• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הממשל האמריקאי הטיל על יצרנית הענק קנס של 35 מיליון דולר, בגלל הימנעותה מביצוע קריאה לתיקון של ליקוי בטיחותי חמור. בעקבות הפרשה, שזכתה לכינוי "סוויצ'גייט", קוראים בממשל להגדיל את הקנס שאפשר להטיל על יצרניות רכב ל-300 מיליון דולר

    הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) קנסה את ג'נרל מוטורס בסכום של 35 מיליון דולר בעקבות פרשה שזכתה לכינוי "סוויצ'גייט": למרות שידעה כבר מאמצע העשור הקודם על ליקוי בטיחותי במתג הנעה שהותקן במספר דגמים, נמנעה יצרנית הענק מלבצע קריאה לתיקון ("ריקול"), ובכך סיכנה מיליוני נהגים. הליקוי הבטיחותי מקושר ל-13 מקרי מוות בתאונות דרכים, ומספר כלי הרכב שבסופו של דבר נקראו לתיקון מגיע לכ-2.6 מיליון.

    על-פי הודעה שפרסמה ה-NHTSA ביום שישי (16.5), "הליקוי (במתג ההנעה) הוביל לכך שכריות אוויר לא הופעלו בדגמים מסוימים של שברולט קובאלט ודגמים אחרים של ג'נרל מוטורס. הפעולה (הטלת הקנס) מייצגת את העונש האזרחי הבודד הגבוה ביותר שאי-פעם שולם כתוצאה מחקירת ה-NHTSA של הפרות שמקורן בקריאה לתיקון". ברשות הבטיחות האמריקאית קראו למחוקקים לפועל להגדלת הקנס המרבי שאפשר להטיל על יצרניות רכב – מ-35 מיליון דולר כיום, לסכום של 300 מיליון דולר.

    בג'נרל מוטורס, כצפוי, ניסו להפנות תשומת לב למאמציהם לשפר את הליכי הניהול והבטיחות. "למדנו הרבה מאוד מהקריאה לתיקון", אמרה מנכ"לית ג'נרל מוטורס, מארי בארה, "אנחנו נתמקד מעתה במטרה להפוך ליצרנית מובילה בתעשייה בתחום הבטיחות. אנחנו נצא מהמצב הזה חברה חזקה יותר". אלא שלמרות דברים אלה, ג'נרל מוטורס רחוקה מלהשאיר את הפרשה החמורה מאחור. הקנס שהטילה ה-NHTSA צפוי לייצג חלק קטן בלבד מהמחיר אותו תשלם היצרנית – מחיר שכולל נזק תדמיתי חמור, אך גם קנסות נוספים ופיצויים ללקוחות. יש לזכור שטויוטה נדרשה לשלם סכום של כ-1.2 מיליארד דולר במסגרת פשרה אליה הגיעה עם משרד המשפטים האמריקאי, כחלק מחקירה שניהל הממשל בעניין האצות בלתי-נשלטות בדגמי היצרנית.

    כחלק מהסכם אליו הגיעו ה-NHTSA וג'נרל מוטורס, היצרנית הסכימה לנקוט שורה של צעדים, ובהם קיום פגישות חודשיות עם בכירי הרשות ומתן גישה מלאה לצוותי חקירה לכל החומרים הנוגעים לפרשה. היצרנית גם נדרשת לוודא שעובדים יוכלו לדווח על ליקויי בטיחות להנהלת החברה, ובמקביל יינקטו צעדים שיאיצו את תהליכי קבלת ההחלטות בנוגע לביצוע קריאות לתיקון.

    במסיבת עיתונאים שערכה ה-NHTSA ביום שישי, הוצגו כמה ממצאים מחקירה שנוהלה נגד ג'נרל מוטורס בחודשים האחרונים. אחד המוצגים הוא מצגת פנימית, שהדריכה את עובדי היצרנית כיצד ראוי לנהל תכתובת פנים-ארגונית. המצגת הנחתה את העובדים להימנע מלהשתמש במלים חריפות לתיאור ליקויים: למשל, תחת הכותרת "דוגמאות להערות שלא מסייעות לזהות ולפתור בעיות", מבהירה המצגת כי על העובדים להימנע משימוש במשפטים כמו "זה עניין של בטיחות", "זו תביעה שמחכה לקרות", "מסוכן… כמעט גרם לתאונה" ו-"הדבר שקרה הוא מאוד מסוכן". על-פי המצגת, משפטים שכאלה עלולים להיות מוצגים שלא בהקשרם, וכך ייגרם נזק ליצרנית. פשרת סוויצג'ייט מלמדת שהתנהלות שכזו מובילה לתוצאות חמורות לאין שיעור מהוצאת דברים מהקשרם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוויצ'גייט: GM תשלם קנס בסך 35 מיליון דולר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.