלנות – תוצאות התאונה הזאת ישפיעו על המשך חייו בדרכים שונות, לכן עדיף לכולנו לנהוג בכלי רכב פחות קטלני.

     

    פיג'ו-סיטרואן שוב מפשלת במבחני הריסוק של Euro NCAP

     

    אגב, אחד הדברים שהופכים את Euro NCAP לאפקטיבי הוא האפשרות שהפרויקט מעניק ליצרניות רכב לבצע מבחנים חוזרים (על חשבונן) ולפרסם הערכות מחודשות, אך רק בתנאי שהשיפורים מיושמים בכל כלי הרכב החדשים שמיוצרים. איסוזו D-Max נבחן עוד בשנת 2020 וקיבל דירוג של חמישה כוכבים, אבל בדגם המחודש שופרה כרית אוויר מעל הברך של הנהג והרכב נשלח למבחן מחודש. השיפור של הציון לא היה גדול אך שמר על דרוג החמישה כוכבים של ה-D-MAX.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פיג'ו-סיטרואן שוב מפשלת במבחני הריסוק של Euro NCAP

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.