• Ad
  • סדנת עיצוב הרכב ברטונה הכריזה על פשיטת רגל

    סדנת העיצוב האיטלקית נקלעה לקשיים פעם נוספת והודיעה על פשיטת רגל. יש מתעניינים אך בינתיים אף גוף לא הרים את הכפפה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ברטונה, אחת מסדנאות העיצוב האיטלקיות הנודעות ביותר, הכריזה על פשיטת רגל.

    סדנת ברטונה נתונה במשבר כלכלי עמוק מזה כמה שנים. היא בקושי הצליחה לחמוק מפשיטת רגל ב-2007 ופעם נוספת ב-2011, אך הפעם התמונה נראית עגומה יותר. כ-160 עובדים פוטרו בדצמבר האחרון, והעובדים הנותרים בסדנה לא קיבלו שכר מזה שישה חודשים. כמה מן הספקים החלו לאחרונה בצעדים משפטיים כנגד החברה.

    עפ"י פרסומים שונים הרוויחה סדנת העיצוב כ-20 מיליון אירו בשנה שעברה, בעיקר בזכות פרויקטים שונים בסין, אך זה ל מספיק כדי לחלץ אותה מהבוץ.

    הרשת מלאה בשמועות אודות חברות שונות ומשונות שמבקשות לרכוש את ברטונה, החל בחברות איטלקיות דרך טורקיות וכלה בסיניות. בעבר התעניינה חברת מהינדרה ההודית ברכישת החברה, אך העסקה לא יצאה אל הפועל. לא יפתיע איש אם ברטונה תימכר לחברה סינית או הודית, שכן לחברה יש נסיון רב בייצור מרכבים, תכנון מכוניות והבנה בטעם האירופאי. כל אלה יכולים "לקצר הליכים" באופן משמעותי עבור יצרנית רכב צעירות שרוצות לפרוץ למערב.

    היסטורית ברטונה על רגל אחת

    ברטונה הוקמה ב-1912 ע"י ג'ובאני ברטונה והתמחתה בייצור כרכרות רתומות לסוסים. על פניו נראה שהסדנה פספסה במעט את הטרנד הלוהט דאז – מכונית – אך בזכות רמת ביצוע גבוהה והנדסת אנוש מעולה הצליחה, כמו סדנאות אחרות מאותה תקופה, לעבור את המשוכה ולהגיע לתחום המכוניות.

    כשנה אחרי הקמתה נולד בנו הבכור של ברטונה, ג'וזפה 'נוצ'יו' ברטונה, שברבות השנים הפך לאחד השמות הידועים בעולם העיצוב בכלל ועיצוב מכוניות בפרט. 'נוצ'יו' נכנס לנעלי אביו לאחר מלחה"ע ה-2 ותוך זמן קצר הפך את סדנת העיצוב הקטנה ולמודת הקשיים לחברת עיצוב ענקית, המעניקה שירותים לעשרות יצרנים במגוון תחומים. ברטונה אף בנתה בעצמה כלי רכב, ובשיאה העסיקה יותר מ-1,200 עובדים. 'נוצ'יו' ברטונה נפטר ב-1997 בערב הפתיחה של תערוכת ז'נבה, והחברה עברה לניהולה של אלמנתו, לילי ברטונה.

    ניהול כושל הוביל את החברה לקשיים כלכליים ולסכסוכים בתוך משפחת ברטונה. בסוף 2008 במסגרת הליך הגנה מפני נושים וארגון מחדש הועברה לילי ברטונה מתפקידה, מפעל הייצור בגרוגליאסקו (איטליה) נרכש ע"י פיאט והופרדה זרוע העיצוב המיתולוגית של החברה, 'Stile Bertone'. בראש הזרוע העיצובית הופקדה מארי-ג'ין ברטונה, אחת מבנותיה של לילי, אשר הצליחה לגייס דמות מפתיעה לתפקיד המעצב הראשי: ג'ייסון קסטריוטה, איטלקי-אמריקני צעיר שעבד בסדנת פינינפרינה המתחרה.
    קסטריוטה, בעת שעבד בפינינפארינה, חתום על עיצובים עטורי תשבחות כמו פרארי 599 ומזראטי גראנטוריסמו, ועת שעבר לברטונה יצר קונספטים מרהיבים כמו 'מנטידֶה' (Mantide, מתערוכת שנחאי 2009).
    נכון לעכשיו כל זה לא הועיל כדי להרים את הסדנה על הרגליים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.