• Ad
  • סקודה מחליפה את 'יטי' ב'קארוק'

    קארוק, מחליפו של 'יטי' והאח התאום של סיאט 'אטקה' נחשף הלילה בשטוקהולם, שבדיה. החוכמה של סקודה: קיפול מושבים יעיל ומערכת מולטימדיה מתקדמת. בעתיד צפויה גם גרסה חמה עם 300 כ"ס
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כעת זה רשמי: סקודה השיקה הלילה את 'קארוק', מחליפו של 'יטי' – הקרוסאובר המצליח שלה אשר סימן – כאשר הושק בשנת 2009 – את תחילת הרנסאנס של דגמי החברה.

     

    אם העיצוב של קארוק נראה מוכר, והרבה פחות נועז מכפי שנראה 'יטי' בשעתו, אין זאת אלא בגלל שזהו "אחיו התאום" של סיאט 'אטקה', והוא גם מיוצר לצידו על אותו קו הרכבה במפעל של סקודה בצ'כיה.

    קארוק, שהוא גם אחיו למחצה של פולקסווגן טיגואן, מבוסס כמו שני אחיו על פלטפורמת MQB של קבוצת פולקסווגן, והוא מונע על-ידי מבחר של חמישה מנועים שמתוכם ארבעה הם מנועים חדשים עבור סקודה. עבורנו, בישראל, המנוע החשוב ביותר הוא הטורבו-בנזין התלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר אשר מניע את מתיחת הפנים של אוקטביה, וגם את סיאט איביזה היוצאת והנכנסת, הוא מספק 115 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית בעלת מצמד כפול ו-7 יחסי העברה.

    מנוע טורבו-בנזין חדש עבור סקודה, כמו עבור קבוצת פולקסווגן כולה, הוא טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 1.5 ליטר, שיוצע גם הוא עם תיבה אוטומטית-רובוטית, ובנוסף לאלה יוצעו גם מנועי טורבו-דיזל (בנפחי 1.6 ו-2.0 ליטר) כשהחזק מכולם (190 כ"ס) יחובר גם למערכת הנעה כפולה. מערכת המתלים של קארוק מבוססת על מתלי מק-פרסון שכיחים מלפנים אבל מתלה רב-חיבורי מאחור, כשהגרסאות היקרות יותר יוצעו עם מתלים אדפטיביים.

    חם, חם, מתחמם יותר

    במהלך ערב ההשקה שערכה סקודה בשטוקהולם, שבדיה, אישר מנכ"ל החברה, ברנהרד מאייר, שסקודה לא רק לא מתכוונת לוותר על המותג הספורטיבי שלה, Vrs (כפי שרמזו שמועות מרושעות), אלא אף שוקלת ברצינות להציע בעתיד גרסה חמה של קארוק אשר תישא את הסמל המחייב (ולכן תתחרה בסיאט אטקה קופרה…).

    מאייר אמר באותו ערב ש"בהכירנו את הלקוחות שלנו מאוד ברור לנו שקיים ביקוש לקרוסאובר שנושא את הלוגו של Vrs. אנחנו עדיין בודקים את הנושא וטרם גיבשנו החלטה סופית אבל אנחנו בהחלט מקיימים דיון מהותי בנושא זה".

     

     

    אם וכאשר סקודה תשיק גרסה ספורטיבית של קארוק סביר מאד שהיא תחלוק עם סיאט את מערכת ההנעה של אטקה קופרה, שמספקת 300 כ"ס. באותה הזדמנות אמר מאייר שסקודה גם "יכולה לפתח" גרסה היברידית-נטענת של הכלי הזה, וכזאת צפויה להיות מושקת רק אחרי שהיא תוצע ב'סופרב', כלומר שזה לא יקרה עד לפני אמצע או סוף שנת 2018.

    שוק צפוף ורווחי

    קארוק מחליף את יטי במאבק על שוק הקרוסאוברים הקומפקטיים שהוא אחד מפלחי השוק הצומחים והרווחיים ביותר באירופה, וגם בישראל, ומולו ניצבים אצלנו ראשית לכל קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון וגם ניסאן קשקאי, רנו קדג'אר, פיג'ו 3008, טויוטה ראב 4 ואחרים.

    כדי לייחד את קארוק מאחיו בחרה סקודה להדגיש את אסטרטגיית ה"פשוט חכם" שלה עם מספר מאפיינים שתורמים לשימושיות היום יומית של הכלי – והחשוב בהם הוא מערכת קיפול ייחודית ויעילה במיוחד של המושבים האחוריים ושל מושב הנוסע שלצד הנהג (שאותה סקודה מכנה "VarioFlex"). המושב האחורי מחולק לשלושה מושבים נפרדים, וקיפולם, יחד עם קיפול מסעד המושב הקדמי ימני מאפשר הטענה של חפצים גדולים במיוחד. אפשר גם להסיר לגמרי את המושבים האחוריים ולקבל נפח הטענה של 1,810 ליטרים.

    ממדיו של קארוק, אשר חולק את אותו אורך בסיס גלגלים (263.8) עם סיאט אטקה, הם 4.38 מ' לאורך (2 ס"מ יותר מאטקה), 1.84 לרוחב ו-1.60 לגובה (רוחב וגובה זהים לאטקה), ואילו נפח תא המטען כאשר המושבים האחוריים לא מקופלים הוא 521 ליטרים לעומת 501 ליטרים באטקה.

     

     

    חידוש עבור סקודה (אבל לא עבור הקבוצה) הוא לוח מחוונים וירטואלי אשר מוצע כאופציה ברמות האבזור היקרות יותר, ואשר ניתן לתכנות לפי דרישות הנהג (פיצ'רים דומים מוצעים כיום גם על-ידי רנו ופיג'ו).

    בנוסף, קארוק מציע את הדור השני של מערכת המולטימדיה של קבוצת פולקסווגן אשר מתקשרת עם הנהג מבעד למסך מגע איכותי בגודל 8 אינטש (בחלק מרמות האבזור), עם יכולת קישוריות מובנית גם למכשירים ניידים בתוך המכונית וגם לאינטרנט. סקודה תציע אפשרות לשלושה מפתחות התנעה שונים שיאפשרו לשלושה נהגים לתכנת כ-200 מאפיינים ספציפיים להם במערכת המולטימדיה, וכן להגדיר הגדרות נוחות נוספות שמותאמות להם אישית כאשר הם משתמשים במפתח שלהם.

     


    באופן מתבקש, גם כדי להשיג ציון מרבי במבחני הבטיחות של פרויקט Euro NCAP, קארוק צויד במגוון המלא של מערכות סיוע לנהג, ראשונה בהן היא מערכת להתרעת התנגשות ובלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, וגם התרעת סטייה מנתיב הנסיעה, סייען חניה, סייען פקקי תנועה, התרעת כניסה לנתיב נסיעה חסום ועוד.

    תחילת המסירות של קארוק באירופה מתוכננות למחצית השנייה של 2017, ואלינו הוא מתוכנן להגיע ברבעון הראשון של השנה הבאה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.