• Ad
  • ג'יפ תשיק בשנה הבאה רכב שטח חשמלי ראשון
    סטלנטיס הציגה את התוכנית האסטרטגית שלה ובין השאר גם הבטחה לרכב שטח חשמלי מתוצרת ג'יפ וטנדר 'ראם 1500' חשמלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת סטלנטיס, האיחוד בין פיאט-קרייזלר לפיג'ו-סיטרואן, תשיק דגם חשמלי ראשון של המותג ג'יפ כבר בשנה הבאה, ולאחר מכן גם טנדר 'ראם' 1500 חשמלי. אם שמים בצד את ההבטחות בנושאים כלכליים שמעניינות יותר את בעלי המניות של החברה – אלה שתי הבשורות המעשיות החשובות בתוכנית האסטרטגית שהקבוצה הציגה אתמול תחת הכותרת "Dare Forward 2030".

     

    ג'יפ תשיק בשנה הבאה רכב שטח חשמלי ראשון

     

    ג'יפ, המותג האמריקני האייקוני שנשא בשנים האחרונות כמעט לבדו את כל קבוצת פיאט-קרייזלר על הכתפיים, חשף תמונות רשמיות ראשונות של רכב השטח החשמלי החדש שיושק על-ידו כבר בתחילת השנה הבאה. נכון להיום החברה טרם שחררה פרטים רשמיים נוספים וגם לא מספרת איך יקראו לו, אבל בפעם הראשונה יש לנו אישור רשמי שההשקה שלו קרובה מאד.

    מאבק ההישרדות של פיאט-קרייזלר, ואולי גם קריאה לא מספיק טובה של המפה, גרמו לכך שהחלק הזה של השותפות מפגר בתוכניות החשמול שלו אפילו אחרי החלק של פיג'ו-סיטרואן (שגם היא לא בין המובילות בעולם). אבל כעת, לקראת סוף עשור שבו תיאסר המכירה של מנועי בעירה פנימית במדינות רבות, גם קרייזלר מתחברת לזרם ומשחררת שני דגמים אסטרטגיים חשמליים ראשונים, וגם מכונית ראווה ספורטיבית שתייצג את דודג' מול פורד מוסטאנג מאך E.

    אנשי סטלנטיס, כאמור, דיברו בעיקר על הכוונות העסקיות שלהם, ובין השאר ציינו שהחברה המאוחדת צפויה לעמוד ביעדי ההתייעלות שנובעים מן המיזוג, ולחסוך כ-5 מיליארד אירו עד לסוף 2024. ההכנסות הנקיות שלהם יוכפלו ל-300 מיליארד אירו עד 2030.

    מה שיותר מעניין את כלל הציבור זאת ההתחייבות של החברה להגיע לאפס פליטות פחמן עד לשנת 2038, וזה נשמע יעד די רחוק, במיוחד על רקע ההבטחה של סטלנטיס להיות "אלופת התעשייה בהפחתת ההשפעה שלה על שינוי האקלים". החברה התחייבה לצמצם את פליטות הפחמן ב-50% עד לשנת 2030. היעדים של הקבוצה בהקשר של רכב חשמלי הם שעד לסוף העשור 100% מן המכירות באירופה יהיו של כלי רכב חשמליים, ו-50% מן המכירות בארצות הברית, ולטובת זאת להשיק "יותר מ-75" כלי רכב חשמליים ולמכור מהם לפחות חמישה מיליון כלי רכב בשנה ברחבי העולם.

    דגם חשמלי ראשון תחת המותג ראם, של כלי רכב מסחריים, יושק כבר בשנה הבאה וייקרא ראם פרו מאסטר, ואילו בשנת 2023, כאמור, יושק טנדר חשמלי שיתחרה באחת הקטגוריות החשובות והרווחיות ביותר בשוק הרכב האמריקני.

    שני אזכורים מעניינים נוספים שעלו במסגרת התוכנית האסטרטגית הם שבשנת 2024 צפויה סטלנטיס להציג מערכת הנעה באמצעות מימן אשר תשולב במשאיות סדרתיות ראשונות כבר בשנת 2025, ושעד לסוף העשור הנוכחי החברה מתכוונת להגיע ליעד של שליש מכלל המכירות העולמיות שלה יבוצעו ישירות באמצעות האינטרנט, ולא באולמות פיזיים.

    התחלנו עם ג'יפ וראם ואיתם גם נסיים: שני כלי הרכב החשמליים החדשים צפויים להתבסס על פלטפורמת STLA של הקבוצה, שהיא אחת מארבע פלטפורמות שפיתוחם החל במקור על-ידי פיג'ו-סיטרואן כבסיס לכלי רכב מחושמלים או חשמליים טהורים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.