• Ad
  • סאנגיונג מוטור: בעלת הבית החדשה היא קבוצת KG, לפחות בינתיים
    יצרנית הרכב הדרום-קוריאנית עברה רשמית לבעלות חדשה וכעת גם מכוונת אל יעדים חדשים בתחום החשמל והניידות. בקרוב: הנפקת מניות ודגמים חשמליים חדשים. שם המותג לא ישתנה אך יפעל תחת חברה חדשה שככל הנראה תהיה משוחררת מהתחייבויות קודמות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    העינוי הסיני של יצרנית הרכב הקוריאנית 'סאנגיונג' הסתיים, כך כולנו מקווים, לאחר שכ-95% מן הנושים של החברה אישרו את מכירת נתח הארי של שרידיה לקונצרן הפלדה, הכימיקלים והתעשייה הקוריאני הענק KG. בשבוע שעבר קיבלה ההחלטה הזאת את האישור הפורמלי של בית המשפט לפשיטות רגל בקוריאה ואת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, וסאנגיונג הועברה לבעלים חדשים בפעם השנייה בתוך שנה.

     

    האם סאנגיונג קיבלה סוף סוף חבל הצלה?

     

    על אף שהסכום המדויק שישולם לנושים לא פורסם – דיווחים בקוריאה מעלים את האפשרות ש-KG שילמה "בסיבוב" הזה סכום גדול פי שלושה מזה שחברת 'אדיסון מוטורס' התחייבה לשלם לפני שהסתבר שאין מאחוריה יכולות מימון מתאימות, ולפני שהיא בעצמה פשטה רגל כתוצאה מן המהלך הביזארי שלה.

    כעת, לאחר שהפורמליסטיקה הסתיימה, ייכנס קוואק ג'ה־סון – יו"ר קבוצת KG – לתפקיד יו"ר סאנגיונג ויכהן בשני התפקידים במקביל בשעה שהוא מנווט את יצרנית הרכב הקוריאנית דרך תוכנית השיקום שאושרה על-ידי הנהלת סאנגיונג ומועצת העובדים שלה, ועל-ידי בית המשפט לפשיטות רגל.

    הצעד הראשון, שייכנס לתוקף מחר – ה-1 בספטמבר – הוא הקמת חברה חדשה שאוספת לתוכה את כל הנכסים החיים ואת כל הפעילויות המועילות של סאנגיונג (SsangYong Motor). חברה זאת נקראת KG SsangYong Mobility – שם שמדגיש באופן מאד ברור את הכיוון העסקי שאליו מכוונים קברניטי KG.

    מה שטרם פורסם זה באיזו מידה תהיה החברה החדשה מחויבת להתחייבויות שונות של החברה הקודמת – החל מחובות שונים כלפי ספקים ונושים ולא פחות חשוב – מבחינת מערך היחסים שלה עם חברות בנות ועם מפיצים וסוכנים שונים ברחבי העולם. לדוגמה, האם 'טלקאר' – יבואנית סאניונג לישראל – תישאר בעלת הזיכיון באופן אוטומטי או שהיא תצטרך לחדש את הברית שלה מול חברה חדשה?

     

    האם העידן החשמלי יציל את סאנגיונג?

     

    ההגינות מחייבת שלאחר דרך החתחתים שעברו המפיצים השונים של סאנגיונג בשנים האחרונות הם יזכו לתמיכה וגב מן החברה החדשה, וגם אין סיבה להניח שלסאנגיונג יש סיבה מיוחדת לעשות סדר עולמי חדש בתחום הזה. אבל בכל זאת מדובר במסגרת משפטית חדשה ובחברה שלא בהכרח חייבת משהו לשרידי החברה שהיא משקמת, או למי שהיו איתה בקשרים.

    היום (ד') הודיעו קברניטי KG SsangYong Mobility לבורסה בסיאול שבכוונתם להנפיק מניות חדשות של החברה במטרה לגייס הון, אולם ככל שאפשר להבין מן הפרסומים בקוריאה לא מדובר בהנפקת החברה, או חלקים ממנה, בבורסה עצמה – אלא במכירת מניות פרטית לשותפים עסקיים או אסטרטגיים נבחרים.

    הדרך החדשה של KG SsangYong Mobility תעבור ראשית לכל על לוח השרטוט עם דגמים חשמליים חדשים שהיא תהיה חייבת לפתח ולהשיק בשיא המהירות, ובמקביל גם אל מודלים עסקיים חדשים מתחום הניידות – כפי שמתחייב מן השם החדש.

     

    האם סאנגיונג קיבלה סוף סוף חבל הצלה?

     

    כך או אחרת, "זה שסאנגיונג נושמת לא אומר שהיא חיה": ליצרנית רכב בסדר הגודל הזה אין בימינו תקומה גם עם גב חזק כמו של KG – אלא אם היא תכרות במהירות ברית אסטרטגית מועילה עם יצרנית רכב מובילה או עם יצרנית אלקטרוניקה. זאת יכולה להיות עסקה עם ג'ילי, פולקסווגן, יונדאי או כל יצרנית מובילה אחרת, או עם חברות כמו יצרנית השבבים והאלקטרוניקה פוקסקון או יצרניות אלקטרוניקה בידורית כמו וואווי או סוני. אם סאנגיונג לא תבצע מהלך כזה בשנה הקרובה סביר להניח שנציגיה שוב יתייצבו במוקדם או במאוחר בבית המשפט לפשיטות רגל של סיאול.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סאנגיונג מתניעה מחדש ומחליפה את השם שלה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.