• Ad
  • תקלות אופייניות ברכב
    תהליך ה"קריאה לתיקון" בישראל מאד מסודר ואפילו טוב יותר מאשר ברוב המדינות בעולם, אלא שהוא תלוי בחסדי יצרניות הרכב. כך תגלו אם הרכב שלכם זומן לתיקון
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תהליך "קריאה לתיקון" – "Recall" בתעשיית הרכב הוא תהליך מובנה ומסודר שבו יצרנית רכב שגילתה כשל סדרתי והחליטה לתקן אותו באופן גורף פונה אל כל בעלי הרכב מאותו דגם או סדרת דגמים ומבקשת מהם להגיע למוסך שירות כדי לטפל בתקלה.

     

    תיקון הטורבו במנוע יעלה לכם אלפי שקלים. כך תשמרו עליו

     

    בדרך כלל קריאה לתיקון מבוצעת כאשר לכשל יש משמעות בטיחותית, אבל לרוב הכשלים יש משמעויות בטיחותיות כשמדובר בכלי רכב.

    סדר הדברים, לרוב, מתחיל בדיווח של היצרנית לנציגים שלה בכל המקומות הרלבנטיים ובמקביל גם לרשויות. לאחר מכן נשלחים אל בעלי הרכב מכתבים שבהם הם מוזמנים לביצוע הבדיקה והתיקון, ואז נשלחות למוסכים הנחיות טיפול ובמידת הצורך גם חלקים תקינים (כאשר נדרשת החלפת רכיבים פגומים).

    אצלנו, בישראל, קיים נוהל הרבה יותר יעיל מאשר במרבית המדינות בעולם: כאשר משרד התחבורה מקבל דיווח על קריאה לתיקון הוא מעביר לידי היבואנית את רשימת בעלי הרכב הרלבנטיים (באמצעות צד שלישי באופן שלא חושף את זהות בעלי הרכב) והיבואנית שולחת אליהם מכתבי זימון למוסך.

    במקביל, רכב שזומן לתיקון במסגרת "קריאה לתיקון" לא יכול לעבור מבחן רישוי שנתי עד שהיבואנית מדווחת למשרד התחבורה שהתיקון בוצע. התוצאה היא שלכל המאוחר בתוך שנה מיום פרסום הקריאה לתיקון – כל כלי הרכב נבדקים ומטופלים בהתאם להנחיות היצרנית. הבעיה אצלנו היא שמשרד התחבורה לא נוקט בגישה אקטיבית אלא ממתין לקבל מן היבואניות את המידע שהן עצמן מקבלות מן היצרניות. יצרנית יכולה לבחור לא לבצע בישראל קריאה לתיקון שהיא מבצעת במדינות אחרות ולא לדווח על כך לנציגה שלה בארץ, ובמקרה כזה היבואנית לא תדע על התופעה ומשרד התחבורה לא יתעניין בה.

    חשוב להדגיש שלפחות מבחינה כלכלית יבואניות הרכב די אדישות לטיפול בקריאות לתיקון: הן מקבלות מיצרניות הרכב החזר מלא תמורת כל ההוצאות שלהן.

    בישראל היו לא מעט מקרים שבהם יצרניות רכב ביצעו קריאות לתיקון זמן רב אחרי שהן בוצעו במדינות אחרות, או רק אחרי שהן נתבעו, או שלא ביצעו אותן בכלל – והכל בגלל אוזלת ידו של משרד התחבורה שלנו.

     

    האם המכונית שלך נקראה לתיקון?

    יש שתי דרכים קלות לבדיקת השאלה הזאת, והראשונה היא להיכנס לקישור הזה (או להקליד בגוגל "קריאה חוזרת בטיחותית – משרד התחבורה").

     

    מה זאת "קריאה לתיקון"?

     

    באתר האינטרנט של משרד התחבורה יש מנגנון חיפוש – לא חכם במיוחד – שבו יש להקליד את שם יצרנית הרכב באנגלית, ואת שם הדגם באנגלית, ואז לבדוק אילו קריאות לתיקון רלבנטיות לרכב שלך.
    האפשרות האחרת היא להיכנס אל אתר האינטרנט של יבואנית הרכב ולהקליד שם, במקום המתאים (בדרך כלל בעמוד שעוסק במוסכי הרשת או בשירות) את מספר הרכב.

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מה זאת "קריאה לתיקון"?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.