• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרניות הרכב אמנם מצמצמות את נפחי המנועים כדי להפחית את תצרוכת הדלק ואת זיהום האוויר, אבל בשוק ההיפר-פרימיום מוסיפים לדרוש מנועים גדולים עם הרבה בוכנות. פולקסווגן נענית לאתגר וחושפת את הדור הבא של מנוע W12, והוא מספק 600 כ"ס

    דרישות מחמירות לעמידה בתקני זיהום אוויר ולצמצום תצרוכת הדלק גורמות לכל יצרניות הרכב לפתח ולייצר מנועים קטנים, צנועים ומוגדשי טורבו, כשאפילו יצרניות שעיקר גאוותן הוא על המנועים שלהן – ב.מ.וו. למשל – יורדות ממנועי 6 צילינדרים למנועי 4 ו-3 בוכנות.

    מן העבר האחר של השוק, בנישת ההיפר-פרימיום, לא פחתה הדרישה למנועים עתירי נפח וצילינדרים, וזה גרם לפולקסווגן לפתח דור חדש של מנוע ה- W12 שלה, בנפח 6.0 ליטרים, עם הספק של 600 כ"ס, ולהציג אותו השבוע בקונגרס בוינה, אוסטריה.

    36 Wiener Motorensymposium

    מנוע W12 ראשון של הקבוצה הושק לראשונה כקונספט ב-2001 והיה למעשה חיבור של שני מנועי V6 בזווית של 15 מעלות בלבד – אותו טיפוס מנוע שהניע בשעתו את גולף VR6.
    בדרך זאת התאפשר לייצר גוף קומפקטי מאוד ביחס למנועי 12 בוכנות אחרים, רובם ככולם בתצורת V12.

    פולקסוואגן ייצרה את מנוע הדגל שלה בייצור סדרתי והשיקה אותו לראשונה עם מכונית דגל של המותג פולקסוואגן – ה'פייתון', ומאוחר יותר הוא הניע גם את הגרסה הבכירה ביותר של אאודי A8, את הגרסאות היקרות של 'טוארג', וגם דגמים של בנטלי כמו ה'קונטיננטל'.

    הדור החדש של מנוע ה-W12 של פולקסוואגן צויד במערכת הזרקת דלק ישירה מתקדמת שפותחה באודי והוצגה במנוע הארבעה צילינדרי החדש שלהם.
    הוא משלב הזרקה רב נקודתית לכל צילינדר, אשר פותחה על-ידי בנטלי ומוגדש באמצעות צמד מגדשי טורבו שמאפשרים גמישות מנוע רבה ומומנט אדיר של 92 קג"מ בטווח מהירויות מנוע שבין 1,500 ל-4,500 סל"ד.

    המנוע הענק עומד בתקני אירו 6 אבל נתוני התצרוכת והפליטה שלו גבוהים, מן הסתם, מאלה שמציעה טויוטה פריוס: פליטת המזהמים שלו מגיעה ל-250 גרם דו-תחמוצת הפחמן לק"מ.

    ה-W12 יותקן על-גבי תושבות מנוע אדפטיביות, ובאמצעות מחשב ניהול מיוחד הוא ישלוט במייצבים הידראוליים שישמרו כל העת על איזון של המנוע.

    אנשי פולקסווגן לא חושפים עדיין באילו דגמים ומותגים נפגוש את המנוע החדש, אולם הם מקדימים ואומרים שאחת המכוניות שתצויד בו תאיץ מעמידה למאה קמ"ש תוך פחות מ-4 שניות, ותגיע למהירות מרבית של מעל ל-300 קמ"ש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן חושפת דור חדש למנוע ה-W12

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.