• Ad
  • דאצ'יה הושקה בישראל

    יבואני דאצ'יה הבטיחו מחירים נמוכים ב-25% מאלה של יצרנים מתחרים, אבל כמה מן המתחרים מציעים מחירים לא הרבה יותר גבוהים משלהם. בחלק מן הדגמים, למשל בלודג'י, יש לדאצ'יה יתרון
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפני כשבועיים דיווחנו כאן על ההכנות של מותג דאצ'יה לקראת תחילת שיווק בישראל. הבוקר החלה הפעילות הרשמית וגם לראשונה נחשפו מחירי הדגמים.

    מותג הרכב הרומני שנמצא בבעלות קונצרן רנו-ניסאן מייצר שבעה דגמים, ושבשלב הראשון תחל הפעילות בישראל עם ארבעה דגמים בלבד. אבל לפני שנרחיב בעניין נזכיר שדאצ'יה מייצרת אך ורק דגמים עם תיבת הילוכים ידנית, ומקסימום ארבע כריות אוויר. ארבעת הדגמים שמשווקים מעתה בישראל אמנם חדשים למדי (הוצגו בשנתיים האחרונות) אבל טרם נבחנו במבחני הריסוק העדכניים והמחמירים יותר של EuroNCAP, וכבר בסדרת המבחנים הקודמת אף אחד מן הדגמים לא קיבל את הציון המרבי של חמישה כוכבי בטיחות.

    סאנדרו סטפווי
    סאנדרו היא מכונית מקטגוריית הסופר-מיני. זהו הדור השני שלה, שהוצג בשנת 2012. לעת עתה סאנדרו תוצע בישראל רק בגרסת 'סטפווי' (Stepway) – גרסת קרוס-אובר קטנה. המכונית מבוססת על פלטפורמת B0 של הקונצרן, אשר משמשת בין היתר את ניסאן ג'וק, ובעבר גם את טידה ואת נואט (הקודמת). אין לסנדרו מתחרה ישיר בישראל, וביחס לסופר-מיני ממדיו הם הגדולים בקבוצה: אורך של 408 ס"מ, רוחב של 173 ס"מ, גובה של 162 ס"מ ובסיס גלגלים של 259 ס"מ.

    דאצ'יה סאנדרו סטפווי בנסיעה

    דאצ'יה סאנדרו סטפווי מונע באמצעות המנוע שמניע גם את רנו קליאו: טורבו-בנזין תלת צילינדרי בנפח 0.9 ליטר (90 כ"ס). תיבת ההילוכים ידנית, כאמור, עם חמישה יחסי העברה. ביצועים: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות ומהירות מרבית של 168 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בתנאי מעבדה עומדת על 18.5 ק"מ לליטר בממוצע.

    המכונית תוצע ברמת גימור אחת, שכוללת מערכת מולטימדיה בגודל 7 אינץ', כניסת USB ו-AUX, בלוטות', ניווט, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בקרת שיוט ומגביל מהירות ועוד. המחיר עומד על 70,000 שקלים.

    דאסטר
    דאצ'יה דאסטר הוצג בשנת 2010, וזהו הדגם הנמכר ביותר של המותג הרומני. הוא מבוסס על פלטפורמה מאורכת של סאנדרו, ומציע מראה קרוס-אוברי קשוח. חלק מהמראה הזה מושג באמצעות מרווח גחון מרשים למדי, של 21 ס"מ. דאסטר מיועד להתחרות בדגמים כגון מאזדה CX-5 ומיצובישי אאוטלנדר, אם כי מידותיו הפיזיות לא לגמרי מתאימות לקטגוריה הזו. האורך הכללי שלו קצר יחסית, עם 432 ס"מ, ומצד שני בסיס הגלגלים ארוך – 267 ס"מ.

    דאצ'יה דאסטר

    בישראל מוצע דאסטר עם שני מנועים לבחירה: טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (125 כ"ס) שמוכר מהקליאו, וטורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר 109 כ"ס שמוכר מן המגאן והפלואנס. גם כאן מוצעים המנועים עם תיבת הילוכים ידנית (שישה יחסי העברה), ומנוע הדיזל מוצע גם בגרסת הנעה כפולה. ביצועי מנוע הבנזין: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. מנוע הדיזל יציע 12.2 שניות (12.9 שניות בגרסת הנעה כפולה) ומהירות מרבית של 169 קמ"ש (168 קמ"ש עם הנעה כפולה). תצרוכת הדלק של מנוע הבנזין בנסיעה משולבת בתנאי מעבדה עומדת על 15.9 ק"מ לליטר בממוצע ושל מנוע הדיזל על 20.8 ו-19.2 ק"מ לליטר בממוצע.

    דאסטר משווקת בישראל בשלוש רמות גימור. 'אמביאנס', עם מערכת שמע בעלת כניסת USB ו-AUX, בלוטות' ומתגי שליטה מגלגל ההגה, מרימי חלונות חשמליים קדמיים בלבד ועוד. 'לארט' שבה נוספים מרימי חלונות גם לחלונות האחוריים, מחשב דרך, מראות צד חשמליות, פגושים בצבע הרכב, פנסי ערפל ועוד. ברמת הגימור 'פרסטיג" יש גם מערכת מולטימדיה, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים בעור, חישוקים קלים ועוד.

    גרסת הבנזין מוצעת בשלוש רמות האבזור הנ"ל, ומחיריה הם: 90,000 שקלים, 95,000 שקלים ו-102,590 שקלים. גרסת הדיזל מוצעת עם הנעה קדמית ברמת הגימור האמצעית, תמורת 110,000 שקלים, כאשר דיזל הנעה כפולה יוצע בשתי רמות גימור: אמצעית ב-122,590 שקלים וגבוהה ב-130,000 שקלים.

    לודג'י
    דאצ'יה לודג'י – מיניוואן עם שבעה מושבים – מיועד למשפחות. הוא הוצג ב-2012, מבוסס על גרסה ארוכה יותר של אותה הפלטפורמה הנזכרת לעיל, ומראהו מעט גמלוני. לודג'י דומה באורכו וברוחבו למאזדה 5: אורך של 450 ס"מ ורוחב של 175 ס"מ, אבל בסיס הגלגלים שלו ארוך משמעותית וקרוב יותר לזה של סיטרואן C4 פיקאסו: 281 ס"מ. זהו גם הגבוה שבמובילי הנוסעים עם 168 ס"מ.

    דאצ'יה לודג'י מלפנים

    לודג'י מוצע עם אפשרות בחירה בין מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר (אך עם 115 כ"ס) וטורבו-דיזל 1.5 ליטר (109 כ"ס). גם כאן מוצעת תיבת הילוכים ידנית בלבד. ביצועים: תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות ומהירות מרבית של 179 קמ"ש בגרסת הבנזין ו-11.6 שניות ו-175 קמ"ש בדיזל. צריכת הדלק המשולבת בתנאי מעבדה עומדת על 15.6 ק"מ לליטר בבנזין ו-21.3 ק"מ לליטר בדיזל.

    דאצ'יה לודג'י ישווק רק ברמת גימור אחת שתכלול מערכת שמע מקורית, בקרת שיוט ומגביל מהירות, פנסי ערפל ועוד. המחיר עומד על 100,000 שקלים עבור גרסת הבנזין ו-115,000 עבור גרסת הדיזל. בנוסף הוא גם יוצע בגרסת חמישה מושבים במחיר מעט נמוך יותר.

    דוקר
    עבור שוק הטנדרונים מוצע דוקר. למעשה זוהי גרסת הטנדרון של לודג'י שהוצגה במקביל עם בסיס גלגלים זהה, אורך כללי קצר יותר וחמישה מקומות ישיבה. תא המטען של דוקר הוא מהגדולים שבטנדרונים עם נפח של 800 ליטר בתפוסת חמישה מושבים ו-3,000 ליטר עם מושב אחורי שכוב.

    דאצ'יה דוקר

    גם הוא מונע עם אותם מנועים כמו בלודג'י: טורבו-בנזין 1.2 ליטר (115 כ"ס) וטורבו-דיזל 1.5 ליטר (109 כ"ס) בשילוב תיבת הילוכים ידנית בלבד. הביצועים דומים לאלה של לוג'י.

    דאצ'יה דוקר ישווק בשתי רמות גימור כשהבסיסית 'אמביאנס' תכלול מערכת שמע מקורית וזוג כריות אוויר והמאובזרת 'לארט' תוסיף דלת צד נוספת, פנסי ערפל, זוג נוסף של כריות אוויר, מושב נהג מתכוונן לגובה ועוד קוסמטיקה.

    גרסת הבנזין תוצע רק ברמת הגימור הבסיסית ובמחיר של 95,000 שקלים. גרסת הדיזל תוצע בשתי רמות גימור ובמחיר של 108 ו-114 אלף שקלים.

    הבטחה לעלויות נמוכות
    פילוסופיית השיווק של דאצ'יה מבוססת על פניה לקהל הפרטי בלבד ובמחיר קשיח ללא הנחות כמות לאדם הפרטי או לציי רכב. על כן יבואנית דאצ'יה הבטיחה מחירים נמוכים ב-25% מהמתחרים, אבל כפי שניתן לראות חלק מהמתחרים מציעים מחירים לא הרבה יותר גבוהים.

    פן נוסף בפילוסופיית המותג נמצא בהבטחה לעלויות אחזקה נמוכות יותר. גם כאן מדובר על מחירים זולים ב-25% וכהמחשה מציינת היבואנית את מחיריהם של כמה אבזרים: קודנית ב-329 שקלים, חיישני רוורס ב-349 שקלים, מערכת מולטימדיה ב-3,300 שקלים, וו גרירה ב-1,990 שקלים ומדרגת צד ב-1,950 שקלים. בנוסף מציינים בקרסו את עלויות הביטוח הנמוכות יותר כמו ביטוח מקיף לדאסטר שיעמוד על 2,750 שקלים.

    כל דגמי דאצ'יה מוצעים עם שלוש שנות אחריות, ולקוחות שמעוניינים בכך יכולים לרכוש אחריות מלאה (פגוש לפגוש) לשנתיים נוספות בעלות של 49 שקלים לחודש – החל מן החודש הראשון (כלומר בתוספת של 2,940 שקלים).

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.