• Ad
  • פורד אקספלורר שובר שיאים (של תקלות סדרתיות)
    תשע פעמים בעבר כבר נקרא הדור הקודם של פורד אקספלורר לתיקון בגלל תקלות שונות. כעת הוא משלים מניין, ומכיוון שמדובר באחד מעמודי התווך של יצרנית הרכב האמריקנית השנייה בגודלה נראה שהגיע זמן שמישהו בדטרויט יתעורר סוף סוף. וגם: כאשר מתקנים באמריקה אבל לא בישראל – חוטפים תביעה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אקספלורר הוא אחד הדגמים הנמכרים והרווחיים ביותר של פורד, אבל רצף התקלות שכרוכות בו עדיין לא גרם ליצרנית הרכב האמריקנית השנייה בגודלה למנות פרויקטור בעל שיעור קומה שייקח אחריות על בקרת האיכות שלו.

     

    פורד אקספלורר שובר שיאים (של תקלות סדרתיות)

     

    בסוף השבוע האחרון הכריזה פורד על קריאה לתיקון של כמעט 800,000 אקספלוררים ברחבי העולם, וזאת כדי לתקן – בפעם הרביעית – תקלה במערכת המתלים שלו. שבוע קודם לכן – בעניין שולי במונחים אמריקנים אבל מעניין הרבה יותר בהקשר המקומי – הוגשה בישראל עוד תביעה ייצוגית כנגד חברת פורד, בקשר לאקספלורר, והפעם בגלל מסילות-גג מתפרקות.

    אז מה קורה לאחד מעמודי התווך של "האליפסה הכחולה" מדירבורן, מישיגן, ארה"ב?

    כאמור, בסוף השבוע פרסמו פורד ומינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני (NHTSA) קריאה לתיקון של 676,152 פורד אקספלורר משנות הדגם 2013-2017 בגלל תקלה אפשרית של אחד ממחברי המתלה האחורי. אותה תקלה תטופל גם בכ-100,000 כלים נוספים באזורים אחרים בעולם, וזה יכול היה להיות פחות מביך לולא זאת הפעם התשיעית (!) שהדגם הזה מזומן לתיקון – כולל קריאה אחת שבוצעה בסוף אוקטובר 2020. שלוש מתוך תשע הקריאות הקודמות לתיקון של אותו דור (הדור החמישי, הקודם) קשורות למערכת המתלים.

    הבעיה הפעם  נוגעת לריתוך של מוט מחבר אשר אחראי לכיוון הזווית הנכונה של הגלגלים האחוריים, כך שהם יתגלגלו לכיוון שאליו מכוון הנהג. הריתוך הזה – שיוצר חלק שמלכתחילה יכול היה להיות מתוכנן כיציקת פלדה – עלול להתפרק, וכך נוצרות בבת אחת רעידות קשות של אחד הגלגלים האחוריים, בעיקר בעת בלימה. נהג שנקלע למצב כזה ירגיש שהחלק האחורי של הרכב הופך לבלתי יציב באופן קיצוני, כאילו שהתפוצץ צמיג או אף מעבר לכך, ובסיטואציות שונות הוא עלול לאבד שליטה על הרכב, לסטות מן הכביש או להתהפך. אנשי פורד דיווחו למינהל הבטיחות בדרכים שידוע להם על שש תאונות שנגרמו כתוצאה מן הכשל הזה ובהן נפגעו נהגים או נוסעים.

     

    פורד אקספלורר שובר שיאים (של תקלות סדרתיות)

     

    אגב, אם אנשי פורד לא נבוכים מרצף התקלות הסדרתיות של אקספלורר דור קודם, אולי גם לא מציקה להם העובדה שבמקביל לקריאה האחרונה לתיקון הם פרסמו שתיים נוספות, לדגמים אחרים… פורד קוראת גם לתיקון של לינקולן אוויאייטור עם מנועי 3.0 ליטר משנות הדגם 2020-2021 בגלל תקלה של צמת חוטי חשמל, וגם לכמה עשרות אלפי F-350 'סופר דיוטי' משנות הדגם 2020-2021, עם מנועי 6.7 ליטר, וזאת בגלל תקלת ריתוך אפשרית של תושבת גל ההינע. אם הריתוך הזה מתפרק הנהגים עלולים לחוש רעידות וחוסר יציבות, ובסופו של דבר ניתוק של גל ההינע ו"אובדן כח".

    מסילות גג מתפרקות

    אצלנו, כאמור, הוגשה לפני קרוב לשבועיים בקשה לתביעה ייצוגית כנגד פורד, וזאת על-ידי עו"ד דוד מזרחי אשר מכיר היטב את כתובת הדואר של דלק מוטורס, יבואנית פורד – לאחר שהגיש כנגדה כבר לא מעט תביעות ייצוגיות אחרות.

    על-אף שהתקלה עצמה, אם יורשה לנו, פחות דרמתית מאשר פגם במתלה שמשמעותו ברורה לכל – היא חשובה לאו דווקא בגלל פורד אקספלורר או בגלל מסילות הגג, אלא מפני שנטענת בה טענה מעניינת לגבי פורד. התביעה מבוססת על כך שפורד מבצעת תיקון של אותה תקלה – באמצעות הליך קריאה לתיקון – בארצות הברית, אבל היא לא טרחה לבצע אותה גם בישראל, וזאת למרות שגם הכלים ה"ישראליים" מיוצרים באותו מפעל (ולכן לא סביר שהתקלה לא חלה גם בהם).

    היקף התביעה הזאת, שמוגשת על-ידי "בית חרושת לתביעות ייצוגיות", מוערכת בשלב זה בכ-2.5 מיליון שקלים, ויש מצב שהיא תגרום למנהלים של יצרניות רכב לקחת קצת יותר ברצינות את ההשלכות של אי ביצוע קריאות לתיקון בישראל. אז נכון אמנם שמשרד התחבורה שלנו מתעצל לפעול למען הבטיחות, ובמבחן התוצאה מעולם לא ביצע אף פעולה יזומה למען בעלי הרכב בהקשר הזה, אבל אולי נזק לכיס ישכנע את יצרניות הרכב לזלזל בטיחות שלנו קצת פחות.

    לקריאה נוספת: פורד אקספלורר שוב נקרא לתיקון. לפורד ידוע על 13 תאונות ו-6 פציעות בגלל כשל במתלה האחורי

    נתקלתם בתקלה לא סבירה לדעתכם בפורד אקספלורר או בכל דגם אחר? כתבו לנו אל editor.thecar@gmail.com

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורד אקספלורר שובר שיאים (של תקלות סדרתיות)

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.