• Ad
  • סמל"ת: שבע השקות חדשות ב-2015

    סמל"ת מסכמת את שנת 2014 ומציגה את תוכניותיה לשנה הקרובה. היכונו לשבעה דגמים חדשים ובראשם איווקו דיילי החדש, סובארו B4 ואאוטבק, ואלפא-רומיאו ג'ולייה, מחליפת 159
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    "תוך חמש שנים אנחנו רוצים להיות בין חמשת היבואנים הגדולים בישראל, עם מכירות של 20,000 כלים בשנה" כך אמר אורי להב במסיבת עיתונאים שנערכה בתחילת שנת 2014, וכך הוא גם פתח את דבריו במסיבת עיתונאים שנערכה היום לרגל הצגת יעדי החברה לשנת 2015.

    https://www.youtube.com/watch?v=oahwtsBHD0M

    ההצהרה שאז אולי נראתה מעט יומרנית, לנוכח נתוני המסירות הרחוקים מאוד מהיעד, זכתה הפעם לפחות הרמות גבה לאור ביצועי החברה בשנה שחלפה. סמל"ת מכרה השנה 9,596 מכוניות המהווים נתח שוק של 3.8% ומציגים צמיחה של 25.5%. זהו שינוי גדול במיוחד לנוכח העבודה שהיבואנית הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה (מ-3.4% בשנת 2013) ולצמוח ביותר מפי שתיים ביחס לשוק. אבל להב מדגיש שזוהי רק ההתחלה ומעריך שבעוד שבשנת 2015 שוק הרכב יקטן, בדומה להערכות של מרבית האנשים בתעשייה, סמל"ת תצמח ותציג נתונים דומים לאלה שהשיגה השנה. כלומר גידול נוסף של 25%.

    דגמי 2015: כל המכוניות החדשות שיושקו בישראל השנה

    כדי להשיג את מטרותיה מתכננת היבואנית שבע השקות השנה כאשר ראשונה הוצגה היום: איווקו דיילי החדש. דיילי הושקה לראשונה בשנת 1978, נמכרת ב-110 מדינות ובישראל היא המסחרית השניה הכי נמכרת עם נתח שוק של 20% (ראשונה היא מרצדס עם נתח שוק של 50%). היום הושק דור חדש למסחרית שאף זכה בתואר מסחרית השנה בתערוכת האנובר האחרונה. דיילי תוצע בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה מהירויות, מגוון מנועים ותצורות מרכב. המשמעות היא אפשרות בנייה של אלפי גרסאות.

    https://www.youtube.com/watch?v=PpFM2QrLrcE

    בחודש מרץ השנה תשיק היבואנית את סובארו B4 ואאוטבק החדשות. לטענת להב B4 החדשה תחזיר את סובארו למגרש המשפחתיות הגדולות. הוא מודע לכך שקטגוריה זו הולכת ומתכווצת, אבל מציין שעדיין מדובר על כ-9,000 מסירות בסגמנט. כפי שכבר דיווחנו כאן בעבר, סמל"ת מתכננת להציע את B4 החדשה עם מנוע 2.5 ליטר ובמחיר תחרותי. היא לא תציע גרסת סטיישן למכונית ואת מקומה של זו תמלא אאוטבק החדשה.

    במהלך מאי-יוני יגיע לארץ פיאט 500X החדש. זהו פרי פיתוח משותף לפיאט ולקרייזלר (נקרא 'רנגייד' תחת סמל ג’יפ) ושניהם מיוצרים במפעל של פיאט במלפי, איטליה על בסיס הפלטפורמה של פיאט L500. פיאט 500X החדש יאפשר לסמל"ת להתחרות לראשונה בקבוצת הקרוס אוברים הצומחת, ומכאן שהיבואנית תולה תקוות רבות במכונית החדשה. מחירים וגרסאות יקבעו בסמוך למועד השיווק בארץ, וכפי שכבר דיווחנו לכם בעבר, הדגם המוביל יהיה מנוע ה-1.4 ליטר מוגדש הטורבו של פיאט, שישודך לתיבה רובוטית חדשה.

    https://www.youtube.com/watch?v=7lcc62nrl9Y

    ביולי-אוגוסט יושק פראולר HDX500 של ארטיקט – רכב עבודה קשוח.

    באזור ספטמבר תשיק היבואנית את אלפא רומיאו 4C ספיידר – מכונית הספורט הנחשקת בגרסתה הפתוחה. ל-4C הנעה אחורית, מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.75 ליטר (240 כ"ס) ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד. מחירה של 4C בגרסתה הסגורה עומד על 595,000 שקלים. מחירה של הגרסה הפתוחה צפוי להיות יקר עוד יותר.

    בדצמבר תושק בעולם אלפא רומיאו ג'וליה – מחליפת 159 שיצורה הופסק לפני למעלה משנה. ג'ולייה החדשה כבר הייתה אמורה להתגלגל כאשר לדברי להב הוא כבר נגע במכונית במו ידיו. אבל כידוע רכישת פיאט את קרייזלר גרמו לסרג’יו מרקיונה, הבוס של פיאט, לעצור את פיתוח המכונית. לא מדובר בעצירה או דחייה של מועד השיווק אלא, בהוראה של מרקיונה להתחיל את התכנון כולו מהתחלה ולבצעו הפעם בשיתוף פעולה עם מזראטי על בסיס פלטפורמת ג'יבלי-קווטרופורטה. מכאן שלאלפא רומיאו צפויה מכונית הנעה אחורית שיתכן ותוכל להתחרות טוב יותר מול מלכות הסגמנט: ב.מ.וו סידרה 3, אאודי, A4, מרצדס C קלאס וגם אחרות כמו יגואר XE החדשה גם כן.
    אלפא צפויה להציג את ג’וליה החדשה ב-24 ביוני 2015, יום ההולדת ה-105 לאלפא רומיאו, ועל אף שסמל"ת מדברת על שיוווק בדצמבר, נראה שהמכונית תגיע אלינו רק ב-2016.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.