מעצבי פורד תיקנו את נקודת התורפה המשמעותית ביותר של פוקוס – עיצוב סביבת הנהג. המכונית תוצע גם עם מנועי 1.5 ליטר חדשים, מוגדשי טורבו
פורד חשפה היום, בתערוכת המובייל של ברצלונה, את מתיחת הפנים של פורד פוקוס, שתוצג בשבוע הבא בתערוכת ז'נבה.
כצפוי, וכפי שביצעו עם פיאסטה, מעצבי פורד יצרו מכונית בעלת הבעה חדשה ואגרסיבית יותר, בהתאם לקווים המשפחתיים החדשים של המותג ובדומה לאלה של מונדיאו החדשה.
בשלב זה הציגה פורד את גרסאות ההאצ'בק 5 דלתות ואת גרסת הסטיישן – שתיהן נראות, ויזואלית, מעט יותר רחבות, ובהמשך תוצג בארה"ב גם גרסת הסדאן.
השיפור החשוב ביותר, והנחוץ מכל, הוא לעיצוב הפנים של המכונית ולסביבת הנהג העמוסה והלא ידידותית שמאפיינת את הדגם היוצא. העיצוב הכללי אמנם נותר דומה לקודם בקווי המסגרת שלו, אולם את בליל הכפתורים המוגזם של הקונסולה המרכזית מחליפים כעת מסך מגע נעים לעין, בורר בודד ושמונה כפתורים. גם סידור הכפתורים על גלגל ההגה שופר.
באירופה תוצע פוקוס עם שני מנועי 1.5 ליטר חדשים, בנזין ודיזל מוגדשי טורבו. מנוע הבנזין מוצע בשני הספקים – 150 כ"ס ו-180 כ"ס, ומנוע הדיזל מספק 95 ו-120 כ"ס. המנועים יוצעו עם תיבות ידניות ורובוטיות.
כלל היצע המנועים יוסיף לכלול גם מנוע 1.6 ליטר "ישראלי", וגם מנועי 1.0 ליטר מוגדשי טורבו שלושה צילינדריים (100 ו-125 כ"ס), שיקבלו גם תיבת הילוכים אוטומטית.
אנשי פורד מדווחים על שיפור רמת האיכות של המכונית, כיול חדש למתלים והוספת שטחי אחסון סביב הנהג. בגרסאות האיבזור היקרות יותר יוצעו גם מערכות סיוע לנהג כמו בקרת שיוט אדפטיבית והתראת "נקוות מתות".