• Ad
  • סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת שפולקסווגן מתכננת להכריז על קריאה לתיקון "כבר בימים הקרובים", אם כי עדיין לא ברור מה יהיה הפתרון הטכני לבעיה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת פולקסוואגן מתכננת להתחיל בתהליך של 'קריאה לתיקון' לכ-11 מיליון מכוניות בעלות מנועי דיזל שבהן מותקנים מחשבי ניהול מנוע עם מערכת הזיוף של תוצאות מבחני פליטת זיהום אוויר – אם כי עדיין לא ברור מה הוא הפתרון הטכני של הקבוצה לבעיה הזאת.

    סוכנות הידיעות רוייטרס דיווחה היום (ג') שהמנכ"ל החדש של הקבוצה, מתיאס מולר, הודיע על כך במהלך כנס סגור שהתקיים אתמול בעיר וולפסבורג, 'עיר הבירה' של פולקסוואגן בצפון מזרח גרמניה. בנאומו בכנס הסגור אמר מולר שבכוונתו לאפשר לחטיבת פולקסוואגן רמה גבוהה יותר של אוטונומיות, בדומה לעצמאות שממנה נהנים מותגי היוקרה אאודי ופורשה.

    ההערכה, גם לנוכח המהירות שבה מוצע הפתרון וגם בהתחשב באופי הבעיה, היא שמדובר בעדכון תוכנה אשר יצמצם מאד את פליטת זיהום האוויר – בעיקר של תחמוצות חנקן – אבל יבוא על-חשבון כח המנוע ו/או תצרוכת הדלק.

    פתרון מתבקש מאליו זה – אם אכן ייבחר – צפוי לגרור גל של תביעות ייצוגיות כנגד היצרנית מצידם של לקוחות שייפגעו מתצרוכת הדלק הגבוהה יותר ומירידת ערכן של המכוניות.

    קבוצת פולקסוואגן הפרישה סכום של בין 6 ל-7.5 מילארד דולר לטיפול בפרשה, אלא שאנליסטים שונים סבורים שסכום זה לא יכסה את כלל העלויות שלה – שחלקן הגדול עדיין לא ידוע.

    אנליסטים העריכו היום שסך העלויות של פרשת הדיזל יהיה גדול בהרבה מן הסכום שהופרש – גם לנוכח הגל הצפוי של תביעות ייצוגיות, ובעיקר לנוכח ההליכים המשפטיים הרבים, והנפרדים, שצפויה החברה לנהל כמעט בכל אחד מן השווקים שבהם נמכרו המכוניות.

    כך, למשל, הכריז היום משרד התעשייה של ספרד על הסכם שכבר גובש בין נציגיו לנציגי פולקסוואגן במסגרתו תשיב החברה לממשלת ספרד סובסידיות שהוענקו לה – בסך של כאלף אירו למכונית – בזכות היותן דלות-זיהום לכאורה.

    במקביל, פולקסוואגן נמצאת תחת לחץ עצום לטיפול מהיר במשבר שכבר מחק יותר משליש משווי השוק של החברה ומאיים לפגוע בכלכלה הגרמנית.
    "אנחנו ניצבים בתחילתו של מסע ארוך והרבה עבודה קשה", אמר מולר בכינוס, "ונוכל להתקדם צעד צעד ולקוות שלא יהיו נסיגות".

    משרד התחבורה הגרמני הקציב לפולקסוואגן זמן קצר בלבד – עד ל-7 באוקטובר, כדי להציג לו תוכנית לתיקון רמות הזיהום שנפלטות מן המכוניות שנמכרו בגרמניה כדי שיתאימו לתקנים שם.

    תיקון של 11 מיליון מכוניות ברחבי העולם צפוי להיות אחד המבצעים הגדולים ביותר מסוגו בהיסטוריה, ודומה בהיקפו לקריאה לתיקון של טויוטה בשנים 2009-2010 שנגעה ל-10 מיליון כלי רכב עם תקלת ההאצה הבלתי נשלטת.
    עם זאת, גם מבצע זה מתגמד ביחס לקריאה לתיקון של יותר מ-34 מיליון כלי רכב מדגמים שונים שבהם הותקנו כריות האוויר הפגומות של חברת טקאטה היפנית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן תקרא לתיקון לכל 11 מיליון המכוניות עם תוכנת זיוף המבחנים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.