• Ad
  • בעלי טסלה מאוכזבים בנורבגיה שובתים רעב בגלל תקלות במכוניות
    קבוצת בעלי טסלה בנורבגיה מוחה באופן מקורי כנגד תקלות חוזרות ונשנות במכוניות היקרות שלהם, והם מנסים למשוך את תשומת הלב של אילון מאסק. האם התגובה של מאסק מסריחה או לא קשורה בכלל?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נורבגיה, שבה רוב מוחלט מכלל המכוניות החדשות שנמכרות הן חשמליות, היא ככל הנראה המדינה החשובה ביותר בעולם עבור כל יצרנית שרוצה להוכיח את עצמה בשיווק ומכירת רכב חשמלי. במילים אחרות – זה כנראה השוק האחרון שבו יצרנית רכב חשמלי הייתה לוקחת סיכון לחטוף על הראש ולהצטייר כמי שמוכרת מוצרים דפוקים.

     

    בעלי טסלה מאוכזבים בנורבגיה שובתים רעב בגלל תקלות במכוניות

     

    אבל מסתבר שאפילו דעת הקהל בנורבגיה לא ממש מזיזה ל'טסלה', או – לחילופין – יש מצב שהחברה הזאת לא מצליחה להתמודד עם תקלות טיפשיות שאפילו יצרניות רכב סוג ב' כבר מזמן לא נתקלות בהן (למשל: מגבים שלא מנגבים את השמשה או חדירת מים לתא המטען). נורבגיה גם הייתה בשעתו אחד משווקי הייצוא הראשונים של טסלה, ושם נמכר מספר המכוניות הגדול ביותר מחוץ לארה"ב עד שנפתחו גם השוק הסיני ושווקים גדולים אחרים כמו גרמניה, ואילו טסלה – בהיותה אחת מחלוצות הרכב החשמלי בעולם, החזיקה בנורבגיה את ראשות טבלת המסירות.

    טסלה ערערה כמה מוסכמות קודמות בתעשיית הרכב ובין השאר שינתה את האופן שבו רוכשים מכוניות. אלא שסביב כל החידושים הטכנולוגיים החשובים עדיין בנוי כלי רכב שאמור לתפקד כמו מכונית שנוסעת על כביש ציבורי עם כל מה שכרוך בכך, ואמור גם לקבל שירותי תחזוקה הולמים. קבוצת בעלי טסלה בנורבגיה טוענת שהיצרנית נכשלת כישלון מוחץ בסעיף האחרון, וחמור מכך: שהם, בעלי הרכב, לא מקבלים אוזן קשבת או תחושה שמישהו מן הצד של טסלה מתאמץ לפתור את הבעיות במכוניות שלהם.

     

     

    קבוצת בעלי המכוניות התארגנה למחאה והיא מבצעת פעולות חריגות ביחס למקובל בתחום הרכב – החדשה והבולטת בהן היא שביתת רעב שבה פתחו לאחרונה בדרישה לקבל התייחסות ופתרונות. קבוצת המוחים דורשת התייחסות אישית של הדמות הכי מזוהה עם טסלה בעולם – אילון מאסק – ומציגה את רשימת הריג'קטים בכלי הרכב שלהם שכוללת, בין השאר, איכות צבע ירודה כולל חלודה, סוללות אשר מאז עדכון תוכנה מלפני כשלוש שנים לא מספקות את טווח הנסיעה המקורי, וגם לא את זה שהובטח ללקוחות, כשלים במשאבות החום, חוסר אפשרות להפעיל את המכונית במזג אוויר קר או במזג אוויר חם, דלתות שנפתחות באמצע נסיעה או ידיות דלתות שנתקעות במזג אוויר קר ולא מאפשרות את פתיחת הדלת, שוליים צהובים סביב תצוגת המידע על המסך המרכזי, תקלות של הפנסים הראשיים, בועות שנוצרות על מושבי הרכב, חדירת מים לתא המטען, חלקי פלסטיקה רופפים, בעיות עם בקרת השיוט האדפטיבית ("טייס אוטומטי") והרשימה עוד ארוכה (ומובאת בהמשך הדברים).

     

    בעלי טסלה מאוכזבים בנורבגיה שובתים רעב בגלל תקלות במכוניות

     

    מה שמרתק בסיפור הזה הוא גם הרשימה הארוכה של כשלים מביכים אבל לא רק. לו היה מדובר רק בתקלות, ואלה היו מטופלות ונפתרות, סביר להניח שכל המהומה הייתה מסתכמת בכמה עמודי פייסבוק זועמים ובמספר תביעות ייצוגיות (אגב, שתי תביעות ייצוגיות כנגד טסלה בנורבגיה הוכרעו כבר כנגדה ותביעות נוספות מתארגנות בזמן שאתם קוראים שורות אלה). אלא שבמקרה הזה מה שהוציא את הנורבגים הזועמים לרחובות ודחף אותם למחאה לא שגרתית ולשביתת הרעב – זאת ההתייחסות, נכון יותר – חוסר ההתייחסות – של טסלה. בעלי הרכב טוענים שמשך ההמתנה למוקד שירות הלקוחות הטלפוני של טסלה הוא בלתי נסבל, שאנשי השירות של טסלה אף פעם לא מחזירים להם טלפון, ובשורה תחתונה – שהשירות של טסלה מסריח.

     

    בעלי טסלה מאוכזבים בנורבגיה שובתים רעב בגלל תקלות במכוניות

     

    אגב, התמימות של המוחים בניסיון להסב את תשומת ליבו של מנכ"ל טסלה נסדקה מעט לאחר שאילון מאסק צייץ ציוץ טוויטר אמביוולנטי שלא לגמרי ברור אם הוא קשור או לא קשור באופן ישיר למחאה הזאת. מאסק צייץ: "בעצת חבר טוב אני צם מעת לעת ומרגיש בריא יותר". אז אם מאסק התכוון להרגלי התזונה שלו אנחנו מאחלים לו כמובן בריאות איתנה ואריכות ימים, אבל אם זאת התגובה שלו למחאת שובתי הרעב הנורבגים זה פשוט ציוץ מסריח.

    בעלי טסלה מאוכזבים בנורבגיה שובתים רעב בגלל תקלות במכוניות

    בכל מקרה, בהיעדר הודעה רשמית של טסלה כל שנותר לנו לפי שעה זה לסכם חד צדדית את טענותיהם של שובתי הרעב הנורבגים כפי שהם מסבירים באתר אינטרנט שהעלו במיוחד: "מדוע (אנחנו) שובתים רעב?" בנורווגיה יש הכי הרבה מכוניות טסלה לנפש בעולם, וגם הרבה לקוחות לא מרוצים. רשימת התלונות כוללת (בין השאר):
    מכונית שלא מתניעה במזג אוויר קר, מכונית שלא מתניעה במזג אוויר חם, דלתות שלא נפתחות במזג אוויר קר, רעש חריקה עז, "בועות" במושבים, מושב קדמי רופף, חדירת מים לתא המטען, טייס אוטומטי אינו פועל כראוי, מהירות אינטרנט איטית ופעולה פגומה, מגבים לא עובדים (מספיק טוב), המכונית חורקת כאשר חולפים מעל פני פסי האטה ומהמורות אחרות בכביש, חלקי פלסטיקה רופפים, אורות שאינם פועלים כראוי, דלתות שלא נפתחות ונסגרות כראוי, דלתות שנפתחות מעצמן, מחשב שאינו פועל, קצוות צהובים סביב מסכי התצוגה, חלונות שאינם נסגרים לחלוטין, איפוס עצמי של מערכות, בעיות טעינה, הספק (מנוע) מופחת, בעיות חלודה במכוניות חדשות, במיוחד במודל 3, איכות צבע ירודה שדורשת צביעה מחדש את המכונית, אי עמידה בהבטחה לטעינה חינם לאורך כל חיי המכונית, חיי סוללה נמוכים מכפי שהובטח, בעיות עם המזגן, לא כל התקלות נפתרות כאשר המכונית מטופלת במוסך, טסלה מבטיחה ליצור קשר אבל אתה לא שומע מהם, צריך לחכות בטלפון הרבה זמן לפני שטסלה עונה".

    לא מיותר להזכיר שרוב התקלות שמוזכרות על-ידי המוחים אינן חדשות, וחלקן כבר מככב גם בשיח הציבורי בארצות הברית. מאידך – אין כנראה אף מותג רכב עם כל כך הרבה "אוהדים שרופים" כמו טסלה – ואלה מפעילים לחץ לכיוון ההפוך עם הרבה מאד טענות קונספירטיביות כנגד תעשיית הרכב הוותיקה שכביכול מתנכלת לטסלה.

     

    בעלי טסלה מאוכזבים בנורבגיה שובתים רעב בגלל תקלות במכוניות

     

    חברי קבוצת המחאה חותמים את דבריהם ואומרים: "נורבגיה היא ללא ספק מדינת טסלה מספר 1 בעולם. אנחנו ציפור הקנרית במכרה הפחם. עזרו לנו ליצור קשר עם אלון. אנחנו קבוצת בעלי טסלה נורווגית שאינם מרוצים. אנחנו מאמינים שאם אילון מאסק יהיה מודע לצרות שלנו הוא יפתור את המצב. אנא עזרו לנו למשוך את תשומת לבו".

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.