• Ad
  • מרצדס X קלאס: האם העולם בנוי לטנדר יוקרתי?

    לאחר שזיהתה חמישה סוגי קהל מתאימים בוראת מרצדס את פלח השוק של 'טנדר פרימיום'. X-Class העתידי מבוסס על ניסאן נבארה וייצור בספרד ובארגנטינה על-ידי ניסאן ורנו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חטיבת המסחריות הקלות של מרצדס חשפה הלילה בשטוקהולם את מכונית הקונספט 'X קלאס' ויחד איתה גם את השאלה האם העולם זקוק לטנדר פרימיום?

     

     

    לטענת מרצדס, הטנדר היוקרתי שלהם נוצר לאחר שהם זיהו חמישה סוגי קהל שצפויים להתעניין בו: "משפחות עם אורח חיים פעיל וזיקה למוצרי פרמיום", "הרפתקנים המתגוררים בסביבה עירונית", "אינדיבידואליסטים בעלי מודעות גבוהה לטרנדים בעלי זיקה למוצרי פרמיום", "בעלי עסקים כגון קבלנים, אדריכלים, ונותני שירותים", וגם: "בעלי קרקעות, כגון מגדלי בקר".

    כמובן שלטענת מרצדס הטנדר שלהם, אשר עיצובו יתבסס על מכונית התצוגה, "ישלב את הטוב משני עולמות" וגם "ישמר את כל החוזקות של טנדר קלאסי ויהיה קשוח, שימושי, חזק ובעל יכולות שטח".

    הם גם מסבירים שהטנדר יביא לעולם את "מרצדס האמיתית", מה שיתבטא בעיצוב, בבטיחות ובנוחות הנסיעה, ומדגישים את העובדה (הנכונה) שזה יהיה הטנדר הראשון שבא לעולם מבית היוצר של יצרנית פרימיום (למרות שלהם בעצמם היה פעם מעין טנדר שיוצר ושווק בדרום אמריקה, אם כי הוא לא זכה להצלחה מסחרית או להמשכיות).

    מה שקצת פחות מודגש, באופן טבעי, בדברי מרצדס, זה שהטנדר היוקרתי שלהם, אשר ייצורו הסדרתי צפוי להתחיל בסוף השנה הבאה תחת השם 'מרצדס X-Class', בנוי על שלדת הסולם של ניסאן נבארה NP300 וייוצר בקבלנות על ידי רנו-ניסאן במפעל של ניסאן בספרד וזה של רנו בארגנטינה.

     

     

    בכך מרחיבות שתי החברות את הקשר המסחרי ביניהן, אשר החל לפני שש שנים וכולל מגוון שיתופי פעולה (למשל פלטפורמות ומנועים לאינפיניטי ופיתוח תאי דלק), ובמרצדס מפרגנים לניסן ומזכירים שזהו "היצרן השני בגודלו בעולם של טנדרים בגודל בינוני… והוא יכול להביט אחורה על יותר מ-80 שנות ניסיון בייצור ושיווק של כלי רכב מסוג זה".

    עניין מעניין אחר הוא שבמרצדס צופים שהשווקים העיקריים לטנדר הפרימיום שלהם הם ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, אוסטרליה, ניו זילנד, ואירופה – וזאת אמירה מעניינת מפני שאפשר היה לצפות ששוק מרכזי למוצר כזה יהיה דווקא השוק הצפון אמריקני.

    בכל מקרה, הטנדר העתידי יהיה "טנדר למשקל של טונה אחת" (למעשה 1.1 טונה ועם כושר גרירה של 3.5 טונות), לחמישה נוסעים, ותצורת ההנעה הראשונה שמוכרזת לגביו היא באמצעות מנוע טורבו-דיזל במבנה V6 והנעה כפולה קבועה.

    הצגת מכונית התצוגה כללה שתי גרסאות של הכלי העתידי, אחת "רגילה", שנקראת 'stylish explorer' ונראית מוחצנת ומאד שרירית, ואחת "קרבית" במיוחד אשר נקראת 'powerful adventurer' ונראית כאילו נבנתה עבור רמת עבירות גבוהה ו/או מירוצי שטח.

     

     

    בכל מקרה מרצדס מבטיחה לשמר את הערכים הידועים שלה בתחומי הבטיחות (עם שפע מערכות סיוע לנהג ומניעת תאונות) והנוחות.

    אנשי יחסי הציבור של מרצדס מזכירים לנו את האמת הידועה לפיה "שוק הטנדרים בגודל בינוני עובר שינוי רדיקלי ברחבי העולם. חלפו הימים שהם טנדרים נרכשו בתור "סוסי עבודה" בלבד, ותחת זאת הם הופכים פופולריים יותר ויותר ככלי רכב "דו-שימושיים" לצרכים פרטיים ומסחריים או פרטיים בלבד.

    יחד עם זאת, על-פי חמישה סוגי הקהל שאותם הם פילחו, בתוספת העובדה שבין שווקי היעד העיקריים שלהם בולטות מדינות עם שיעור חדירה גבוה של טנדרים מתוך סך המכירות של כלי רכב חדשים (למשל אוסטרליה עם % 14.1 וארגנטינה עם 11.6 אחוזים) ובעיקר בהתייחס לכך שמכוניות התצוגה נראות קרביות וחסונות במיוחד – נראה שהכלי הזה צפוי להיות בעל יכולות השטח הגבוהות ביותר בכל מגוון המוצרים של מרצדס (לא כולל יונימוג).

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.