• Ad
  • מכוניות חשמליות בדרך לישראל 2022: היוקרתיות
    אם תקציב הרכישה שלכם לרכב נע בין 350 ל-700 אלף שקלים יש מצב שתקבלו הרבה יותר מכונית לשקל אם תבחרו ברכב חשמלי. למרבה האבסורד, מחירי הכניסה לסגמנט הזה כבר לא מאד רחוקים ממחירי הרכב החשמלי ה"עממי"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טכנולוגיות חדשות מתגלגלות בדרך כלל אל תעשיית הרכב "מלמעלה למטה", כלומר מדגמים מאד יקרים אל דגמים עממיים. מהפכת החשמול, באופן די משונה, הציגה בעשור הראשון שלה מציאות מעט שונה. החל מרנו 'פלואנס' מוסבת לחשמל או רנו 'זואי', דרך ניסאן ליף או אפילו ב.מ.וו i3. נראה שיצרניות הרכב לא בנו על ביקוש גדול מידי למוצרים שלהן, ואולי הן רק רצו לצאת ידי חובה עם סדרות לא מאד גדולות של מכוניות חשמליות שהתבססו על פלטפורמות "לחם וחמאה" (לא כולל i3). גם קבוצת פולקסווגן, למרות פריצות הדרך של אאודי ופורשה, התמקדה בחלק האמצעי של שוק המסה כאשר השיקה דגמים ראשונים על בסיס פלטפורמת MEB.

    במקביל, פלח השוק שבאמת יכול לשלם בלי למצמץ את העלות הכבדה של סוללות חשמליות רבות-תכולה הוא שוק היוקרה, וכאן ניכר הגמגום המביך של ב.מ.וו לעומת תחושת "בכל הכח" שמתקבלת ממרצדס, וכאמור גם מפורשה ואאודי.

    היות שבחיים "הכל יחסי" נוצרה אצלנו בישראל מציאות די הזויה. במצב "רגיל" גורם המיסוי המאד גבוה לכך שמכוניות עממיות הן יקרות, ומכוניות יוקרה הן "מאד יקרות". רכב חשמלי נהנה בישראל ממיסוי פחות גבוה (אבל עדיין גבוה יחסית למיסוי השלילי שמקובל בעולם) של בין 29% ל-38% (מיסוי אפקטיבי כולל מע"מ). מכוניות חשמליות, ככלל, עדיין יקרות בגלל עלות הסוללות שלהן, אבל באופן יחסי זה משפיע יותר על מכוניות "עממיות" מאשר על מכוניות יוקרה. התוצאה (ההזויה כאמור) היא שרבות מן המכוניות החשמליות ה"עממיות" הן מאד יקרות בישראל (בין 200 ל-250 אלף ש"ח) ואילו מכוניות יוקרה הן עדיין "מאד יקרות" אבל הפער היחסי בינן לבין ה"עממיות" קטן יותר.

    בכתבה הזאת ריכזנו עבורכם את דגמי היוקרה הבולטים ביותר שצפויים להגיע ארצה במהלך השנה הנוכחית, וגם הפעם צריך לומר שהכל כפוף למשברים העולמיים שנגרמים בגלל קורונה, משברי שרשראות האספקה, והמלחמה באוקראינה.

     

     

    ב.מ.וו i4

    קטגוריה:  משפחתית סדאן
    גרסאות מנוע:
    מנוע אחורי, 340 כ"ס
    מנוע קדמי + אחורי, הנעה כפולה, 544 כ"ס
    סוללה: 83.9 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 503-561 ק"מ (WLTP)
    טעינת AC: עד 11 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 200 קילוואט/שעה
    מחיר: כ-340 אלף ש"ח

     

    לתשובה של ב.מ.וו לטסלה 'מודל 3' קוראים i4 וזאת מכונית הסדאן הראשונה במשפחת הדגמים החשמליים של ב.מ.וו. בדומה ל-iX3 גם i4 לא תוכננה מדף חלק, והיא גרסה של סדרה 4 גראן קופה אשר הוסבה להנעה חשמלית. אחת התוצאות הלאו דווקא שליליות היא שהעיצוב החיצוני והפנימי דומים מאד למקור, וזאת למעט שינויים קלים שרובם נועדו לשיפור האירודינמיות ואחרים לעיצוב התודעה של מי שמביט בה.

    על אף משקל גבוה משמעותית בגלל הסוללה ב.מ.וו מבטיחה שהתנהגות הכביש של i4 לא נופלת מזאת של דגמי הבנזין. על בסיס המכונית הזאת היא גם מתכוונת לבנות בקרוב, ולראשונה, גרסת M ספורטיבית שתהיה הראשונה של חטיבת השרירים עם דגם חשמלי. זאת בהחלט הצהרת כוונות משמעותית.

    יבואנית ב.מ.וו לישראל הכריזה היום (ג') על תחילת השיווק של i4 בארץ.

    לקריאה נוספת:

    כך החמיצה ב.מ.וו את הובלת המירוץ לרכב החשמלי

     

     

    ג'נסיס GV60

    קטגוריה:  קרוסאובר קומפקטי יוקרתי
    גרסאות מנוע:
    מנוע אחורי, 225 כ"ס
    מנוע קדמי + אחורי, הנעה כפולה, 313 או 429 כ"ס
    סוללה: 77.4 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 368-451 ק"מ (WLTP)
    טעינת AC : עד 11 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 350 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-350 אלף ש"ח

    מותג היוקרה הקוריאני הצעיר נכנס לעידן החשמל עם GV60 שהיא הדגם החשמלי הראשון של ג'נסיס על בסיס פלטפורמת E-GMP הייעודית למכוניות חשמליות. פלטפורמה זאת מהווה בסיס גם ליונדאי איוניק 5 ולקיה EV6. המכונית הושקה בשנה שעברה והעיצוב שלה שומר על קשר לשאר דגמי המותג, אבל נראה יותר צעיר וספורטיבי מבלי להיגרר למחוזות העתידנות, כמו איוניק 5.

    ג'נסיס מציעה את GV60 עם שלוש קומבינציות ליחידות הנעה, ושלושתן מוזנות מסוללה בגודל אחיד אשר מספקת טווח נסיעה לא מאד מרשים של 450 קילומטרים בין טעינות. לצד רמת אבזור גבוהה מציגה GV60 מפגן טכנולוגי מרשים שכולל תמיכה בטעינה אולטרה מהירה, אפשרות לטעות כלי רכב אחרים מן ה-GV60 – מה שמכונה V2L – ויש גם אופציה למצלמות במקום מראות צד, כפי שהציגה אאודי אי-טרון.

     

     

    ג'נסיס G80 Electrified

    קטגוריה:  מכונית סלון
    גרסאות מנוע: מנוע קדמי + אחורי, הנעה כפולה, 370 כ"ס
    סוללה: 87.2 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 427 ק"מ (WLTP)
    טעינת AC : עד 11 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 350 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-500 אלף ש"ח

    הדגם החשמלי הראשון של ג'נסיס הוא גרסה מוסבת לחשמל של מכונית הסלון G80, ויש לו שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה, וסוללה שמספקת טווח נסיעה מוצהר של קצת יותר מ-400 קילומטרים בין טעינות. לא משהו לכתוב עליו הביתה. מאידך – יונדאי כן אפשרה כאן את טכנולוגיית הטעינה האולטרה מהירה שלה, שתומכת בטעינה של עד 350 קילוואט/שעה ומגבירה את המתח מ-400 ל-800 וולט.

    לבד מיחידת ההנעה החשמלית קיבלה ג'נסיס G80 Electrified שינויי עיצוב קלים – בעיקר בחזית, וכמו בדגמים בעלי ההנעה הקונבנציונלית מוצע מפרט אבזור מפנק וארוך שמתאים לקטגוריה ולמעמד מול דגמי סלון חשמליים אחרים, בהם מרצדס EQE.

     

    הונגצ'י ES9

    קטגוריה:רכבי פנאי גדולים
    גרסאות מנוע:
    שני מנועים חשמלים, הנעה כפולה. 436 או 551 כ"ס
    סוללה:
    84 או 99 קילוואט
    טווח נסיעה משולב:
    400 ק"מ עם סוללה סטנדרטית, 465 ק"מ עם סוללה מוגדלת (WLTP)
    טעינת AC:
    עד 11 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה:
    עד 108 קילוואט/שעה
    מחיר משוער:
    400-500 אלף ש"ח ומעלה

    מול מותגי היוקרה המבוססים והוותיקים יתייצב השנה מותג יוקרה שאפתני ויומרני מסין שנקרא הונגצ'י (Hongqi). מדובר במותג היוקרה של יצרנית הרכב הענקית DAW, והמותג הזה מייצר ארסנל נרחב של דגמים מפוארים וצעקניים למראה. בראש המגוון ניצב קרוסאובר ענק (אורך של 520 ס"מ, בסיס גלגלים של 310 ס"מ) בשם ES9 אשר מתחרה בליגה של ריינג' רובר ומרצדס GLS, לא פחות.

    העיצוב של הונגצ'י ES9 נראה כמו העתק כמעט חסר בושה של רולס רוייס מחד ושל ריינג' רובר מאידך, ואף אחד לא יוכל להתעלם מן המראה המוחצן שלו. תא הנוסעים עתיר מסכים, הוא מדופן ומרופד בשפע עור מכל עבר , ורשימת האבזור שלו ארוכה במיוחד. אפשר לקנות אותו בשתי גרסאות ולשתיהן שני מנועים חשליים והנעה כפולה.

    הגרסה הבסיסית מספקת הספק משולב של 436 כוחות סוס והיא מוזנת מסוללה עם קיבולת של 84 קילוואט שעה שמבטיחה טווח נסיעה צנוע של 400 קילומטרים. לגרסה הבכירה יש הספק של 551 כוחות סוס והסוללה שלה גדולה יותר – 99 קילוואט, מה שמספיק לטווח נסיעה מוצהר של 465 קילומטרים. "בלבד", יש לומר. המחיר יהיה נמוך משמעותית מזה של קרוסאוברים גדולים של מותגי היוקרה המובילים, אבל עדין תצטרכו להכין בצד קרוב לחצי מיליון שקלים כדי לחבר את הונגצ'י למטען הביתי בחניה שלכם. יהיה מאד מעניין לגלות כמה אנשים יצליחו להתגבר על המחסום הפסיכולוגי ולקנות "ריינג' רובר סיני".

     

     

    מרצדס EQE

    קטגוריה:  מכוניות סאלון
    גרסאות מנוע:
    מנוע קדמי + אחורי, 476 או 626 כ"ס
    סוללה: 90.6 קילוואט
    טווח נסיעה משולב: 462-533 ק"מ (WLTP)
    טעינת AC: עד 22 קילוואט/שעה
    טעינת DC מהירה: עד 260 קילוואט/שעה
    מחיר משוער: כ-700 אלף ש"ח ומעלה

    המותג החשמלי של מרצדס מרחיב את קו הדגמים שלו בעקביות וחשף לאחרונה את סדרת EQE החדשה. למעשה מדובר בגרסה חשמלית של מרצדס E קלאס, ומבחינה עיצובית היא מאמצת את העיצוב החיצוני של EQS. כמקובל אצל מותג הכוכב, גם כאן תמצאו את ממשק מסך המגע העצום שמתפרש על כל לוח המכשירים בתא הנוסעים.

    את EQE אפשר להזמין בגרסה עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה והספק משולב של 476 כוחות סוס, אבל לראשונה במותג EQ תוצע גם גרסת AMG שרירית וספורטיבית. לגרסת ה-AMG יש הספק משודרג של 626 כוחות סוס, ועם חבילת "פרפורמנס" היא מספקת 687 למשך זמני תאוצה קצרים (במצב Boost). זה מאיץ את המכונית הכבדה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.3 שניות בלבד.

    כל גרסאות ההנעה מוזנות מסוללה בקיבולת של 90.6 קילוואט, והיא מאפשרת טווח נסיעה ריאלי של כמעט 500 קילומטרים בין טעינות ואפשרות לטעינה מהירה של עד 260 קילוואט/שעה.

    כאשר מרצדס EQE תגיע אלינו, אי שם לקראת סוף השנה, היא תהיה פחות יקרה מ-EQS אבל גם ה"פחות" יקר" הזה מתקרב לשלושת רבעי מיליון שקלים.

     

    לקריאה נוספת:

    כל מותגי הרכב החשמלי החדשים בישראל לשנת 2022

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.