• Ad
  • מכונית המיני הזולה של אופל תתחרה ראש בראש בקיה פיקנטו

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    היא תיוצר בקוריאה בצמוד לשברולט ספארק ותוצע באירופה במחיר מאד אטרקטיבי. האם קארל החדשה של אופל תקפיץ סוף סוף את מכירות אופל גם בישראל?

    בתערוכת ז'נבה הקרובה, בתחילת חודש מרץ, תחשוף אופל רשמית בפני קהל את מכונית המיני החדשה שלה, קארל, אשר תחלוק פלטפורמה משותפת עם הדור הבא של שברולט ספארק.

    היות שג'נרל מוטורס מפסיקה למכור השנה באירופה מכוניות תחת המותג שברולט, ובכך מותירה את הזירה כולה עבור אופל, 'קארל' החדשה מתומחרת במחיר אטרקטיבי במיוחד מתוך מטרה להילחם ראש בראש במובילות קטגוריית המיני באירופה. בגרמניה, למשל, מוצעת קארל תמורת החל מ-9,500 אירו, ובבריטניה (שם היא נקראת ווקסהול ויוה) היא עולה 7,000 ליש"ט, כלומר שהיא פחות יקרה מיונדאי i10 .

    קארל (ב-K) נקראת על שמו של קארל אופל (שנכתב דווקא עם Cׂ), שהוא הבכור מבין חמשת בניו של אדם אופל, ובין שלושת הבנים שהכניסו את החברה לעסקי המכוניות. עם זאת, היות שלארבעת בניו האחרים של אדם קראו ווילהלם, היינריך, פרידריך ולודוויג, מותר להניח שבאופל מיצו את השימוש בשמות בני משפחה כשמות לדגמים חדשים…

    קארל החדשה, מכל מקום, תיוצר על-ידי ג'נרל מוטורס בקוריאה, מן הסתם על קו ייצור משותף לה ולספארק, ושאלת התמחור שלה בישראל תוכרע באופן שייצג את האינטרסים השונים של ג'נרל מוטורס, אופל, יבואני ג'נרל מוטורס ויבואני אופל. במילים אחרות, אם יבואני אופל יצליחו להשיג עבורה מחיר טוב הם יוכלו להפוך אותה לשחקן משמעותי מאד בפלח השוק הגדול של מכוניות מיני בישראל – במיוחד מול קיה פיקנטו, יונדאי i10 וסוזוקי סלריו החדשה, אבל אז הם גם ידרכו על גלגליה של שברולט ספארק, שלדברי יבואניה מיועדת לראשות טבלת מכוניות המיני הידניות.

    הדגש השיווקי: בטיחות

    מעבר למחיר התחרותי (במערב אירופה לפחות) מתאמצים אנשי אופל לבדל את קארל החדשה באמצעות אבזור בטיחותי חריג לטובה בקטגוריה.
    בין השאר היא מוצעת באירופה כסטנדרט עם סייען זינוק בעליה (שמונע התדרדרות בעת שחרור דוושת הבלם), היא תהיה היחידה שמציעה אופציה למערכת התראה מפני נטישת נתיב הנסיעה (LDW), והיא מציעה גם חיישני חניה.
    אבזור נוסף שאינו מאד אופייני לקטגוריה (ולא ברור אם יוצע בישראל כחלק מן הסטנדרט או בתוספת תשלום) כולל בקרת שיוט, מגביל מהירות, חימום מושבים וחימום לגלגל ההגה.

    אופל קארל מבט מבפנים: הדגש על בטיחות
    אופל קארל מבט מבפנים: הדגש על בטיחות

    קארל מונעת בשלב ראשון על-ידי מנוע אחד בלבד: בנזין אטמוספירי תלת-צילינדרי בנפח 999 סמ"ק, שמספק 75 כ"ס, והוא גם משודך לתיבת הילוכים אחת – ידנית בעלת חמישה יחסי העברה.
    זהו מנוע מן הדור החדש של מנועי ג'נרל מוטורס שמניע גם את אדם ואת קורסה, והוא אמור להשיג תצרוכת דלק טובה מאד במכונית ששוקלת 939 קילו בלבד.
    סביר מאד שבעתיד תהיה גם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית, היות שסידור כזה מתוכנן לשברולט ספארק העתידית.

    Opel-KARL-004

    קארל, עם בסיס גלגלים באורך 238.5 ס"מ ואורך כללי של 368 ס"מ, מציעה חמישה מקומות ישיבה ומסעד מתפצל ומתקפל למושב האחורי (נפח תא המטען טרם פורסם אבל באופל טוענים שעם מסעד מקופל אפשר להגיע ל-1,000 ליטר נפח הטענה).
    המכונית עוצבה באירופה בהתאם לקווי העיצוב של קורסה ואדם החדשות, והמכירות שלה (באירופה) החלו בשבוע שעבר, עם מסירות ראשונות מתוכננות לחודש יוני.

    סוף

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.