• Ad
  • בשלב ראשון אין הפתעות בברית החדשה בין פולקסווגן לפורד: ייצור משותף של טנדר אצל פורד ושימוש אפשרי בפלטפורמה החשמלית של פולקסווגן. האם זה רק שיתוף פעולה מסחרי או תחילתה של ידידות מופלאה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כפי שדיווחנו כאן, קברניטי חברות פולקסווגן ופורד הכריזו היום (ג') במהלך תערוכת דטרויט על כינון "ברית גלובלית" חדשה ביניהן ועל שורת פרויקטים משותפים לשתיים. עם זאת, מי שציפה להפתעות גדולות, כפי שאנחנו ציפינו – התאכזב.

     

     

    כבר בתחילת הודעתן המשותפת מסרו שתי החברות ש"מטרת הברית היא למנף את נקודות החוזק של שתי החברות במטרה להתחרות בצורה טובה יותר, לחדש ולשרת לקוחות", ובאותה נשימה הדגישו גם ש"הברית לא כרוכה בבעלות צולבת בין שתי החברות" (כמו, למשל, בברית בין ניסאן לרנו). עם זאת, במהלך מסיבת העיתונאים הודגשה העובדה שלא מדובר רק בפרויקט או פרויקטים על בסיס כדאיות ספציפית של מהלך זה או אחר אלא בברית של ממש: " הברית, שלא כרוכה בבעלות צולבת בין שתי החברות – תהיה כפופה לוועדה משותפת אשר תנוהל על-ידי המנכ"לים של שתי החברות ויכללו מנהלים בכירים משתי החברות".

    כצפוי, הפרויקט המשותף המידי של שתי החברות הוא הדבקת הסמל של פולקסווגן על טנדר של פורד אשר גם ייוצר על ידה: מחליפו של 'אמארוק', שהוא הטנדר הראשון שפותח על-ידי מחלקת הרכב המסחרי בפולקסווגן, יהיה גרסת עיצוב של פורד 'ריינג'ר', טנדר שפורד החייתה השנה לאחר 8 שנות היעדרות מן השוק הצפון אמריקני. מבחינה מכאנית ריינג'ר ואמארוק יהיו למעשה רכב זהה כמעט לחלוטין, והם גם יחלקו מנועים זהים, מתוצרת פורד, אבל מנכ"ל פורד, ג'ים האקט, הדגיש ששני הטנדרים "יקבלו "זהות" מובחנת משלהם".
    פרויקט זה יחל לאחר סוף חיי הדגם הנוכחי של פולקסווגן, בשנת 2022, כאשר אמארוק החדש ייוצר על-ידי פורד במפעלים של פורד בארה"ב ואולי גם בדרום אמריקה, ומשם ישווק בשווקים נבחרים בעולם.

    פרויקט הרבה יותר משמעותי וחשוב לשתי החברות הוא ייצור משותף של רכב חשמלי על בסיס פלטפורמת MEB החדשה של פולקסווגן, אלא שבנקודה זאת – שלה יש משמעות אסטרטגית עצומה – לא נמסרה הודעה חד משמעית אלא אמירה כללית לפיה: "פולקסווגן ופורד חתמו על מזכר הבנות לבחינת שיתוף פעולה בתחום כלי רכב אוטונומיים, שירותי ניידות וכלי רכב חשמליים, והחלו לבחון הזדמנויות (בתחומים אלה). שתי החברות מסרו שהן פתוחות לשקול תכניות נוספות בתחום הרכב בעתיד. הצוותים ימשיכו לעבוד (בעניין זה) בחודשים הקרובים.

    ההכרזה ה"חלבית" הזאת די מאכזבת לנוכח ההשערה הסבירה של אנליסטים רבים לפני מסיבת העיתונאים, לפיה שתי החברות כבר סיכמו ביניהן על מתווה פעולה בתחום הזה – היות שהוא יסייע לפורד לדלג ולחסוך "זמן לשוק" ובמקביל יוזיל את כלל העלויות של פרויקט זה עבור פולקסווגן. העובדה שהכרזה כזאת עדיין לא נמסרה עשויה להעיד על פערים בין נציגי שתי היצרניות סביב הערך הנכון לעסקה כזאת.

     

     

    מנכ"ל פורד, ג'ים האקט, אמר ש: "עם הזמן ברית זאת תסייע לשתי החברות ליצור ערך ולענות על צרכי הלקוחות… (המהלך) לא נובע רק לצורך חסכון בעלויות אלא כדי לשפר את היעילות באופן משמעותי ולסייע לשתי החברות לשפר את היכולות שלהן ולשתף פעולה בעיצוב עידן הניידות הבא."
    הרברט דיאז, מנכ"ל פולקסווגן, אמר: "פולקסווגן ופורד ירתמו את המשאבים המשותפים כדי לשרת טוב יותר מיליוני לקוחות ברחבי העולם. יחד עם זאת, הברית תהיה אבן פינה במהלך לשיפור התחרותיות".

    כצפוי, שיתופי פעולה נוספים בתחום הרכב המסחרי יכללו ייצור של ואן מסחרי מתוצרת פולרסווגן (מחליף לטרנספורטר) על בסיס פורד טרנזיט. בסיכום שנת 2018 מכרו שתי החברות יחד כ-1.2 מיליון כלי רכב מסחריים ברחבי העולם, ולכן – כך מדגישים הצדדים – "איחוד הפעילויות האלה עשוי לייצג את שיתוף הפעולה הגדול ביותר בתעשיית הרכב מבחינת היקף ייצור".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן ופורד הכריזו על ברית גלובלית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.