• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לאחר שקינן כהן כתב כאן על 'מסע קסדה' שלו, בו סיפר על הפרוצדורה המייגעת והמיותרת, והתשלום הכבד, שכרוכים בייבוא של קסדות אופנועים לישראל, פנה מועדון האופנועים לטכניון כדי שיקל ולא יקשה. גם לנו יש הצעה פשוטה מאוד לביצוע

    בטור הדיעה שלו 'לשמור על הראש לאבד את השפיות', כתב כאן קינן כהן על הסאגה הבירוקרטית המופרכת שנאלץ לעבור כדי לשחרר מן המכס קסדת רכיבה שאותה ייבא ביבוא אישי מחו"ל.

    כאמור בטור, יבוא קסדה באופן אישי, גם כזאת עם תוויות המצביעות על עמידה בתקנים הבינלאומיים וגם כזאת שבמקביל מיובאת באופן סדיר לישראל, מחייבת בדיקה פרטנית של "מעבדה מוסכמת", דבר הגורר עמו הוצאות כספיות משמעותיות וגוזל זמן רב.

    כתגובה לטור פנה גלעד קוריאט, בשם מועדון האופנועים הישראלי, אל המעבדה להנדסת רכב בטכניון, היא "המעבדה המוסמכת" שנדרשת לאשר שהקסדה המיובאת אכן עומדת בתקינה, בבקשה לפרסם באופן גלוי ופומבי את רשימת קסדות המגן שכבר קיבלו אישור על-ידי המעבדה. קוריאט מבקש מהטכניון לפרסם "באופן ציבורי את רשומות קסדות המגן (בין אם בייבוא אישי ובין אם מסחרי) אשר אושרו על ידכם ובכך לאפשר הגשת האישור מטעמכם באופן אוטומטי". באופן כזה, כותב קוריאט, ניתן יהיה לשחרר באופן מהיר וללא תוספת תשלום, קסדות שכבר זכו להיתר יבוא".

    זהו בהחלט צעד מבורך, ואכן ראוי שהטכניון יפעל כך, אלא שעם זאת לא ברור המעמד החוקי שיש לצעד כזה. עיון בנוהל של משרד התחבורה מ-4.9.2012 מצביע על הסיבה לבעיה, אך גם מעלה אפשרות לפתרון פשוט ביותר.

    הקסדה, הרכב והתקן

    מטרת הנוהל, העוסק ב"רישוי מוצרי תעבורה ביבוא אישי לצריכה עצמית", היא לקבוע את הדרישות והתנאים לצורך מתן רישוי ושחרור מהמכס למוצרי תעבורה לרכב" ביבוא אישי. כלומר: הוא עוסק בחלקי חילוף לרכב. מכאן, אגב, נובעת הדרישה המוזרה שמי שמייבא קסדה באופן אישי נדרש להציג גם רישיון רכב.

    בסעיף 5.6 מופיעה, בין שאר פריטים, גם קסדת המגן. כאן נדרש האישור של "מעבדה מוסמכת" (טכניון או מכון התקנים).

    סעיף 5.10 מחייב בכל מקרה לוודא כי החלק עומד בעמידה בתקן בינלאומי והוא צריך להיות מסומן בהתאם לכך. בנוסף, בהמשך, מופיעה רשימה של מוצרים המיועדים לשחרור מהיר על-סמך סימוני תקינה, כמו פנסים, וגם על קסדות תקניות, כידוע, יש "סימני תקינה".

    כלומר, אם אנשי משרד התחבורה מעוניינים לעמוד בהצהרות הרבות שלהם אודות הגברת התחרות, ואם הם באמת רוצים לסייע למי שמבקשים לייבא קסדות בטוחות, שעומדות בתקן, מבלי להעביר אותם מסלול ייסורים, כל שעליהם לעשות הוא להעביר את הקסדות עם סימוני התקינה מסעיף (5.6) של הנוהל שלהם אל רשימה מספר 2 בנוהל, ובא לציון גואל, ולרוכב חיסכון. פשוט, לא?

    אנחנו מצידנו נוסיף לעקוב ולדווח.

    הרבה ניירת לאישור תווית קיימת

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בעקבות חשיפת TheCar: מועדון האופנועים פנה לטכניון כדי שייקל על ייבוא קסדות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.