• Ad
  • תקלות אופייניות ברכב
    גילת תקלה ברכב שלך? כך כדאי לפעול. שילמת עבור תיקון ברכב ומסתבר שזאת הייתה תקלה סדרתית? לא הכל אבוד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כל כלי רכב חשוף לתקלות, ובשלב ראשון צריך לקבוע אם מדובר בתקלה נקודתית או סדרתית. גם רכיבים שחשופים לבלאי, למשל צמיגים, עלולים לסבול מתקלה סדרתית אשר תקצר את אורך החיים שלהם או תפגע בתפקוד שלהם – ואם נראה לכם שמדובר בתופעה חריגה – כתבו לנו על כך.

     

     

    יחד עם זאת, למצברים יש משך אחריות ידוע מראש, צמיגים מומלץ להחליף לכל המאוחר בכל 5 שנים, רפידות בלמים ודיסקים צריך להחליף כאשר הם נשחקים, וכל אלה הן דוגמאות לבלאי סביר ורגיל של חלקים שונים ברכב.

    חשוב מאד לבצע טיפולים שוטפים ברכב לפי הנחיות היצרן, ובמקרים שונים אפילו בפרקי זמן קצרים יותר. כך תצמצמו את הסיכון לתקלה. למשל, למנועי טורבו-בנזין מודרניים יש נטייה לצרוך כמויות גדולות של שמן ולכן – למרות שיכול להיות שיצרנית הרכב דורשת לבצע טיפול תקופתי בכל 15,000 קילומטרים או אפילו 30,000 – מומלץ לבדוק את מפלס השמן ברכב בכל 5,000 קילומטרים לכל היותר. בדגמים שידועים כבעייתיים מומלץ לבדוק את מפלס השמן אפילו בכל שבועיים. תמיד, בכל מכונית עם מנוע בעירה, חשוב לשים לב לצריכת שמן מוגברת ועדיף להתמודד עם הוספת שמן מאשר לרדוף אחרי יצרנית הרכב לאחר שנהרס מנוע – גם אם זה קרה באשמתה.

    אם גילת תקלה ברכב שלך – בין אם זאת תקלה משביתה ובין אם זאת תופעה שלא הורגשה קודם לכן (למשל – היגוי קשה, רעשים או רעידות חריגים וכיוצ"ב) – כדאי מאד לבצע חיפוש אצלנו באתר ובאינטרנט בכלל אודות תופעות דומות בארץ ובחו"ל.

    מומלץ להגיע בהקדם למוסך מורשה יבואן כדי לאפשר לאנשי מקצוע לבדוק ולאתר את מקור וסיבת התקלה. במקרים שבהם ידוע ליצרנית וליבואנית על תופעה מסוימת ובמוסך התקבלה הנחיית שירות – המוסך אמור לבצע את ההנחיה ולתקן את הרכב על חשבון היצרנית. זה נכון גם אם מדובר ברכב משומש שנמצא הרבה אחרי תקופת האחריות שלו.

    בכל מקרה שבו מתגלה תקלה ובמוסך מורשה-יבואן טוענים שזאת לא תקלה סדרתית – אם הצעת המחיר יקרה מומלץ להגיע עם הרכב אל מוסך מורשה משרד התחבורה שאינו מוסך יבואן ולקבל הצעת מחיר נוספת.
    אם הרכב שלכם סובל מתקלה וידוע לכם שהיא אופיינית לאותו דגם כדאי להגיע אל מוסך מורשה יבואן ולבקש תיקון על חשבון היצרנית. במקרה של סרוב מומלץ להציג אסמכתאות (למשל כתבה שפורסמה אצלנו או במקומות אחרים), ומאד מומלץ לתעד את המפגש ואת תגובת נציגי היבואנית למקרה של פעולה משפטית עתידית.

     

     

     

    כאשר בעל רכב נאלץ לשלם תמורת תיקון ולאחר מכן מסתבר שמדובר בתקלה סדרתית – פתוחות בפניו מספר אפשרויות. ראשית אפשר להציג לנציגי היבואנית אסמכתאות לגבי התקלה הסדרתית (למשל כתבות שלנו או אזכורים מן הארץ ומן העולם) ולנסות להגיע להסכמה מסחרית. במקרה כזה חשוב לדעת שחתימה על "טופס ויתור" כחלק מן ההסכמה המסחרית לא יאפשר לנפגע לקבל בעתיד פיצוי מכל סוג, וזאת גם אם הליכים משפטיים אחרים היו מקנים לו פיצוי כזה.

    בכל מקרה, כאמור, מאד מומלץ לבחון כל הצעה מסחרית ביחס להצעות של בעלי מקצוע נוספים, בתנאי שהם בעלי הסמכה מתאימה, למשל מוסכים מורשי משרד התחבורה שאינם מוסכי רשת השירות של היבואנית.

    אפשרות אחרת היא לתבוע את הנזקים במסגרת הליך של תביעה קטנה (מוגבל לסכום של 34,600 שקלים) שבו אין מעורבות של עורכי דין.

    אפשר גם לתבוע בהליך נזיקין אזרחי רגיל בעזרת עורך דין. תביעה כזאת כרוכה בעלויות שונות ובהן תשלום שכר טרחה, והיא עשויה להצליח או עלולה שלא להצליח. עם זאת, במקרה הטוב תביעה כזאת יכולה להשיג לנפגע פיצוי בערך גבוה יותר מכפי שיתקבל במסגרת פיצוי קבוצתי בתובענה ייצוגית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יש לי תקלה ברכב. מה לעשות?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.