• Ad
  • מתקפת הדגמים החשמליים של פורד ארבע מכוניות נוסעים וחמש מסחריות
    אמנם תלוי איך סופרים, אבל בתוך ארבע שנים מהיום מתכוונת פורד למכור תשעה דגמים חדשים של כלי רכב חשמליים – חלקם טהורים, חלקם על בסיס פלטפורמה של פולקסווגן, וחלקם מוסבים להנעה חשמלית. יעד המכירות השנתי של כלי רכב חשמליים הוא 600,000, ולצורך זה יוקם בטורקיה אחד ממפעלי הסוללות הגדולים ביותר באירופה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב האמריקנית פורד חשפה אמש את תוכניות ההשקה של דגמי רכב חשמליים חדשים לארבע השנים הקרובות, והן כוללות שלוש מכוניות נוסעים וארבעה כלי רכב מסחריים חשמליים חדשים – חלקם טהורים וחלקם מוסבים להנעה חשמלית.

     

    מתקפת הדגמים החשמליים של פורד ארבע מכוניות נוסעים וחמש מסחריות

     

    עד לסוף שנת 2026 מתכוונת פורד למכור יותר מ-600,000 כלי רכב חשמליים בשנה באירופה, וזה נדבך אחד, חשוב אמנם, באסטרטגיית ה"התחשמלות" של יצרנית הרכב האמריקנית אשר התחייבה לאחרונה להשקיע 50 מיליארד דולר במהפכת החשמול שלה. בנוסף, פורד חתמה אתמול על מזכר הבנות עם חברת סאמסונג להקמת אחד ממפעלי ייצור הסוללות הגדולים ביותר באירופה, והוא יוקם בטורקיה במטרה לספק סוללות לרכב חשמלי.
    בתוך החדשות "המחשמלות" של פורד טמונה גם ידיעה מסחרית מעניינת שקשורה בעקיפין למהפך החשמלי: 'אוטוסאן', החברה הטורקית (בבעלות משותפת בין פורד לשותף מקומי) תרכוש מפורד את מפעל הייצור של פורד ברומניה תמורת 630 מיליון דולר.

    תשעה דגמים חשמליים?

    פורד מוכרת כיום בעולם את מוסטנג מאך-E החשמלית, אשר הושקה בשנה שעברה, וברבעון הבא היא תשיק באירופה את הוואן המסחרי E-Transit. בנוסף לשני אלה יושקו, כאמור, שלוש מכוניות נוסעים – למעשה קרוסאוברים, וארבעה כלי רכב מסחריים, כלומר בסך הכל תשעה דגמים – אם כי תלוי איך סופרים.

    בשנה הבאה יושק קרוסאובר בגודל בינוני, אשר ייבנה במפעל מחודש של פורד בעיר קלן, וכשנה לאחר מכן יתווסף אליו "רכב חשמלי שני" שעדיין לא נמסרו לגביו פרטים. אנשי פורד מבטיחים שלחלק ממכוניות הנוסעים שלהם יהיה טווח נסיעה מכובד של 500 קילומטרים בין טעינות, ובכך הם מכוונים אל כלי הרכב שהם ייצרו על-בסיס הפלטפורמה החשמלית הטהורה MEB שאת זכויות השימוש בה הם רכשו מפולקסווגן. מי שככל הנראה לא יציע טווח נסיעה כל כך מרשים הוא הקרוסאובר הקטן פומה, שהוא כרגע הדגם הנמכר ביותר של פורד באירופה. פומה יקבל גרסה חשמלית וייוצר משנת 2024 במפעל של פורד ברומניה. היות שפומה מבוסס על פלטפורמת הסופר-מיני של פורד די קשה להאמין שמהנדסי החברה מצאו בתוכה חלל להטמנת סוללה גדולה מספיק.

    אגב, לאנשי פורד נוח כמובן לשווק את "מתקפת הדגמים" שלהם ולספר שהיא כוללת את שני הדגמים הקיימים ועוד שבעה דגמים חדשים לגמרי. אלא שאנחנו לא נאשים את מי שיחשוב ששיטת הספירה שלהם קצת משעשעת. נוסף ל'קוגה', שהוא לא באמת דגם חדש אלא מכונית שמוסבת להנעה חשמלית, ארבעת כלי הרכב המסחריים המובטחים הם למעשה ארבע גרסאות גודל של טרנזיט, ואם מתעקשים אז שתי גרסאות של ואן ושתיים של טנדרון.
    אך לפני כשבועיים הכריזה פורד על הקמת יחידה עסקית נפרדת, בשם 'פורד מודל e', אשר תתמקד ברכב חשמלי בכלל ובפרט בתכנון, ייצור והפצת כלי רכב חשמליים ומקושרים. חטיבה זאת תעמוד בקשר הדוק עם חטיבת 'פורד פרו' – שהיא יחידה עסקית שממוקדת בעסקי הרכב המסחרי של פורד.

     

    מתקפת הדגמים החשמליים של פורד ארבע מכוניות נוסעים וחמש מסחריות

     

    אנשי פורד מעריכים, כאמור, שהמגוון החדש והרחב יחסית של מכוניות נוסעים וכלי רכב מסחריים יאפשר להם להגיע בתוך ארבע שנים אל היקף מכירות של 600,000 כלי רכב חשמליים בשנה באירופה, ומבחינתם מדובר בצעד קריטי היות שנורבגיה תאסור מכירת כלי רכב עם מנועי בעירה כבר משנת 2025, ואיסור דומה הוטל בבריטניה ובמספר מדינות אירופאיות גדולות החל משנת 2030.

    כדי לאפשר ייצור נרחב של כלי רכב חשמליים זקוקה פורד להרבה מאד סוללות, ולכן, כאמור, היא חתמה על מזכר הבנות להקמת מה שהיא מבטיחה שיהיה "אחד ממפעלי הסוללות לרכב חשמלי הגדולים ביותר באירופה". מפעל זה, אשר נתמך על-ידי ממשלת טורקיה, יוקם כמיזם משותף בין פורד, סאמסונג ושותפה טורקית של פורד, והוא ימוקם לא הרחק מעיר הבירה הטורקית, אנקרה. כאמור, פורד מוכרת את הבעלות על מפעל הייצור שלה בעיר קאריובה שברומניה לידי חברת 'אוטוסאן', שהיא השותפות המאד ותיקה בין פורד עם חברה טורקית, וזאת לנוכח הכוונה לייצר במפעל הזה את הטנדרון 'טרנזיט קורייר' החדש למגוון גרסאותיו. דגם זה מיוצר כרגע על-ידי אוטוסאן בטורקיה, ולא ברור אם הוא ימשיך להיות מיוצר שם במקביל, או שכלל הייצור יועבר לרומניה.

     

    מתקפת הדגמים החשמליים של פורד ארבע מכוניות נוסעים וחמש מסחריות

     

    עד לסוף שנת 2026 מצפה פורד למכור יותר משני מיליון כלי רכב חשמליים ברחבי העולם, ולדברי מנהליה זה יניב לה שולי רווח תפעולי מתואם של 10%. בדרך לשם היא נדרשת להשקעה של 2 מיליארד דולר בהסבת המפעל הוותיק שלה בעיר קלן וזאת בנוסף להשקעה במפעל הסוללות בטורקיה. פורד התחייבה בעבר שעד לשנת 2030 יהיו כל מכוניות הנוסעים שהיא מוכרת באירופה חשמליות, אבל עד כה לא הציבה יעד דומה לכלי רכב מסחריים. לנוכח ההכרזה האחרונה נראה שפורד תסגור, או תסב, את מפעל מנועי הבעירה הפנימית שלה בבריטניה.

    כרגע נראה שהמרת ייצור כלי הרכב של פורד לחשמליים יתקדם הרבה יותר מהר באירופה מאשר בארה"ב, אבל החברה מתחייבת שבכל מקרה עד לסוף העשור לפחות מחצית מהיקף הייצור שלה יהיה של כלי רכב חשמליים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.