• Ad
  • פולסטאר של ג'ילי בעקבות טסלה: קונספט לרודסטר חשמלי
    יצרנית הרכב הסינית-שבדית אשר עושה את דרכה לישראל חשפה מכונית קונספט שניה שלה, אשר מתארת רודסטר חשמלית מדליקה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת פולסטאר, המותג החשמלי-ספורטיבי-יוקרתי של קבוצת ג'ילי-וולוו חשפה היום (ד') מכונית קונספט בשם O2 אשר מדמה מכונית רודסטר חשמלית ספורטיבית. על אף שלא בטוח אם לג'ילי יש כוונות רציניות לגבי המכונית הזאת, אין ספק שהיא יכולה להתגלגל בעקבות המורשת של טסלה.

     

    פולסטאר של ג'ילי בעקבות טסלה: קונספט לרודסטר חשמלי

     

    O2 בנויה בסבירות רבה על הפלטפורמה שתשמש בעוד כשלוש שנים את 5 GT, ומוגדרת על-ידי היצרנית כמי שמתארת את "החזון של פולסטאר למכונית ביצועים פתוחה (שמספקת) חוויית נהיגה מרגשת – עם כל היתרונות של ניידות חשמלית". לדברי אנשי פולסטאר, המכונית, שצפויה לעשות שימוש נרחב באלומיניום, "נועדה להיות תוססת, קלה ומלאת ביטחון".

    לפני שנפליג בסופרלטיבים נוספים מבית פולסטאר כדאי להזכיר שטסלה, בראשית דרכה והרבה לפני שהפכה לחברת טכנולוגיה מפורסמת ומצליחה, בנתה את הטכנולוגיה הראשונית שלה על גבי רודסטר שנועדה, יותר מכל, להצית את הדמיון של לקוחות ומשקיעים כאחד. כעת, כשהיא ממוקדת בהגדלת כושר הייצור שלה, טסלה רצתה להשיק דור שני של רודסטר אבל גילתה שאין לה עוד צורך מסחרי או תדמיתי במכונית כזאת.
    אז מצד אחד גם פולסטאר לא זקוקה לגימיקים כאלה, בראש ובראשונה מפני שבתוך בית ג'ילי-וולוו יש כבר את כל הטכנולוגיה הנחוצה ואת כל הרכיבים הדרושים למטרה שלה (שהיא מכירת מכוניות חשמליות ספורטיביות ויקרות). אבל מצד שני, למכוניות ספורטיביות בכלל, ולרודסטרים בפרט, יש סקס אפיל ייחודי, ומכונית כזאת בוודאי יכולה לשדרג מאד את התדמית ואת המיצוב של מותג חדש.

     

    פולסטאר של ג'ילי בעקבות טסלה: קונספט לרודסטר חשמלי

     

    מכונית הקונספט עוצבה על-ידי צוות המו"פ של פולסטאר שממוקם באנגליה, וכמו עם לא מעט מכוניות קונספט אחרות גם כאן לא התפספסה אף הזדמנות לשלב גימיקים שעושים כותרות ונועדו לנפח את התדמית אך לא לייצור סדרתי. זה מתחיל בשימוש באלומיניום מאיכות גבוהה במיוחד (כך מובטח), דרך חומרים אקזוטיים כמו "חומר מונו-פלסטי" או "ירוקים" כמו פוליאסטר ממוחזר לדיפון תא הנוסעים, וכלה ב"רחפן קולנוע אוטונומי שמשלב חדשנות עם כיף" (שאיתו תוכלו לצלם את עצמכם בתוך כדי תנועה).

     

    פולסטאר של ג'ילי בעקבות טסלה: קונספט לרודסטר חשמלי

     

    כמובן שגימיקים, מעצם הווייתם, לא נועדו להגיע לייצור סדרתי וגם לא מעלים או מורידים את הסיכוי שמישהו יחפוץ בקיומה. מה שבאמת מעניין אותנו הוא אם קיים סיכוי שמכונית כזאת, בין אם בעיצוב שהוצג ובין אם בעיצוב אחר, בכלל תגיע לייצור סדרתי. למרבה הצער, אם צריך להמר אז לא כדאי לשים יותר מידי ז'יטונים על מכונית סדרתית כזאת, אבל זה לא אומר שצריך להפסיק לקוות. עם מספיק תגובות אוהדות יש מצב שאנשי פולסטאר ירימו את הכפפה שהם עצמם זרקו.

    פולסטאר, לטובת מי שלא עקב, הוקמה כחברה עצמאית ושותפות בין ג'ילי לוולוו (שבעצמה נשלטת על-ידי ג'ילי) בשנת 2017 במטרה לייצר "רכבי פרימיום שבדיים" חדשים. מטה החברה ממוקם בסמוך לזה של וולוו, בעיר גוטברג שבשבדיה, ובימים אלה היא נמצאת במגמת התרחבות ל-30 שווקים ברחבי העולם, בהם גם ישראל.

     

    פולסטאר של ג'ילי בעקבות טסלה: קונספט לרודסטר חשמלי

     

    המכוניות עצמן מתוכננות, כאמור, באנגליה ובשבדיה אך מיוצרות בסין, במפעלים של ג'ילי, ובקרוב ייוצרו גם בארה"ב. במהלך השנה הקרובה ג'ילי מתכוונת להנפיק את פולסטאר בבורסה האמריקנית.
    עד היום ייצרה פולסטאר שני דגמים, וייצורו של הראשון בהם – פולסטאר 1 ההיברידית, הסתיים בשנת 2021. פולסטאר 2 היא מכונית חשמלית טהורה שמוצעת בשלוש גרסאות עם מנועים שמספקים 408 כוחות סוס וסוללה (בגרסה הבכירה) עם תכולת אנרגיה של 78 קילוואט שעה.

    בשלוש השנים הקרובות מתכוונת פולסטאר להשיק דגם חשמלי חדש אחד בכל שנה, החל מפולסטאר 3, שיהיה קרוסאובר חשמלי שיושק עוד השנה, דרך פולסטאר 4 שיהיה קרוסאובר קטן יותר ויושק בשנה הבאה, וכלה בפולסטאר 5 שמתוכנן לייצור בשנת 2024 ויהיה מכונית "קופה 4 דלתות" (או GT עם ארבע דלתות).

     

    פולסטאר של ג'ילי בעקבות טסלה: קונספט לרודסטר חשמלי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.