• Ad
  • רשת הטלוויזיה האמריקנית שמכחישה את ההתחממות הגלובלית מתחה ביקורת על זיהום האוויר שיוצר רכב הפאר של הנסיך הארי – הפעיל למען הגנת הסביבה – ולא שמו לב שזאת אאודי e-Tron חשמלית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מי שלא טועה לא שוגה, וגם לרשת הטלוויזיה האמריקנית 'פוקס ניוז' (או "פייק ניוז" – תלוי את מי שואלים) מותר לטעות. אבל כאשר רשת טלוויזיה פופולרית בארצות הברית מקדמת אג'נדת הכחשה של משבר האקלים, ויוצאת טמבלית – אי אפשר להאשים אותנו שאנחנו ממהרים לצחוק על הטעות שלה.

     

     

    הפדיחה של פוקס ניוז קשורה לגל מאד מעניין ששוטף בחודשים האחרונים את השיח הציבורי האמריקני ומזכיר קמפיינים חשובים כמו MeToo#. כלי תקשורת ואנשים פרטיים מבקרים – בצדק רב יש לומר – את ההתנהלות המזיקה לסביבה של עשירים ומפורסתמים שטסים במטוסים פרטיים מזהמים ומתנהלים באופן ראוותני שמזיק לסביבה. מטיילור סוויפט ועד אילון מאסק, השיח מתמקד בעיקר בצביעות של סלבריטאים שטסים במטוסים פרטיים אבל מרשים לעצמם לדבר על פגיעה בסביבה ועל קיימות, וזה זוכה לכותרת המתאימה "צביעות אקלימית". אז קשה לקבוע אם הגל הזה באמת יוצר שינוי כלשהו בהתנהלות של המפורסמים – אבל לכל הפחות הוא שם על השולחן את הסוגיה הסביבתית הכל כך חשובה.

    גם רשת החדשות פוקס ניוז חפצה להצטרף לחגיגה, אבל לא באמצעות תחקיר יקר, מפרך ומעמיק שחושף עוולות שלטוניות שצריך לתקן – אלא על-ידי התמקדות במטרה נוחה מבחינתם: סוף סוף הם מצאו לעצמם ידוען שמשקיע מאמץ בהעלאת המודעות לשינויי האקלים ומבחינה זאת מייצג אג'נדה הפוכה לזאת שלהם: הנסיך הארי. אייטם הביוש כלפי הדוכס מסאסקס מתאר את מכונית השרד שלו, מדגם אאודי, חונה בחוסר מעש בשדה התעופה במשך חצי שעה, ואנשי פוקס טענו שבכל אותה עת המנוע שלה היה מונע בתוך כדי כך שהיא ממלאת את האטמוספירה בפחמן. הסיפור נחמד, אבל יש רק בעיה אחת: לא צריך זכוכית מגדל כדי לגלות ש"רכב השרד" של יורש העצר הוא קרוסאובר חשמלי.

     

     

    לנוכח תגובות שלא אחרו להגיע הורידו אנשי פוקס ניוז את האייטם ופרסמו במקומו גרסה מתוקנת שהתמקדה בשימוש של הנסיך הארי במטוס פרטי במקום ברכב החשמלי שלו, אבל מכיוון שהאינטרנט אף פעם לא שוכח הסרטון של הדיווח הכושל עדיין זמין לצפייה.
    צריך להיות הוגנים ולומר שעצם השימוש של הנסיך הארי במטוס פרטי הוא ללא ספק "לא יעיל" מבחינת הגנת הסביבה, ומבחינה זאת הביקורת הוגנת – אבל המאמץ הפאתטי של רשת טלוויזיה מכחישת משבר אקלים לבייש את בן משפחת המלוכה על "צביעות אקלימית" העלתה חיוך על שפתותינו.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.