• Ad
  • סוזוקי ג'ימיני בניסעה
    רכב השטח החסון והוותיק של סוזוקי התחדש בבקרת יציבות וחוזר לישראל לאחר היעדרות בת ארבע שנים. המחיר יחל ב-100,000 שקלים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי היעדרות של ארבע שנים 'מכשירי תנועה' חוזרת לשווק את סוזוקי ג'ימני. הדגם הקשוח כמעט ולא השתנה מיום עזיבתו והיבואנית מייעדת אותו לחובבי טיול שטח, רווקים אופנתיים ובעל מקצוע שעבדותם דורשת עבירות גבוהה.

    ג'ימני חוזר לישראל לאחר ששיווקו הופסק בשנת 2010 בשל תקנות בטיחות עליהן חתם שר התחבורה דאז, שאול מופז, לפיהן כל מכונית חדשה חייבת במערכת בקרת יציבות.

    חלק מהיבואניות ניסו להילחם בהחלטה השנויה במחלוקת כיוון שנכנסה לתוקף בישראל שנה לפני שאר העולם. אחרות הצטיידו במלאי גדול כדי "לסחוב" עוד שנה ומי שיכלה שינתה את הגדרת המכונית ל"רכב מסחרי" וזכתה לשנת הקלה נוספת מטעם משרד התחבורה.

    יבואנית סוזוקי שלא יכלה לשנות את הגדרת ג'ימני, הצטיידה במלאי מוגבר של הדגם לקראת סוף 2009. זה היה אמור להספיק לה לשרוד את 2010 ולחדש את יבוא המכונית במהלך 2011 לאחר שהיצרנית תצייד את הדגם בבקרת יציבות. אבל זה כאמור לא קרה. האטה כלכלי עולמית, הצונאמי שהתרחש במרץ 2011 וששיתק את יפן כולה, היו בין אלה שגרמו לסוזוקי לשנות תוכניות ולעדכן את לוחות הזמנים. כעת משצויד הדגם במערכת בקרת יציבת נסללה דרכו חזרה ארצה.

    סוזוקי ג'ימני הוא דגם וותיק. שורשיו מתחילים ב-1969 בדגם J410 כאשר לישראל הוא הגיע רק בשנת 1984. גם הדגם הנוכחי, דור שלישי למכונית, כמעט ארכיאולוגי במושגי עולם הרכב. הוא הוצג בתערוכת טוקיו בשנת 1997 ופרט למתיחת פנים ב-2012, מיוצר ללא שינויים מהותיים לאורך כל התקופה.

    קסמו נובע מהשילוב הייחודי אותו הוא מציע: ממדים קטנים במיוחד, שלדת סולם (מבנה שכמעט נעלם מהעולם), הנעה אחורית והעברה לכפולה דרך נעילת סרנים (חיצונית) והילוך כוח. יחד עם מרווח גחון נדיב לג'ימיני יכולת שטח מרשימה שאינה אופיינית לדגמי פנאי מודרניים.

    כאמור אין כמעט שינויים בג'ימני של היום לעומת זה שעזב אותנו לפני ארבע שנים, כך שמדובר באותם מכלולים, מנוע ותיבות הילוכים. הדגם יוצע בישראל עם מנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר שמייצר 85 כ"ס ו-11.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד ובשילוב לתיבת חמישה הילוכים ידנית, או ארבעה הילוכים אוטומטית. ביצועים: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-17.2 שניות ו-135 קמ"ש מרביים בגרסה האוטומטית, ו-14.1 שניות ו-140 קמ"ש בגרסה הידנית. תצרוכת הדלק המשולבת בתנאי מעבדה עומדת על 13.6 ק"מ לליטר בדגם האוטומטי ו-14 ק"מ לליטר בידני.

    לג'ימני מרכב שלוש דלתות, ארבע מקומות ישיבה, ומידות המקבילות כיום לקטגוריית המיני. אורך כולל של 369.5 ס"מ, רוחב של 160 ס"מ, גובה של 170.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 225.5 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 113 ליטר בלבד.

    הוא ישווק בארץ בשלוש רמות גימור: GLS שיוצע עם תיבה ידנית ויעלה 100,000 שקלים. 'סיטי' שיוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית, מערכת מולטימדיה וגריל כרום ב-120,000 שקלים. ורמת גימור 'ספארי' שתפנה יותר לחובבי השטח ותציע בנוסף מיגון תחתון וצמיגי שטח במחיר של 125,000 שקלים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוזוקי ג'ימני חוזר לישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.