• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכונית הדיזל ההיברידית שמתיימרת להיות היעילה ביותר בעולם נמסרה ללקוחות ראשונים בגרמניה ובבריטניה. בשלב ראשון תיוצר סדרה של 250 יחידות בלבד

    חברת פולקסוואגן החלה השבוע לספק ללקוחות הראשונים שלה בבריטניה את המכוניות הראשונות מדגם XL1, שבועות ספורים לאחר שהחלה את מסירתן בגרמניה.

    XL1, מכונית דו-מושבית אשר הוצגה לראשונה כמכונית "סדרתית" בתערוכת ז'נבה 2013, מונעת באמצעות מנוע טורבו דיזל דו-צילינדרי בנפח 800 סמ"ק, ומנוע חשמלי, אשר מניעים את הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול.

    מרכב המכונית בנוי מפלסטיק מחוזק בסיבי פחמן, ויחד עם רכיבים נוספים שבנויים מאלומיניום ומתכות קלות אחרות תורם למשקל הקל, פחות מ-800 ק"ג, ולזינוק המרשים (יחסית לנפח המנוע) של 12.7 שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ"ש.

    בהיותה היברידית-נטענת יכולה XL1 לנוע לטווח נסיעה של כ-50 ק"מ בכח החשמל בלבד, וכמכונית חסכונית שפולטת רק 21 גרם דו-תחמוצת הפחמן לק"מ נסיעה מוגבלת המהירות שלה ל-160 קמ"ש.

    https://youtu.be/fS9UHU4vUuE

    על אף שמכוניות ראשונות כבר נמסרו ללקוחות פולקסוואגן טרם פרסמה את המחיר הרשמי של המכונית, אם כי ההערכה היא שמחירה נע סביב ה- 145,000 דולר.

    גם ביצועים

    בראיה של פולקסוואגן XL1 לא מתוכננת להיות רק מכונית "ירוקה", ואם נכונים דברים שפורסמו בתחילת השנה היא אמורה להציג לה גם גרסת ביצועים חמה, שבה תונח בצד המערכת ההיברידית ובמקומה יישתל מנוע V2 בנפח 1,200 סמ"ק שלקוח מדוקאטי פנגאלה (דוקאטי נרכשה על-ידי קבוצת פולקסוואגן ומנוהלת תחת אאודי).

    גרסה זו תספק 195 כ"ס, וכדי לעמוד בתוספת הכח היא תהיה ככל הנראה רחבה מעט יותר, ותכיל מערכת מתלים משודרגת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסוואגן החלה לספק את XL 1 ללקוחות באירופה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.