אקס-טרייל החדש בא לעולם על-גבי פלטפורמה חדשה של ניסאן, ומחליף את הגרסה הארוכה של 'קשקאי'
בתערוכת פרנקפורט הקרובה תחשוף ניסאן פלטפורמה חדשה, שמכונה על-ידם CMF ועליה יתבססו בקרוב לפחות 11 דגמים שונים מתוצרת רנו-ניסאן, וזאת תחת מחליפו של הג'יפון הרך שלה – 'אקס-טרייל'.
בעבר הלא מאד רחוק התמקדה ניסאן בכלי רכב כפולי הנעה וחובבי עפר, החל בפטרול הגדול ועד ל'אקס-טרייל' הרך, דרך פאת'פיינדר, ועם כל אלה ניסתה למצב את עצמה כיצרנית בעלת יכולות שטח ופנאי.
כל זה השתנה במהירות לנוכח ההברקה המוצלחת שנקראת 'קשקאי' ונועדה בכלל להחליף את מכונית הנוסעים 'אלמירה'. ה'קרוס-אובר' המצליח, שהפך מהר מאד למושא לחיקוי של יצרני רכב נוספים, ייתר למעשה את הצורך בג'יפון כמו 'אקס-טרייל' (שהתחרה במקור בהונדה CR-V ובטויוטה RAV-4) – במיוחד לאחר השקת הגרסה המוארכת שלו, 'קשקאי 2+2'. אלא שניסאן החליטה לשמר את השם 'אקס-טרייל', שיחליף למעשה את '2+2', והדור החדש שלו, על-בסיס הפלטפורמה החדשה, יושק רשמית בפרנפורט.
'אקס-טרייל' יהיה קרוס-אובר דמוי ג'יפון בעל שבעה מקומות ישיבה, עם יכולות כביש טובות ויכולות שטח מינימליות, ותחילת השיווק שלו באירופה, ובישראל, צפויה ברבעון הראשון של השנה הבאה.
על-בסיס הפלטפורמה החדשה של רנו-ניסאן ייבנו בין השאר 'אקס-טרייל' והדור הבא של 'קשקאי', כמו גם הדור הבא של רנו 'לגונה' ו'אספאס', זה האחרון ייוצג בפרנקפורט על-ידי מכונית תצוגה שמתארת אותו באופן כללי.