• Ad
  • עשר תקלות ברכב שעלולות לעלות לנו ביוקר
    ההבדל בין תקלה נקודתית לתקלה סדרתית יכול להתבטא בהפרש של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים מבחינת בעל רכב שמכוניתו התקלקלה. לכן כדאי לבדוק אם מדובר במקרה בודד או שמא בתופעה רחבה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כאשר מתגלה תקלה ברכב ועלות התיקון שלה מצדיקה את זה – מומלץ לנסות ראשית לכל להבין מדוע היא נגרמה.

    אם "הלך מנוע" ברכב שנסע מאות אלפי קילומטרים ו"לא ראה מוסך" אין למי לבוא בטענות חוץ מאשר למי שנהג כך.

    אבל במכונית שמטופלת "לפי הספר" לא אמורות להתגלות תקלות, ולכן מומלץ לבדוק אם תקלה (משמעותית) היא בגדר "טעות סטטיסטית" וחוסר מזל, או שמא מדובר בחלק מתופעה רחבה יותר, כלומר שזאת תקלה סדרתית שאמורה להיות מטופלת באחריות יצרנית הרכב.

     

     

    בשלב ראשון כדאי להתייעץ עם איש המקצוע במוסך ולהבין ממנו מה בדיוק התקלקל, מדוע זה קרה, והאם הוא מכיר מקרים אחרים כאלה – כלומר עד כמה מדובר בתופעה נפוצה או במקרה נדיר.

    אם קיים חשד סביר שמדובר בתקלה סדרתית צריך לבדוק אם היצרנית לקחה עליה אחריות והיא מתקנת אותה על חשבונה, ובאילו תנאים. קל מאד להריץ חיפוש 'גוגל' ולבדוק אם גם בעלי רכב אחרים התלוננו אודות בעיה דומה, ואפשר להפנות את השאלה אלינו באמצעות טופס מתאים. ככל שהמכונית ותיקה יותר ומספר האזכורים ברשת קטן יותר – כך גם קטנים הסיכויים שמדובר בכשל סדרתי – ולהיפך.

    אנחנו מפרסמים כאן את רשימת כל התקלות המשמעותיות שידוע לנו עליהן, אבל באופן טבעי היא מבוססת אך ורק על מידע שהגיע אלינו, לכן זה מידע חלקי בלבד. כדאי לבדוק כאן, ובמקביל כדאי גם ליידע אותנו אודות תקלות שהתגלו – מפני שכאשר מצטברות אצלנו מספיק תלונות לגבי דגם מסוים אנחנו מוסיפים אותו לרשימה.

    חשוב לזכור שתקלות – גם סדרתיות – לא בהכרח מופיעות בכל המכוניות מאותו דגם. תקלות סדרתיות יכולות להתקיים גם ב-1% בלבד מן המכוניות, וזה אומר שגם אם מכונית מופיעה ברשימה שלנו ייתכן מאד שב-99% מן המכוניות האחרות מאותו דגם לא תהיה תקלה דומה.

     

    נתקלת בתקלה משמעותית ברכב שלך וידוע לך שיש עוד רבים כמוך? אנחנו במרחק דוא"ל אחד: editor.thecar@gmail.com. ניתן לפנות אלינו גם באמצעות הטופס הבא:

    תודה לכל הפונים אל מערכת TheCar.

    באמצעות טופס זה תוכלו להעביר אלינו מידע אודות תקלות וכשלים טכניים ברכב שלכם, וכך נוכל לבדוק האם מדובר בכשל נקודתי או בתופעה סדרתית ורחבה.

    צירוף צילום רישיון רכב
    האם התקלה תוקנה?
    האם פנית ליבואן כדי לתקן את התקלה?
    האם היצרן/יבואן קיבל אחריות והתקלה תוקנה?
    האם תיקנת על חשבונך?
    האם התקלה חזרה על עצמה לאחר התיקון הראשון?
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם יש תקלה כמו שלי גם במכוניות אחרות?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.