• Ad
  • פורד אקספלורר שובר שיאים (של תקלות סדרתיות)
    פורד אקספלורר שוב גורם מבוכה ליצרנית הרכב השנייה בגודלה באמריקה, כאשר הוא נקרא לתיקון בפעם השלישית בגלל כשל במתלה האחורי.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אקספלורר הוא אמנם אחד הדגמים המצליחים ביותר של פורד, ואחד ממחוללי הרווח החשובים של יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, אבל החל מן השבוע הוא מעמיק את חריטת שמו על קיר הבושה של תקלות סדרתיות.

     

     

    בעקבות 13 תאונות ו-6 פציעות שדווחו לפורד, ולאחר חקירה שחשפה כשל אפשרי נוסף במתלה האחורי של הדגם הקודם – פורד הכריזה על קריאה לתיקון של 375,000 אקספלוררים בארה"ב ובקנדה. כלים אלה יוצרו במפעל הרכבה של החברה בשיקגו החל ב-4 בספטמבר 2012 ועד ל-25 בינואר 2017, ולמרבה המבוכה בחלקם כבר בוצע בעבר תיקון של אותו מתלה אחורי. אז אם אתם הבעלים של פורד אקספלורר שיוצר בתקופה הזאת, או שוקלים לקנות רכב כזה, נראה שכדאי שתקראו את הידיעה הבאה.

    תקלה ראשונה מבין שלוש שקשורה באותו מתלה של אותו דגם התגלתה ופורסמה כבר בשנת 2016. באותה עת קראה פורד לתיקון של יותר מ-75,000 רכבי לאחר שמצאה ריתוכים פגומים של חיבורים במתלה. רכיבי המתלים החיוניים האלה החלו להישבר, מה שגרם לאובדן שליטה ברכב ולתאונות. באותה עת היה ידוע לפורד על תאונה אחת ופציעה אחת שנקשרו ישירות לתקלה זאת.

    בשנת 2019 הכריזה פורד על קריאה נוספת לתיקון של אותם מתלים באותם דגמים, אך הפעם כבר היה מדובר בתקלה הרבה יותר נרחבת אשר השפיעה על יותר מ-1.2 מיליון כלי רכב. אנשי פורד טענו בשעתו ש"כלי רכב שבהם מתגלה תופעה של חוסר סדירות בפעולת השיכוך של המתלה האחורי (קפיצות ושיכוך החזרה) עלולים לחוות תקלה בקישור של רכיב במתלה".

    השבוע, בפעם השלישית כאמור, הכריזה פורד על קריאה לתיקון של רכיבים במתלה האחורי, והפעם בגלל הנטייה שלהם להחליד, בעיקר במדינות שבהן מצטבר בחורף קרח על הכבישים וכדי למנוע החלקת כלי רכב מפוזר עליהם מלח. החלדת רכיבי חיבור כאלה עלולה לגרום להם להישבר, ולגרום כאמור לתאונה. הפעם מדובר בקריאה ל-375,000 כלי רכב, ומה שמביך במיוחד זה שחלקם כבר תוקנו בקריאות הקודמות לתיקון.

    כדי לתקן את התקלה צריכים בעלי הרכב שנקראו לתיקון להגיע אל מוסכי רשת השירות של היצרנית, ושם תבוצע בדיקת מומנט לרכיבי המתלים. אם הבדיקה תעלה שהם פגומים פורד תחליף אותם על חשבונה. אנשי פורד לא דיווחו בינתיים לבעלי המניות שלהם אודות השלכות משפטיות אפשרויות של התקלה, והאם וכיצד היא מתכוונת לפצות או לסייע למי שכבר נפגעו בתאונות המדוברות. העניין הוא שבגלל שמדובר בתקלה סדרתית חוזרת, לאותם מכלולים, נראה שפורד עלולה להיות חשופה הרבה יותר לתביעת נזיקין.

    היסטוריה של תקלות סדרתיות

    כאמור, אקספלורר הוא דגם מאד נפוץ של פורד, ובאופן טבעי אם מתגלה תקלה סדרתית בדגם כזה היא משפיעה על הרבה מאד כלי רכב. אלא שלאקספלורר יש היסטוריה ארוכה וכואבת של תקלות, כאשר המפורסמת והקטלנית מכולן היא – כמובן – פרשת צמיגי 'פיירסטון' שהתפוצצה, תרתי משמע, בשנת 2000. החל בשנת 1996, ועד לסיום הפרשה ב-2001, נמנו יותר מ-240 הרוגים ויותר מ-3,000 פצועים קשה בהתהפכויות ותאונות שנגרמו בגלל צמיגים פגומים שמולאו בלחץ אוויר נמוך מידי. הפרשה חיסלה יחסים של כמעט 100 שנים בין החברות וזיכתה את הדגם של פורד בכינוי הלא מחמיא בעליל: "אקספלודר".

     

     

    בשנת 2014 קראה פורד אקספלוררים לתיקון תקלה סדרתית של מערכת ההיגוי, ובשנת 2019 נקראו לתיקון יותר מ- 311,000 כלים לתיקון פגם במסגרת מושבים שגרמו ל-31 פציעות. באותה שנה גם נפתחה חקירה אודות חדירת גזים ממערכת הפליטה של הרכב לתוך אקספלוררים, ולמרות ההכחשות של פורד – במינהל הבטיחות הפדרלי האמריקני הצטברו עד אז, והחל משנת 2016, יותר מ-3,000 תלונות בנושא זה. אם לא די בכך, באותה שנה נקראה סדרת אקספלוררים קטנה נוספת לתיקון בגלל תקלת הרכבה והיעדרו של רכיב פלסטיק חשוב על בורר ההילוכים.

    אגב, כשל של המתלה האחורי לא ייחודי לאקספלורר. בשנת 2019 ביצעה פורד קריאה לתיקון של כ-1.2 מיליון טנדרים מדגם ריינג'ר שנבנו בין השנים 2011 ל-2017 בגלל אותה סיבה, ומוקדם יותר השנה הוכרזה קריאה לתיקון של דגמי טאורוס, פלקס ולינקולן MKT שיוצרו בין 2013 ל-2018 וכולם חולקים עם אקספלורר את אותה הפלטפורמה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורד אקספלורר שוב נקרא לתיקון. לפורד ידוע על 13 תאונות ו-6 פציעות בגלל כשל במתלה האחורי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.