• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת מובילאיי הירושלמית הגישה בקשה להנפיק מניות לציבור בנסד"ק. הדרך אל המכונית ללא נהג עוברת בהר חוצבים בירושלים

    בסוף השבוע האחרון הגישה חברת מובילאיי הישראלית, שמרכזה בהר חוצבים בירושלים, בקשה לרשות לניירות ערך בארה"ב במטרה לאשר לה הנפקת מניות בנסד"ק. למרות שדובר החברה סירב להגיב לשאלות הוול סטריט ג'ורנאל, בעיתון האמריקני (וכן באתר האינטרנט של נסד"ק), נכתב שאם מובילאיי תקבל את האישור היא מבקשת לגייס לא פחות ממיליארד דולר.

    מובילאיי הוקמה בשנת 1999 על-ידי פרופ' אמנון שעשוע והיא מנוהלת על-ידי זיו אבירם. על בסיס טכנולוגיית ראיה ממוחשבת שפיתח במקור פרופ' שעשוע פיתחה החברה אלגוריתם ומעבדים אשר מאפשרים למצלמת וידאו פשוטה לבצע פעולות שונות לסיוע-לנהג.

    מובילאיי כבר עובדת בשיתוף פעולה עם מספר יצרני רכב גדולים שהטמיעו את הרכיבים שלה, וביניהם וולבו, ג'נרל מוטורס, ב.מ.וו, ופורד. היא פיתחה מספר דורות של מערכות After market שאותן אפשר להתקין גם במכוניות קיימות, והיא נמצאת בעיצומם של מספר פרוייקטים עם יצרני רכב נוספים.

     

     

    בין השאר מאפשרת המערכת של מובילאיי לספק התראות מפני סטייה מנתיב נסיעה, אי שמירת מרחק, עצירת הרכב מלפנים וסכנת התנגשות, הימצאות הולכי רגל, מניעת מעבר לנתיב נסיעה חסום, זיהוי תמרורים ורמזורים ועוד.

    עד עתה ביצעה החברה הירושלמית מספר סבבי הנפקה, ובין המשקיעים הראשונים בה היו צבי נטע, הבעלים של חברת מכשירי תנועה, ד"ר שמואל חרל"פ, הבעלים של חברת כלמוביל, גיל אגמון, בעל השליטה בחברת דלק מוטורס, חברות כלמוביל ודלק מוטורס, בנק לאומי, וגם בנקי השקעות בינלאומיים ומוסדות פיננסים מן השורה הראשונה.

    כעת, אם תאושר הבקשה, תהיה זו פעם ראשונה שבה תנפיק מובילאיי מניות לכלל הציבור, ואם תתממש ההערכה והחברה אכן תגייס מיליארד דולר המשמעות היא שהשווי של מובילאיי מוערך על-ידי השוק העד 5 מיליארד דולר.

    שני דברים מייחדים את מובילאיי יחסית לרוב הטכנולוגיות הקיימות כיום לביצוע פעולות דומות. ראשית, זו הייתה אחת החברות הראשונות שזיהו את הפוטנציאל של מערכות סיוע לנהג והציגו טכנולוגיה בשלה ועובדת, לכן זו אחת החברות עם הכי הרבה ניסיון רלוונטי ומוכח כיום בתחום זה.

    שנית, בניגוד לטכנולוגיות אחרות, שנסמכות על שימוש ברכיבים יקרים מאד כמו משדר-מקלט רדאר או חיישני לייזר, הטכנולוגיה של מובילאיי היא אחת הכי פחות יקרות מבחינת הרכיבים שנחוצים לה – היא מבוססת בעיקר על מצלמת וידאו פשוטה ומאד זולה.

     

     

    מובילאיי אמנם פועלת בדרך-כלל כספק משנה של ספקי משנה לתעשיית הרכב (Tier 2), אבל האלגוריתם שלה פועל על מעבד שהיא עצמה תכננה ובונה, כלומר שהיא יכולה לפעול גם בשוק האפטר-מרקט, ואפילו כספק ישיר ליצרני רכב (Tier 1).

    התחום שבו פועלת מובילאיי נחשב כיום לבוער ביותר בתעשיית הרכב, היות שהוא מונע לא רק על-ידי החזון של מספר יצרניות רכב וממשלות להגיע לאפס הרוגים בתאונות דרכים, אלא גם על-ידי התחרות הגדלה והולכת בדרך אל פיתוח "מכונית ללא נהג".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מובילאיי רוצה לגייס מיליארד דולר מהציבור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.