• Ad
  • אין צורך לריב על כמה עשרות מטרים של נחל האסי. לא הרחק משם זורם נחל חרוד והוא הרבה יותר גדול ומרשים, בעיקר לאחר ששוקם על-ידי רשות הניקוז וקק"ל, והוקמו לאורכו נקודות תצפית וחניוני פיקניק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נחל חרוד מתחיל את מהלכו ממדרונות גבעת המורה שליד העיר עפולה, ונמתח משם דרום מזרחה לאורך כ-32 ק"מ תוך שהוא מנקז אליו את כל הערוצים של עמק חרוד ועמק בית שאן במסלול שגובה השיפוע שלו כ-480 מטרים.

     

     

    הנחל מתפתל בין צוקי הגלבוע, הופך מנחל אכזב לנחל איתן אי שם בסמוך לקיבוץ מרחביה, ולאחר שהוא חולף בסמוך לעיר בית שאן, שם הוא חולף תחת גשר רומי עתיק בכניסה לעיר, הוא צונח בשצף קצף דרך 'קניון הבזלת' אל נהר הירדן, במרחק של כשני קילומטרים מצפון לקיבוץ מעוז חיים.

    מי נחל חרוד מוזנים אליו מתוך עשרות מעיינות לאורך נתיבו, אבל בנוסף למים חיים הוזרמו אליו במהלך השנים גם מים מבאישים מבריכות דגים, ולא מעט פסולת ומי ביוב של הערים והישובים הסמוכים אליו. לפני מספר שנים החלו רשות הניקוז וקק"ל לשקם את הנחל ולהסיר מפגעים רבים שנצברו על גדותיו, וכעת עומד לרשות המטיילים מסלול טיול נעים שרובו סלול כשביל כורכר. בנוסף נטועים פה ושם בוסתנים נעימים של עצי פרי וחורש, ובין השאר גם פזורות פינות חמד חביבות ונוחות לאורך הנחל.

     

     

    מספר גשרים חדשים נמתחו מעל לערוץ, ומספר גשרים עתיקים שוקמו והוסדרו, ובנוסף נבנו גם מספר נקודות תצפית ומרפסות נוף. בסוף השבוע הזה, לאחר הגשם הראשון, זורמים מים חיים ורבים בערוץ נחל חרוד והמפלים שלאורכו שוצפים ותוססים. בחלקו האחרון, התחתון, של נחל חרוד נפגוש מראות שמזכירים נחלים ומפלים מחו"ל, ואפילו 'קניון הבזלת' – שבו הוכשר חניון מסודר עם פינות ישיבה מסודרות, יכול להזכיר לנו כיצד מנהלות מדינות מובילות באירופה את משאב הנוף שלהן.

     

     

    כאן נוכל לצעוד על גבי גשר פלדה ארוך וחסון שתלוי מעל הנחל השוצף, ומבעד לריצפה שלו נוכל להבחין בעומק המרשים של הערוץ. מן הגשר אפשר לצפות אל המפל, שגובהו כ-13 מטרים, ולחזות במים שפורצים מבעד לסבך הצמחייה. קניון הבזלת נקרא כך על שם סלעי הבזלת השחורים שיוצרים תפאורה מרשימה מאד, ולאחר שנעבור את הגשר נוכל לצעוד לכיוון אזור הצפרות של בקעת בית שאן.
    אגב, נחל חרוד יכול להיות גם "נחל הפיוס": במקום לריב על קטע זעיר של נחל האסי, דווקא אותו קטע שזורם בתוך קיבוץ, אפשר להגיע לנחל הרבה יותר מרשים ולפתח אותו לפלא טבע מרשים ונעים.

     

     

    כך מגיעים: נוסעים על כביש 71 שמוליך מכיוון מעין חרוד אל בית שאן, או על כביש 90 מדרום או מצפון אל צומת 'שאן'. בכיכר נפנה צפונה ונמשיך כחצי קילומטר עד לתחנת דלק של חברת 'דור', ולאחר שניכנס לתחנה נמשיך דרכה לכיוון דרום לאורך כקילומטר אחד. כעת נחפש מצד משמאל שילוט שמוליך אל קניון הבזלת, ובחניון נחנה את כלי הרכב ונמשיך ברגל עד לגשר ואל נקודות התצפית והישיבה. אגב, אם הגענו לכאן עם אופניים צמודות לחלקו האחורי של מכסה תא המטען של הרכב – זה הזמן לחלץ אותם ולרכוב לאורך שביל האופניים שנסלל במיוחד.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל נחל חרוד

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.