• Ad
  • טויוטה חשפה ביפן את הדור החמישי של פריוס
    לראשונה בפריוס: עיצוב ספורטיבי וביצועים לפני הכל, ומערכת היברידית-נטענת ראויה עם מנוע בעירה בנפח 2.0 ליטר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טויוטה חשפה ביפן את פריוס החדשה, דור חמישי לאחת המכוניות החשובות ביותר בתולדות היצרנית היפנית, ומכונית חשובה גם בקנה מידה היסטורי לתעשיית הרכב כולה. פריוס "העניקה" לרוב דגמי טויוטה האחרים את המערכת ההיברידית שהייתה סימן ההיכר שלה החל בדור הראשון, לפני 25 שנים, ומכיוון שהיא כבר לא מיוחדת מבחינה זאת עלו סימני שאלה לגבי עצם הצורך בדגם הזה.

     

    טויוטה חשפה ביפן את הדור החמישי של פריוס

     

    התשובה של טויוטה מגיעה בשני תחומים שונים מאד מן המיצוב ההיסטורי של הדגם: עיצוב אשר אמנם עושה כבוד לצללית המוכרת והייחודית של הדגם אבל משחרר אותה לקווים מודרניים ונעימים, ויחידות הנעה חזקות שתומכות בהצהרה של טויוטה ליכולות דינמיות ואופי ספורטיבי. פריוס החדשה מבוססת על הגרסה השנייה של פלטפורמת TNGA המודולרית של טויוטה, והיפנים טוענים שהחידוש בגרסה זאת הוא מרכז כובד נמוך יותר וחיזוק משמעותי של קשיחות המרכב שתורם להפחתת הרעשים והרעידות ולשיפור היכולות הדינמיות.

    אנשי טויוטה מדגישים את העובדה שב-25 השנים מאז השקת הדור הראשון של פריוס, דגם שממנו נמכרו לאורך השנים יותר מ-5 מיליון יחידות, כל דור חדש הציג קפיצת מדרגה עיצובית או טכנולוגית ביחס לדור שקדם לו. לדבריהם, הדגש בדור החמישי הוא בראש ובראשונה על עיצוב שנועד להפוך את הדגם אטרקטיבי ללקוחות, אך לדברי טויוטה גם הושם דגש, תחזיקו חזק, על התנהגות הכביש ועל ביצועים דינמיים. המכונית מתגלגלת על חישוקי 19 אינטש גדולים ומסוגננים, וההשראה העיצובית – כך טוענים היפנים מגיעה מ… תחזיקו חזק… כריש הפטיש (אשר, לדברי המעצבים "משיג רמה גבוהה של איזון בין פונקציונליות לעיצוב"). התועלת השימושית, לדברי היפנים, מתקבלת בדמות תא נוסעים מרווח עם סביבת נהג שמאפשרת לנהגים להתרכז במשימות הנהיגה.

     

    טויוטה חשפה ביפן את הדור החמישי של פריוס

     

    ככל הידוע כעת, טויוטה מתכוונת לייצא לאירופה, אולי גם לישראל, רק את הגרסה ההיברידית-נטענת החדשה, שבשונה מן הדור היוצא צפויה להיות מעניינת ולראשונה גם שימושית. המערכת ההיברידית-נטענת החדשה מבוססת על מנוע ארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ליטר, אשר מוצע לראשונה בפריוס (אך מוצע באירופה בקורולה קרוס), ומספקת הספק משולב של 223 כוחות סוס. מדובר בשדרוג של כמאה כוחות סוס ביחס לכ-121 כוחות הסוס שמספקת המערכת ההיברידית עם מנוע ה-1.8 ליטר במכונית היוצאת.

    המערכת מוזנת מסוללות ליתיום-יון עם תכולת אנרגיה של 13.6 קילוואט-שעה, לעומת 8.8 קוט"ש של הדגם ההיברידי-נטען הנוכחי. מארז הסוללות מותקן כעת מתחת למושב האחורי ולא מתחת לתא המטען, ולדברי טויוטה זה משפר את מיקום מרכז הכובד ומאפשר להציע נפח מטען משופר.

    הסוללה עצמה, לדבריהם מאפשרת כעת תוספת של 50% לטווח הנסיעה ה"חשמלי", כלומר פחות או יותר 90 קילומטרים לאחר טעינה מלאה. הדגש של טויוטה, כאמור, הוא על ביצועים דינמיים והגרסה הזאת מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות לעומת 11.1 שניות בדגם היוצא, אם כי לא ברור מי קונה מכונית היברידית-נטענת בזכות התאוצות שלה.

    פריוס תוצע בעולם גם כהיברידית "רגילה", עם גרסת בסיס שתונע באמצעות מנוע ה-1.8 ליטר ותציע הספק משולב של 193 כוחות סוס, כלומר קפיצה של קרוב ל-60% ביחס לדגם היוצא. להיברידית הרגילה, אשר ככל הנראה לא תוצע באירופה, תהיה גם גרסת מנוע 2.0 ליטר ושתיהן יוצעו גם עם גרסת הנעה לכל ארבעת הגלגלים.

     

    טויוטה חשפה ביפן את הדור החמישי של פריוס

     

    עיצוב בהשראת מכונית ספורט

    בעיצוב החדש בולט גג דמוי קופה שנמתח יותר לאחור, והממדים החדשים כוללים הנמכת גובה לא מבוטלת של 5 סנטימטרים והארכת בסיס הגלגלים – גם היא ב-5 סנטימטרים. לעומת זאת, האורך הכולל קצר כעת ב-4.6 סנטימטרים. אורכה של פריוס החדשה 452.4 סנטימטרים ורוחבה 178.2 סנטימטרים (תוספת של 2.2 סנטימטרים), הגובה שלה 142 סנטימטרים ואורך בסיס הגלגלים שלה 275 סנטימטרים.

    העיצוב כולל רמזים לפנסי ה-LED של סדרת המכוניות החשמליות BZ מצד אחד, ומצד שני כולל ידיות דלתות אחוריות מוסתרות, כמו ב-C-HR. עיצוב תא הנוסעים כולל מסך מגע בגודל 12.3 אינטש ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7.0 אינטש, כמו בחשמלית החדשה BZ4X.

     

    טויוטה חשפה ביפן את הדור החמישי של פריוס

     

    חבילת הבטיחות של טויוטה, שממותגת תחת השם "טויוטה Safety Sense", מוצעת כסטנדרט בכל רמות האבזור של פריוס וכוללת בין השאר שיפור בטווח הגילוי של החיישנים השונים, סייען חניה אוטומטית עם אפשרות הפעלה מחוץ לרכב באמצעות אפליקציה ייעודית לסמארטפון, ומצלמה משופרת שמאפשרת בין השאר הקלטה של מה שנתפס בעדשה שלה. בנוסף, בחלק מרמות האבזור יש שקעי חשמל ביתיים שמאפשרים טעינת מכשירים חשמליים.

    אגב, לגרסה ההיברידית-נטענת יש מערכת טעינה סולארית אשר בחישוב שנתי (לפי טויוטה) אוספת די אנרגיה כדי לנהוג עד 1,250 קילומטרים. בעת עמידה בחניה מאפשרת מערכת זאת לוותר על הפעלת מנוע הבעירה או שאיבת אנרגיה מן הסוללה מפני שהיא מספקת חשמל שלא רק טוען את הסוללה אלא גם מאפשר להפעיל את מיזוג האוויר ופונקציות אחרות.

    פריוס החדשה צפויה באולמות התצוגה ביפן לפני סוף השנה הנוכחית בגרסתה ההיברידית הרגילה ואילו ההיברידית הנטענת צפויה ביפן ובעולם באמצע השנה הבאה.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה חשפה ביפן את הדור החמישי של פריוס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.