מנהל המכירות העולמי החדש של חברת פולקסווגן, מרטין סנדר, מאמין שעד לסוף השנה הנוכחית החברה תראה פריחה במכירות של רכב חשמלי, במיוחד לנוכח העובדה שכבר כיום היא מוכרת יותר ID.7 חשמליות מאשר פאסאט. לדבריו, פולקסווגן מובילה את מכירות הרכב החשמלי בגרמניה ובנורבגיה ורבע מן המכירות שלה באירופה בסוף השנה הזאת יהיו של מכוניות חשמליות.
בריאיון ארוך ומעניין למגזין הרכב החשוב ביותר של תעשיית הרכב, אוטומוטיב ניוז, אומר סנדר בין השאר שכלי רכב חשמליים מציגים רמת אמינות גבוהה מזו של כלי רכב עם מנועי בעירה. עם זאת – סנדר מודע לכך שלא קל לשכנע לקוחות פוטנציאליים ביתרונות של רכב חשמלי ולצורך זה "צריך להכניס אותם לרכבים".
בין השאר אומר סנדר שהדור התשיעי של פולקסווגן גולף, שצפוי לפני סוף העשור הנוכחי, יוצע אך ורק בגרסה חשמלית, ייבנה בוולפסבורג שבגרמניה, וימכר – אולי אפילו עד לשנת 2035 – לצד הדור השמיני של גולף שתונע עם מנועי בעירה אך תיוצר במקסיקו ותיוצא משם לאירופה.
סנדר מבטיח גם שהדור הבא של כלי רכב חשמליים של החברה יחוללו מהפך: "ID2 תשנה את כללי המשחק. קודם כל, כמכונית קטנה היא מכוונת אל לב השוק האירופאי ומגיעה מלב המהות של פולקסווגן – שהיא "מכונית העם". ככאלה אנחנו חייבים ורוצים שיהיו לנו מכוניות חשמליות יותר זולות ולכן ID2, שתעלה "החל מ-25,000 אירו", תשנה את כללי המשחק. זה משנה את כללי המשחק גם בתוך פולקסווגן בכל הנוגע לנפח הייצור ומכיוון שכדי לגרום לרכב הזה "לעבוד" מבחינה כלכלית אנחנו חייבים ליישם פתרונות חדשים להנדסת כלי הרכב ולייצור שלהם.
אנחנו צריכים להיות הרבה יותר יעילים ומוכנים לעתיד ומבחינה זאת זה משנה גם את תרבות ה-can-do בתוך פולקסווגן… אנחנו גם מבינים שיש לקוחות רבים שלא יכולים להוציא אפילו 25,000 אירו על רכב חשמלי חדש ולכן אנחנו מתכוונים להציע רכב חשמלי בטווח של פחות מ-20,000 אירו, וזה אתגר לא קל אבל אנחנו בטוחים מאוד שנוכל להגיע לשם".
בהקשר קרוב מזכיר סנדר גם את שיתוף הפעולה עם אקספנג ואומר: "אנחנו מרוויחים משיתוף הפעולה החזק מאוד שלנו עם מותגים סיניים. הסינים הם אמת המידה בכל הנוגע לקיצור מחזורי הפיתוח ומהירות החדשנות שלהם. למדנו הרבה משיתופי הפעולה שלנו עם שותפים סיניים, במיוחד עם אקספנג, ואנחנו יכולים לאמץ רבים מהתהליכים (שלמדנו) ליצירת כלי רכב חדשים. אנחנו מתקדמים מאוד בשינוי מוחלט של הדרך בה אנו מהנדסים כלי רכב ומקצרים את זמן הפיתוח".
כאשר מרטין סנדר נשאל לגבי "המכירות המאכזבות של כלי רכב חשמליים" הוא נזעק לומר ש"המכירות בכלל לא מאכזבות כי התוכנית שלנו כבר מתחילה לעבוד… ID3 מוצעת בגרמניה ובצרפת תמורת פחות מ-30,000 אירו ומציעה טווח נסיעה של 606 קילומטרים, כלומר ארוך ב-6 קילומטרים מטסלה 'מודל Y'. כבר ברמת הכניסה שלה ID3 מספקת ביצועים טובים יותר מאשר פולקסווגן גולף GTI וקצב הטעינה שלה מהיר מזה של ב.מ.וו i4. אלה דוגמאות לעבודה הקשה של הצוות שלנו במטרה לוודא שדגמי סדרת ID הם בין כלי הרכב החשמליים הטובים ביותר בעולם".
סנדר גם מדגיש שפולקסווגן מובילה את שוק הרכב החשמלי בגרמניה (עד נובמבר פולקסווגן מסרה 55,149 מכוניות חשמליות לעומת 33,669 של טסלה), ושבאוקטובר הקודם היא התייצבה בראש טבלת המכירות של רכב חשמלי בנורבגיה.
כאשר סנדר נשאל אודות האופן השלילי שבו חלק מכלי התקשורת מסקרים את תחום הרכב החשמלי וכיצד פולקסווגן מתמודדת עם זה הוא השיב ש"ראשית צריך להציג את העובדות, למשל שכלי רכב חשמליים הרבה יותר אמינים מכלי רכב עם מנועי בעירה, אבל הדרך היחידה לשנות דעות היא על ידי הכנסת לקוחות לרכבים. זה צריך להיות לא רק לנסיעת מבחן של 10 דקות, אלא במשך חצי יום או יום שלם כדי שללקוחות תהיה הזדמנות לנהוג מרחקים ארוכים. כך הם יכולים לראות עד כמה הטעינה פשוטה ומהירה".
לקינוח, סנדר נשאל כיצד הוא מגיב כאשר הוא משוחח עם מי שמביע עמדות שליליות כלפי רכב חשמלי והשיב: "אני תמיד שואל את האדם הזה "כמה קילומטרים נהגת ברכב חשמלי?". בשלב זה לפעמים השיחה פונה לכיוון קצת שונה, מפני שאנשים חייבים לחוות את היתרונות של רכב חשמלי כדי לדבר על הנושא זה בצורה אמינה".
לקריאה נוספת:
פולקסווגן גולף החשמלית החדשה תכיל ריביאן בפנים
לא חוזרים אחורה מרכב חשמלי: 92% מן המשתמשים לא יקנו רכב בנזין או דיזל
משקיעה בחשמל ובאוטונומיה: פולקסווגן תשיק בעוד שנתיים דגמים חדשים על פלטפורמה משותפת עם ריביאן