• Ad
  • זונגטונג, אחת מיצרניות האוטובוסים הוותיקות ביותר בסין, נמצאת במגעים מתקדמים לקראת יצוא לישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית האוטובוסים הסינית זונגטונג (ZhongTong), תייצא ותמכור אוטובוסים בישראל, ובכך תגביר עוד את הייצוג הסיני בשוק המובילים והמסיעים בארץ.
    צילום: RiveraNotario

    זונגטונג תיוצג בישראל על-ידי חברת 'מאיר', יבואנית מכוניות וולבו, הונדה ויגואר, אשר בשונה מרוב הנציגות האחרות של יצרני אוטובוסים סינים היא לא רק מפעילה של קווי תחבורה ציבורית, באמצעות חברת 'קווים', ולא רק נציגה של יצרן האוטובוסים הגדולים בעל נתח השוק הגדול בישראל – וולבו, אלא גם יצרנית של מרכבי אוטובוסים באמצעות חברת 'מרכבים' שבבעלותה.
    כניסה ליבוא של אוטובוסים סינים הופכת, לכן, את 'מאיר' לשחקן היחיד בישראל שנמצא בכל הרבדים והרמות של שוק האוטובוסים.

    זונגטונג היא אחת מיצרניות האוטובוסים הוותיקות בסין: החברה הוקמה במרכז מזרח סין כחברה בבעלות המדינה בשנת 1958 והחלה לייצר אוטובוסים בשנת 1971.
    החברה מתמחה בבניית אוטובוסים בגודל בינוני וגדול למגוון שימושים – החל מהסעת תלמידים, דרך אוטובוסים לתחבורה ציבורית עירונית וכלה באוטובוסים מפוארים לתיירות – והיא נשענת בין השאר על טכנולוגיה והסכמי ידע עם יצרנית המרכבים ההולנדית הנחשבת BOVA.
    בנוסף, החברה מייצרת גם מידיבוסים, מעסיקה כ-3,300 עובדים וכושר הייצור שלה הוא עשרת אלפים אוטובוסים בשנה. זונגטונג מתמחה, בין השאר, בייצור אוטובוסים מונעים באמצעות גז – טכנולוגיה מאד מעניינת עבור השוק הישראלי.

    _131130055755_d623ce9a1a0757aab1bfefd9e267146b

    זונגטונג הייתה אחת החברות התעשייתיות הראשונות בסין שהונפקה בבורסה מקומית, וכיום היא מייצאת לכ-30 שווקים ברחבי העולם.

    בעוד שההסכם בין זונגטונג לבין חברת 'מאיר' כבר חתום, עדיין יידרש פרק זמן לא ידוע עד שנראה אוטובוסים מתוצרת זו על כבישי הארץ.

    מיוצר בסין

    בינתיים הולכים יצרני האוטובוסים הסינים ומרחיבים את היקף השוק שלהם בישראל – במידה רבה בזכות חדירתם אל החברות שמפעילות תחבורה ציבורית.
    בחמשת החודשים הראשונים של השנה עלו על כבישי הארץ 1,162 אוטובוסים ומידיבוסים מכל הסוגים, מהם 646 אוטובוסים בפלחי השוק הרלבנטיים כרגע ליצרנים הסינים.

    בתוך פלח השוק הזה כבשה חברת גולדן דראגון, אשר מיובאת על-ידי חברת אוטו-חן שבבעלות משפחת בליליוס, נתח משמעותי עם מסירת 130 אוטובוסים (נתח הארי מהם לחברת התחבורה הציבורית 'סופרבוס' שבבעלותם), ואילו חברת יוטונג, יצרנית האוטובוסים הראשונה שמכרה אוטובוסים בישראל בהיקף מלא, ואשר מיובאת על-ידי חברת צ'יינה מוטורס, מסרה 86 אוטובוסים.

    בתוך כדי כך מעניינת במיוחד העובדה שבאפריל השנה עלה על הכביש אוטובוס ראשון מתוצרת חברת קינג לונג הסינית.
    חברה זו חתמה לפני כחמש שנים הסכם לייצוג שלה בישראל על-ידי חברת 'מאיר', אולם התקשרות זאת לא עלתה יפה – ככל הנראה בגלל התנגדותה של חברת וולבו אשר מיוצגת על-ידי מאיר.

    ב-8 במאי 2013, בטקס בהשתתפותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וד"ר שמואל חרל"פ, הבעלים של קבוצת כלמוביל – יבואנית מרצדס, מיצובישי ויונדאי – ואחד השחקנים הוותיקים והמובילים בשוק האוטובוסים בישראל – נחתם הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בין כלמוביל לקינג לונג, וכך עקפה כלמוביל את 'מאיר' ביבוא של אוטובוסים סינים ארצה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עוד יצרן סיני בדרך לארץ: חברת 'מאיר' תייבא את זונגטונג

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.